پی‌ریزی بنیان‌های تربیتی آینده‌سازان در اولویت است/ کودکان شایسته بهترین‌ها

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفر به رشت و شرکت در جلسه شورای اداری کانون استان گیلان گفت: لازم است هم‌زمان برای پی‌ریزی پایه‌های تربیتی آینده‌سازان، در درآمدزایی و شریک‌یابی فرهنگی نیز تلاش کنیم.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، امین کمالوندی معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، سفری یک‌روزه به استان گیلان داشت و با حضور در مراکز فرهنگی و پیگیری طرح‌های عمرانی و شرکت در نشست شورای اداری این مجموعه در استان، با نیازسنجی ضرورت‌ها و قابلیت‌های این استان آشنا شد.

امین کمالوندی در نشست شورای اداری که صبح روز پنج‌شنبه، ۹ آبان ۱۴۰۲ در محل گردهمایی‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزار شد از اولویت‌های این مجموعه سخن گفت و به تشریح برنامه‌ها پرداخت.

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون از رسالت‌های کانون در پی‌ریزی بنیان‌های فکری نسل کودک و نوجوان سخن به میان آورد و با اشاره به ظرفیت‌های گسترده این مجموعه و سرمایه‌های انسانی آن گفت: کودکان ما شایسته بهترین هستند و لازم است در ایجاد بسترهای مناسب برای ارتقای آگاهی و توانایی آنان تلاش کنیم.

پی‌ریزی بنیان‌های تربیتی آینده‌سازان در اولویت است/ درآمدزایی و شریک‌یابی فرهنگی مدنظر قرار گیرد

ارتقای جایگاه و بهبود وضعیت معیشت همکاران در دستور کار

کمالوندی این مهم را با توجه‌ به عشق و علاقه کارکنان به کانون در دسترس دانست و با بیان ‌این‌که تأثیر وضعی ارتباط با بچه‌ها در نیروهای انسانی این مجموعه قابل‌مشاهده است، تصریح کرد: بر همین اساس ارتقای جایگاه و بهبود وضعیت معیشت همکاران در دستور کار مسئولان ستادی قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون در این‌ ارتباط به اقدامات انجام شده پرداخت و از برنامه‌های مسئولان برای تبدیل وضعیت مربیان پاره‌وقت، تعیین تکلیف نیروهای انتقالی به آموزش‌ و پرورش و اختصاص منابع مالی مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیروهای توانمند در عرصه‌های مختلف سخن گفت.

وی درعین‌حال، درآمدزایی و شریک‌یابی فرهنگی را لازمه نیل به‌ اهداف دانست و با بهره‌گیری از مشارکت‌ با مجموعه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان گفت: این اقدام، نقش تأثیرگذاری در کسب منابع مالی و افزایش مخاطبان دارد.

پی‌ریزی بنیان‌های تربیتی آینده‌سازان در اولویت است/ درآمدزایی و شریک‌یابی فرهنگی مدنظر قرار گیرد

پیگیری طرح‌های عمرانی ضروری است

تلاش  برای راه‌اندازی ساختمان در حال احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خمام، ضرورت پیگیری طرح‌های عمرانی و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی هنری، از دیگر موضوع‌هایی بود که کمالوندی بر آن تأکید کرد.

وی همچنین، در ارتباط با نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کانون نیز صحبت کرد و به پرسش‌های حاضران در ارتباط با چشم‌انداز برنامه‌های کانون در حوزه اداری و مالی پاسخ گفت.

پی‌ریزی بنیان‌های تربیتی آینده‌سازان در اولویت است/ درآمدزایی و شریک‌یابی فرهنگی مدنظر قرار گیرد

وقفه طرح‌های عمرانی، محروم‌سازی جامعه از مواهب نظام اسلامی است

کمالوندی در دیدار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، به تشریح اولویت‌های کانون برای گشایش، تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون استان پرداخت و با خاطرنشان‌کردن موانع پیش رو در راه‌اندازی کانون پرورش فکری شهرستان خمام گفت: معطل ماندن این طرح ارزشمند فرهنگی، محروم‌سازی جامعه از مواهب نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ازاین‌رو، ضرورت دارد برای تکمیل این طرح، کارهای لازم انجام شود.

وی همچنین، به خواسته‌های کانون در زمینه اختصاص بودجه مناسب برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی و کیفیت‌بخشی به ملزومات مراکز فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، فرسودگی تجهیزات است و امیدواریم به‌موازات حمایت‌های کانون کشور، امکانی برای افزایش حمایت‌های مسئولان استانی فراهم شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون در این نشست از گستره فعالیت‌های کانون و نگاه این مجموعه به تحقق عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی سخن به میان آورد و با خاطرنشان‌کردن فعالیت‌های مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روستاها و مناطق کم‌برخوردار شهری افزود: لازم است برای افزایش این مراکز در سطح  استان گیلان تلاش کنیم.

پی‌ریزی بنیان‌های تربیتی آینده‌سازان در اولویت است/ درآمدزایی و شریک‌یابی فرهنگی مدنظر قرار گیرد

پل‌های ارتباطی مسئولان کشوری و استانی افزایش‌ یابد

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفر یک‌روزه به استان گیلان و دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به تشریح ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خدمات‌رسانی به مخاطبان و گستره برنامه‌های این مجموعه پرداخت و ادامه داد: به‌روزرسانی زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مراکز کانون ضرورت دارد، وی همچنین با اشاره به رویکرد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فرصت‌سازی آنان برای جامعه و ساکنان حوزه‌های انتخابیه گفت: حمایت نمایندگان مردم در خانه ملت، مورد انتظار است و جایگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب بودجه‌های لازم برای مجموعه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان مهم است.

او افزود: به‌یقین این تلاش‌ها به ایجاد فرصت‌های مناسب برای نسل کودک و نوجوان کمک می‌کند.

پی‌ریزی بنیان‌های تربیتی آینده‌سازان در اولویت است/ درآمدزایی و شریک‌یابی فرهنگی مدنظر قرار گیرد

مربی و قصه‌کو هستم

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون کشور در ادامه سفر به استان گیلان در بازدید از مراکز فرهنگی هنری شماره ۳ و مجتمع کانون رشت، تالش و ساختمان در حال احداث کانون خمام با مربیان و اعضای این مجموعه‌های فرهنگی گفت‌وگویی صمیمانه داشت.

امین کمالوندی طی این بازدیدها، اهمیت کار فرهنگی و جایگاه رفیع مربیان کانون پرورش فکری را مورد تأکید قرارداد و با اشاره به پیشینه فعالیت‌های فرهنگی خود اظهار کرد: مربی و قصه‌گو هستم و در عرصه فرهنگ زندگی کرده‌ام.

وی  از گام‌های برداشته‌شده در جهت ایجاد امنیت شغلی و ارتقای وضعیت معیشتی و رفاهی همکاران نیز صحبت کرد و با تبیین این موضوع که کار خوب و توانمندی در کار، به امنیت شغلی فرد کمک می‌کند، توضیح داد: انسان توانمند مورد اقبال است و با ایجاد نیاز برای مجموعه، زمینه پایدارسازی حضور و افزایش گستره فعالیت‌ها را فراهم می‌کند.

گفتنی است، امین کمالوندی، معاون توسعه و مدیرت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، روز پنج‌شنبه، ۹ آذر ۱۴۰۲ میهمان گیلانی‌ها بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =