اجرای خلاقانه فعالیت‌های کتاب‌محور در اولویت قراردارد/ مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون درحال برگزاری است

اکرم السادات حسینی سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «صبح تازه»شبکه استان باران، به‌تشریح برنامه‌های هفته کتاب و مرحله‌ی استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پرداخت.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، اکرم‌السادات حسینی هم‌زمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و برگزاری مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان، میهمان برنامه خانواده‌محور«صبح‌تازه» شبکه استانی باران شد و به‌تشریح اهم  برنامه‌های این مجموعه پرداخت.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان در این میان به اهمیت فعالیت‌های کتاب‌محور این نهاد فرهنگی اشاره و با خاطرنشان‌کردن اجرای مهرواره استانی «در مسیر دانایی، بر بال کتاب» افزود: برگزاری هم‌زمان جشن کتاب در مراکز فرهنگی هنری از برنامه‌های هفته کتاب کانون گیلان است.

اجرای خلاقانه فعالیت‌های کتاب‌محور در اولویت قراردارد/ مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون درحال برگزاری است

حسینی هم‌چنین، از برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان و مربیان، برپایی کارگاه‌های نقدکتاب؛ ویژه کارشناسان سخن‌گفت و با بیان‌این‌که این کارگاه‌ها با عنوان«صمیمانه» صورت‌می‌گیرد، اضافه‌کرد: تجلیل از مربیان فعال در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی و اعضای کتاب‌خوان، برپایی نمایشگاه آثار کتاب‌محور، معرفی کتاب‌های مناسب و نمایش کتاب‌فیلم، ازدیگر برنامه‌های شاخص کانون در این ان ایام به‌شمارمی‌رود.

آغاز فعالیت باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودکان ونوجوان و بازدید دانش‌آموزان از مراکز فرهنگی هنری کانون و افزون‌شدن کتاب و منابع مطالعاتی تازه هم ازدیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی کانون پرورش فکری است که در صحبت‌های اکرم‌السادات حسینی به‌آن اشاره‌شد.

حسینی در همین‌حال توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوان و تلاش کارشناسان و مربیان کانون در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی را از مهم‌ترین اهداف کانون در تعامل با دستگاه‌های و خانواده‌ها عنوان‌کرد و برگزاری کارگاه‌های خانواده‌محور با محوریت کتاب‌خوانی و اجرای فعالیت‌های خلاقانه را گامی درجهت نیل به این اهداف دانست.

او بخش مهمی از صحبت‌های خود در برنامه‌زنده «صبح‌تازه» را به برگزاری مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان اختصاص‌داد ‌و افزود: این رویداد فرهنگی‌هنری با شعار«با قصه لبخند بسازیم» از ۲۷ تا ۲۹ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

وی درهمین زمینه به رویکرد جشنواره بیست‌وپنجم اشاره و اظهارکرد: قصه‌های قرآنی، کارآفرینان، نامداران، اسطوره‌ها از محورهای موضوعی قصه‌های قصه‌گویان  به‌شمارمی‌رود.

در ادامه با اعلام مرحله‌ی استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری در گیلان گفت: این جشنواره با شعار «با قصه لبخند بسازیم» از ۲۷ آبان تا ۲۹ آبان برگزارمی شود.

وی با اشاره به رویکرد جشنواره افزود: قصه‌های قرآنی، قصه‌ی کارآفرینان،نامداران و اسطوره‌ها و قصه‌های آزاد  از محورهای موضوعی قصه‌های جشنواره بیست‌وپنجم است.

اکرم‌السادات حسینی ثبت‌نام بیش از ۷۰۰ قصه‌گو را تاکنون حاکی از رشد کمی شرکت‌کنندگان در این جشنواره نسبت به سال گذشته ارزیابی‌کرد و با اعلام فرصت زمانی ثبت قصه‌های ۹۰ثانیه تا ۳۰ آبان۱۴۰۲، از تمامی علاقه‌مندان برای شرکت در این بخش از جشنواره و حضور در آیین پایانی مرحله استانی این رویداد فرهنگی که ۲۹ آبان ماه جاری در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در رشت برگزارمی‌شود، دعوت‌کرد.

اجرای خلاقانه فعالیت‌های کتاب‌محور در اولویت قراردارد/ مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون درحال برگزاری است

گفتنی است، برنامه «صبح تازه» صدا وسیمای مرکز گیلان با رویکرد اطلاع‌رسانی و نشاط‌بخشی به مخاطبان، روزهای شنبه تا پنج‌شنبه روی آنتن‌می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =