گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت در مرکز فراگیر بندرعباس

ویژه برنامه ای به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین در کانون پرورش فکری مرکز فراگیر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، راضیه سلیمانی پور مربی مسئول مرکز ضمن معرفی مرکز فراگیر کانون به عنوان مرکزی با امکانات و ظرفیت هایی ویژه کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه ،در خصوص معلولیت گفت: هیچ دو نفری در دنیا شبیه هم نیستند.فقط بعضی از اختلاف‌ها خیلی چشم گیر و قابل توجه تر است که معلولیت فقط یکی از ویژگی‌های این افراد است و افراد ویژگی‌های بسیاری دارند مانند عشق ، تنفر ، قدرت ، رقابت….

وی افزود: کودکان با نیاز ویژه یا با معلولیت به دنیا می آیند و یا در اثر تصادف و یا بیماری معلول می شوند و معلولیت بیماری نیست که بتوانیم از کسی آن را بگیریم کودکان معلول مانند سایر کودکان نیاز به دوست داشتن دارند پس به آنها احترام بگذارید و با آنها همراه باشید.

گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت در مرکز فراگیر بندرعباس
سلیمانی پور با اشاره به اینکه بیش از پانصد میلیون نفر در جهان به دلیل نقص در سیستم مغزی ، جسمی و حسی از معلولیت رنج می برند بیان کرد: سازمان ملل متحد روز سوم دسامبر را به جهت افزایش آگاهی عمومی ، درک و پذیرش افراد دارای معلولیت و تجلیل از دستاوردها و مشارکت این افراد به نام روز معلولین نامگذاری نموده است.
در ادامه برنامه مربی مرکز با گفت و گو در مورد احساسات، از بچه ها پیرامون تجربیاتی که در مورد ترس داشته اند پرسید، و پس از نوشتن و خواندن این تجربه ها ،((کتاب ترسناک ترین کاری که تا حالا انجام داده ای؟ )) به کودکان حاضر در این برنامه معرفی شد و از دو نفر از اعضای موفق دارای معلولیت تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است، نمایش فیلم «مادر» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با موضوع کودکان فراگیر پایان بخش این برنامه بود.

گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت در مرکز فراگیر بندرعباس
لازم به ذکر است، مدیرکل کانون هرمزگان نیز به مناسبت روز جهانی معلولیت با اهدا گل از زحمات و تلاش های مربیان مرکز فراگیر قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =