اجرای گسترده طرح ملی "کانون مدرسه" در آذربایجان شرقی

طرح ملی "کانون مدرسه" با هدف توانمند سازی دانش‌آموزان در ۵ محور ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی در استان آذربایجان شرقی در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، این طرح با مشارکت کانون و آموزش و پرورش و با هدف توانمند سازی دانش‌آموزان در محورهای ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی از ابتدای آبان ماه سال جاری آغاز و تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه خواهد داشت.

پوشش حداکثری دانش‌آموزان در برنامه‌ها و فعالیت‌های پرورشی کانون از دیگر مهمترین اهداف این طرح است.

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای تبریز، مرند، هادیشهر، شبستر، ورزقان، بستان‌آباد، اهر، کلیبر، سراب، چاراویماق، میانه، هشترود، مراغه، ملکان،‌ عجبشیر، بناب و آذرشهر میزبان طرح کانون مدرسه در استان آذربایجان شرقی هستند.

اجرای گسترده طرح ملی "کانون مدرسه" در آذربایجان شرقی

در این طرح دانش‌آموزان مدارس با حضور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخشی از ساعات درسی خود را در قالب آموزش‌های غیر مستقیم فرهنگی هنری و ادبی می‌گذرانند و در اجرای فعالیت‌هایی نظیر حضور در کارگاه‌های هنری و ادبی، نمایش فیلم، قصه‌گویی، نمایش خلاق و معرفی وقایع و رویدادهای مشارکت می‌کنند.

گفتنی است حضور مربیان و اعضای فعال، خلاق و توانمند کانون در مدارس و اجرای این فعالیت‌ها در کلاس‌های درسی نیز از دیگر بخش‌های طرح کانون مدرسه است.

همچنین کارگاه‌های حال خوش زندگی،‌ زنگ مطالعه و مشارکت دانش‌آموزان در مهرواره‌ها و جشنواره‌های فرهنگی هنری نیز در قالب این طرح برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =