برای اولین بار تشکیل شورای تخصصی حوزه‌ی سرود و نمایش در کانون کرمانشاه

در راستای جشنواره‌های ملی سرود و نمایش، شورای تخصصی حوزه‌ی سرود و نمایش برای اولین بار در کانون کرمانشاه با حضور کارشناسان و مربیان خبره‌ی این امر، تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در راستای جشنواره‌های ملی سرود و نمایش، شورای تخصصی حوزه‌ی سرود و نمایش برای اولین بار در کانون کرمانشاه با حضور کارشناسان و مربیان خبره‌ی این امر، تشکیل شد.
محمد خیاط‌زنجانی مدیر کل کانون استان، با اشاره به اهمیت موضوع، گفت: مدت‌هاست بر آنیم تا در جهت ساماندهی دو مقوله‌ی سرود و نمایش و خروج عملکرد آن از قالب جزیره‌ای، شورایی تخصصی با این عناوین تشکیل دهیم و فراخوان جشنواره‌های ملی سرود و نمایش بهانه‌ای شد تا این امر با حضور خبرگان این حوزه در کانون استان محقق گردد.
وی افزود: بر همین اساس می‌توانیم با تولیت، محوریت و مرجعیت کانون کرمانشاه، ورود تولیدات را داشته و ارگان‌هایی که قصد همکاری با کانون را دارند از همین طریق اقدام نمایند که مرجع تایید، حمایت و هدایت از فعالیت‌هایی که در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان صورت می‌پذیرد، کانون استان باشد و مسئولین امر در ستاد کانون تهران، هم بر این موضوع صحه گذاشته و علاوه بر استقبال، آن را تایید نموده‌اند.
زنجانی تصریح کرد: همکاران کانون بیشتر از هر کسی می‌دانند که کار در حوزه‌ی کودک و نوجوان در چه زمینه‌هایی می‌تواند پیش برود، در این شورا نیز همکارانی حضور دارند که هر یک با توجه به سابقه و فعالیت‌ها در زمینه‌ی سرود و نمایش که شامل بحث‌های محتوایی، بخش‌های هنری، تخصصی، ادبی و... می‌گردد باید به چه شکل عمل نمایند؛ البته با حفظ مرجعیت، علاوه بر کانون می‌توان از دیگر مراجع نیز که صاحب سبک و تخصص هستند دعوت به همکاری شود.

برای اولین بار تشکیل شورای تخصصی حوزه‌ی سرود و نمایش در کانون کرمانشاه
مدیرکل کانون استان، بیان داشت: این شورا دو خروجی تخصصی در امر سرود و نمایش خواهد داشت که در این خصوص ورود پیدا می‌نمایند، در فاز اول به تولیداتی که کانون خواهد داشت توجه می‌گردد سپس بعد از رتبه‌بندی آثار و مشخص شدن ویژگی‌ها و سطح آن، با خرد جمعی و درجه‌بندی، کار را پیش می‌بریم.
در ادامه جمع حاضر نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه‌ی نمایش و سرود ارائه داد، سپس در خصوص ثبت و ضبط موسیقی، نحوه‌ی تجهیز استودیو به عنوان کمک‌کاری جدی و موثر، چالش‌های موجود، شیوه‌ی اجرایی شدن فراخوان‌ها، تشکیل گروه‌های تخصصی در مدرسه‌، مساجد و موسسات و ... مورد بررسی قرار گرفت.
سپس شیوه‌نامه‌های جشنواره‌های سرود و نمایش تبیین شد و در خصوص راه‌های رسیدن به یک مدل جامع در فرآیند کار به فراخور ظرفیت‌ها، تعریف بسته‌های کارگاهی با استفاده از ظرفیت همکاران و... بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =