کد خبر: 334315
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
بازدید 58
بزرگ‌داشت روز جهانی خاک در کانون عنبرآباد

اهمیت خاک و راه‌های حفاظت از آن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنبرآباد برای دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی تشریح شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، همزمان با روز جهانی خاک و در راستای برنامه عملیاتی «من یک محیط‌بان هستم» با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنبرآباد و آموزش نرگس افشاری رئیس اداره محیط زیست و یوسف دهقان محیط بان شهرستان اهمیت خاک و راه‌های حفاظت از آن برای دانش‌آموزان تشریح شد.

بنابر این خبر، در این برنامه که ۱۴ آذر ۱۴۰۲ برای ۳۳ دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی مدرسه «شهید امیدبخش» برگزار شد، افشاری ضمن توصیه به دانش‌آموزان در زمینه حفاظت از محیط زیست و به خصوص خاک که نقش مهمی در زندگی انسان‌ها دارد بیان کرد: در اهمیت خاک همین بس که اشرف مخلوقات از خاک آفریده شده است و هر کدام از ما انسان‌ها باید همیار محیط زیست باشیم و در این امر مهم محیط بانان را همراهی کنیم.

وی در ادامه درباره انواع زباله‌های پلاستیکی و مواد نفتی، دود و پسماند کارخانه‌ها که از جمله آلاینده‌های خاک هستند توضیحاتی داد و افزود :همه انسانها در حفاظت از خاک مسئول هستند و این مسولیت بر دوش همه مردم کره زمین است، چرا که فرزندان همه ما وارث زمین هستند.  

مرکز فرهنگی‌هنری کانون عنبرآباد فعالیت‌های علمی خود را از سال ۹۳ با نگاهی نو و کاربردی رونق بخشیده و چند سالی است با مشارکت اداره محیط زیست شهرستان و راه‌اندازی خانه محیط زیست در مرکز، فعالیت‌های زیست‌محیطی را با حضور اعضای کانون و دانش‌آموزان مدارس پیگیری می‌کند.

حضور دانش‌آموزان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در راستای طرح کانون و مدرسه محقق شده است و دانش‌آموزان مدارس نزدیک به مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در سراسر کشور از اول آذر سال جاری تا پایان فروردین ۱۴۰۳ از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مراکز کانون و متناسب با محتوای درسی و آموزشی‌شان استفاده می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =