کد خبر: 334103
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
بازدید 364
داریوش ارجمند مهمان کانون کرمان شد

نشست «پرنده و زیتون» تقدیم به کودکان غزه با حضور داریوش ارجمند و مدیر شبکه یک سیما در سالن باران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، داریوش ارجمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ۹ آذر ۱۴۰۲ مهمان نشست «پرنده و زیتون» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان شد.

بنابر این خبر، این ویژه‌برنامه به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و به یاد کودکان مظلوم و مقاوم فلسطینی با حضور داریوش ارجمند، اکبر خدادادی سرپرست کانون استان، میثم مرادی مدیر شبکه یک سیما، احمد علیرمضانی مدیرکل و جواد رمضان‌نژاد رییس مرکز بسیج صدا و سیمای استان، مهدی بذرافشان معاون فرهنگی‌هنری حوزه هنری و ابوذر حسینی‌نسب معاون هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کارشناسان، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

این در حالی است که، خدادادی سرپرست کانون کرمان ضمن خیرمقدم به مهمانان و تسلیت ایام فاطمیه(س) در ابتدای این مراسم بیان کرد: موضوع نشست امروز ما درباره غزه است و تصاویر مهیبی که از واقعیت امروز غزه پخش شد و تعداد چهار هزار کودک شهید، مظلوم و بی‌گناه غزه نشانگر چهره بی‌نقاب صهیونیست‌هاست که باید نشان داده شود. صهیونیست‌ها هر چقدر در صحنه جنگ بی‌رحم هستند در چهره فرهنگی هم قساوت دارند و بلایی که سر بچه‌های غزه می‌آوردند را در جنگ فرهنگی برای بچه‌های ایران دارند.

وی افزود: مراقبت از نظام، کشور و رهبری با الگوبرداری از حاج‌قاسم سلیمانی که از همین دیار بلند شد و دنیا را معطر کرد وظیفه همه ماست.

داریوش ارجمند مهمان کانون کرمان شد

بر همین اساس، داریوش ارجمند با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری را از جوانی می‌شناسد  و آن را ارزشمند و بزرگ و ریشه‌دار می‌داند بیان کرد: دایر و فعال بودن کانون پرورش فکری در شهرستان‌ها و آثار تولیدی فاخرش مثل گروه کر کانون کرمان جای تشویق و تشکر دارد و سینمای موزیکال ایران می‌تواند با همین بچه‌ها شکل بگیرد.

ارجمند ادامه داد: خوشحالم از اینکه کانون به ریشه‌ها توجه دارد. شعر محلی و بازی کودکانه می‌تواند تبدیل به یک اثر هنری والا شود. کانون پرورش فکری در همه سال‌ها بخش مغفول مانده آموزش و پرورش را در دست گرفته است.

وی افزود: تاریخچه کانون آدم‌های بزرگی و چهره‌های مطرحی را در خود دارد. انیمیشن‌سازان بزرگ، نقاشان و گرافیست‌ها و هنرپیشه‌های بزرگ از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرون آمدند و همه باید بدانند گمشده‌ای که دنبالش می‌گردند در کانون است. جایی که فرهنگ، تاریخ، زبان، فکر، دین و رفتار اجتماعی در آن در جای درستش قرار دارد.

این پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: بچه‌های کانون شاخه‌های نازک بید هستند که می‌توان با آنها سبد بافت و هزار جور کار دیگر انجام داد و برای آینده سرزمین تربیت کرد، همچون دوره‌های گذشته که کانون انسان‌های بزرگی تربیت کرده است. قدر مکانی که در آن هستید را بدانید و آن را حفظ کنید.

داریوش ارجمند مهمان کانون کرمان شد

همچنین، میثم مرادی مدیر شبکه یک سیما بعد از دیدن کلیپی از کودکان غزه اظهار داشت: تصاویر غزه من را تکان داد. موضوع جلسه پرنده و زیتون به یاد کودکان غزه یادآوری می‌کند، در دنیا اگر کسی بخواهد مظلومیت شهدای غزه را فریاد بزند، هیچ‌کس بهتر از کودکان صلاحیت این کار را ندارند. ما بزرگترها وقتی می‌خواهیم درباره جنایات حرف بزنیم معمولا به ابعاد سیاسی، نظامی و بین‌المللی آن توجه می‌کنیم و به وجه نقض حقوق بشر آن می‌پردازیم. اما چیزی که می‌تواند فراگیر شود و همه را تحت تاثیر قرار بدهد حرف انسانی است که از زبان قشری از همین بچه‌های غزه باید باشد.

وی افزود: روایت شهادت چند هزار کودک غزه را فقط شما بچه‌ها با زبان، فکر و کار خلاقانه می‌توانید انجام دهید. وقتی اشک کودکی جاری می‌شود در برابر این جنایت با هیچ کلامی قابل مقایسه نیست. دنیای بدون ظلم دنیایی است که بچه‌ها باید فریاد بزنند و نشان دهند.

در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه، بچه‌های کرمان به نمایندگی از بچه‌های ایران می‌توانند فریادگر ظلمی باشند که به بچه‌های غزه وارد شده است درخواست کرد: از بچه‌های داخل سالن، دوستان و همسایگانتان می‌خواهم تا سرود این کلیپ را لب‌خوانی کنید و فیلم بگیرید و به شبکه یک برسانید. این فیلم‌ها از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

داریوش ارجمند مهمان کانون کرمان شد

نشست پرنده و زیتون با قصه «دختر لر» مهین شهمرادزاده و «مهندس برق‌کشانی» احسان بحرینی ادامه یافت. بچه‌های انجمن سرود کانون کرمان سه اثر «گردوبازی»، «ایران» و «بازی‌های محلی» را برای حاضران اجرا کردند و داریوش ارجمند قرعه‌کشی مسابقه کتاب‌خوانی «خواهرم پرنده شد» که با موضوع کودکان غزه برگزار شده بود را انجام داد و اسامی برندگان را اعلام کرد. تقدیر از عزیزالله حسن‌زاده باغبان اداره‌کل هم زینت‌بخش این مراسم بود.

داریوش ارجمند مهمان کانون کرمان شد

داریوش ارجمند مهمان کانون کرمان شد

داریوش ارجمند مهمان کانون کرمان شد

داریوش ارجمند مهمان کانون کرمان شد

بازدید از بخش‌های مختلف اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و مرکز فرهنگی‌هنری شماره پنج و  کاشت نهال زیتون در حیاط اداره‌کل به یاد کودکان مظلوم و مقاوم فلسطین پایان‌بخش این مراسم بود.

داریوش ارجمند مهمان کانون کرمان شد

داریوش ارجمند مهمان کانون کرمان شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =