کد خبر: 334305
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
بازدید 51
کانون مرکز کشف، رشد و هدایت استعداد کودکان و نوجوانان است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه کانون مرکز کشف استعدادها، پرورش و هدایت آنها به درستی است، گفت: درهای کانون بر روی تمامی کودکان و نوجوانان باز است که می‌توانند از کتاب‌های تخصصی مورد علاقه خود استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در دبیرستان دخترانه حجاب حاضر شد و با دانش آموزان رشته انسانی و علوم تجربی پایه دهم و یازدهم در خصوص کتاب و کتاب‌خوانی و مهارت‌های زندگی به گفت و گو پرداخت.

معصومه ابراهیمی هژیر با بیان اینکه شما دانش‌آموزان آینده‌سازان و مادارن آینده هستید و باید مهارت‌های لازم را برای زندگی یاد بگیرید، گفت: برای موفقیت در این مسیر باید کتاب‌های خوب را بخوانید و برای مطالعه باید روش کتاب خواندن را یاد بگیرید که برای شما خسته کننده نباشد.

کانون مرکز کشف، رشد و هدایت استعداد کودکان و نوجوانان است

وی افزود: مطالعه روش‌های خاص خود را دارد واگر طبق آن پیش بروید هرگز از خواندن خسته نمی‌شوید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد: هنگام مطالعه باید راست بنشینید و یک نفس عمیق بکشید و کتاب را مستقیم روبروی خود قرار بدهید، با چشم مطالعه کنید و با صدای بلند متن را نخوانید زیرا با صدای بلند مغز احساس خستگی بیشتری می‌کند.

وی با بیان اینکه باید ذهن خود را عادت به درست خواندن عادت بدهید، خاطرنشان کرد: کمان‌خوانی داشته باشید یعنی یک جمله را کامل بخوانید تا به نقطه برسید و وسط جمله توقف ممنوع است و به عقب برنگردید حتی اگر مطلب را خوب درک نکردید هرچند در ابتدا سخت است اما اگر این روش را در پیش بگیرید کمک بزرگی به خود کرده‌اید.

ابراهیمی‌هژیر تصریح کرد: همچنین سرعت خواندن باید متعادل باشد نه کند و نه با سرعت؛ عده زیادی از دانش‌آموزان فکر می‌کنند اگر مطالب کتاب را کند و آرام بخوانند بهتر یاد می‌گیرند و این جز خستگی و تنبلی ذهن چیزی ندارد.

وی با اشاره به خلاصه برداری مطالب افزود: مطالب خلاصه شده را داخل دایره قرار دهید چون مغز حالت گرد دارد و اشکال گرد را بیشتر در خود نگه می‌دارد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری به روزنوشت اشاره و بیان کرد: یاد بگیرید از همین سن پایین در یک دفتر اتفاقات روز خود را بنویسید و هر روز روی یک حس خود کار کنید و این باعث می‌شود که اطراف خود را خوب ببینید، صداها را خوب بشنوید، بوها را خوب احساس کنید، لمس قوی داشته باشید و مزه‌ها را بهتر درک کنید و همین تقویت حس‌های پنجگانه باعث شده که شما در نوشتن قوی شوید.

کانون مرکز کشف، رشد و هدایت استعداد کودکان و نوجوانان است

وی با اشاره به زمان مطالعه که از ساعت 5 تا شب است گفت: صبح زود یک فرصت بی نظیر برای مطالعه و شروع یک روز خوب است که سعی کنید روز خود را با شکرگذاری به درگاه خداوند آغاز کنید و این شکرگذاری را از هم اکنون که یک نوجوان هستید انجام بدهید و انجام این عمل در روایات ما به وفور مود رتأکید است و بسیاری از کتاب‌های روانشناسی و مهارت زندگی و موفقیت به این اصل مهم اشاره دارند.

ابراهیمی هژیر ادامه داد: در هنگام مطالعه 50 دقیقه مطالعه کنید و 10 دقیقه استراحت اما در هنگام استراحت نباید سراغ گوشی‌های خود بروید زیرا باید چشم شما استراحت کند و کمی مغز آرام شود.

وی با بیان اینکه باید هدف خود را با تمام جزئیات از هم اکنون بنویسید، اظهار کرد: برای رسیدن به این اهداف باید برنامه‌ریزی دقیق و منظم داشته باشید و خود را متعهد به انجام آن بدانید.

وی در ادامه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک محل امن و خانه مهربانی است برای همه کودکان و نوجوانان که بهترین کتاب‌ها در تمامی مراکز کانون وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید، می‌توانید عضو انجمن‌های مختلف ما شوید.

کانون مرکز کشف، رشد و هدایت استعداد کودکان و نوجوانان است

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه کانون مرکز کشف استعدادها، پرورش و هدایت آنها است، افزود: ارتباط شما با کانون و استفاده از کلاس‌ها و انجمن‌های آن که زیر نظر مربیان حرفه‌ای و متخصص برگزار می‌شود می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در افزایش مهارت‌های زندگی و مطالعه شما داشته باشد و مسیرهای تازه‌ای را برای شما باز کند.

وی در پایان خاطرنشان  کرد: درهای کانون بر روی تمامی کودکان و نوجوانان باز است و می‌توانند از کتاب‌های تخصصی حوزه خود استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =