کد خبر: 333697
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کارگاه آموزشی بداهه پردازی در قصه گویی برگزار شد

در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی با همت واحد آموزش و پژوهش کانون هرمزگان کارگاه آموزشی بداهه پردازی در قصه گویی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در دومین روز از جشنواره استانی قصه گویی، کارگاه آموزشی بداهه پردازی در قصه گویی با حضور نوشین فرهادی قصه گوی برگزیده چشنواره قصه گویی و کارشناس هنری استان و جمعی از هنرجویان هنرستان دخترانه خلیج فارس بندرعباس برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که به همت واحد آموزش و پژوهش استان برگزار شد؛ شرکت کنندگان پس از گفتگو پیرامون قصه و قصه گویی و تاریخچه مختصر شکل‌گیری قصه با مبحث زبان بدن و نشانه ها و سیگنال های ارتباطی غیرکلامی آشنا شدند و در نهایت آموختند که چگونه بدون استفاده از کلمات، احساسات و اهداف خود را نشان دهند و از اجزای بدن خود در حین قصه گویی استفاده کنند.

کارگاه آموزشی بداهه پردازی در قصه گویی برگزار شد

نوشین فرهادی مدرس دوره، در ابتدا به نکات مثبت قصه گویی در رشد و توسعه فردی اشاره کرد و گفت: غالبا رفتار روزانه ی ما بدون پیش بینی و برنامه ریزی صورت می گیرد. ما در اغلب کارهای روزانه ی خود، مانند بیدار شدن، لباس پوشیدن، غذا خوردن و .... نه فکر می کنیم و نه تمرکز، زیرا تنها لحظات هیجان انگیز و ناساز زندگی در خاطرمان می مانند، نه برنامه ها و عملکرد معمولی روزانه.

کارگاه آموزشی بداهه پردازی در قصه گویی برگزار شد

این کارگردان و مدرس نمایش عروسکی در ادامه به اهمیت یادگیری و تمرین بداهه پردازی پرداخت و افزود: گوش دادن فعالانه بخش مهمی از بداهه پردازی است، چون شما نمی دانید چه چیزی در راه است. باید هوشیار باشید تا با توجه به کاراکترتان عکس العمل مناسبی نشان دهید.

فرهادی سپس با ذکر این نکته که هر چه بتوانید سرگرمی و بازیگوشی بیشتری را به بداهه پردازی خود اضافه کنید، چیزهای بیشتری در مورد شخصیت خود کشف خواهید کرد ، به آموزش عملی چند تکنیک پرکاربرد بداهه پردازی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =