کانون را از جوانی می‌شناسم

داریوش ارجمند پیش‌کسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در نشست «پرنده و زیتون» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اشاره به اینکه کانون را از دوران جوانی می‌شناسد، تولیدات کانون را فاخر و شایسته تقدیر دانست.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، نشست «پرنده و زیتون» به یاد کودکان غزه با حضور داریوش ارجمند و مدیر شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران، در سالن باران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار شد.

در این نشست که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و به یاد کودکان مظلوم و مقاوم فلسطینی برگزار شد، داریوش ارجمند با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری را از جوانی می‌شناسد  و آن را ارزشمند، بزرگ و ریشه‌دار می‌داند، بیان کرد: دایر و فعال‌بودن کانون پرورش فکری در شهرستان‌ها و آثار تولیدی فاخرش مثل گروه کر کانون کرمان جای تشویق و تشکر دارد و سینمای موزیکال ایران می‌تواند با همین بچه‌ها شکل بگیرد.

بازیگر محبوب سینما ادامه داد: خوشحالم از اینکه کانون به ریشه‌ها توجه دارد. شعر محلی و بازی کودکانه می‌تواند تبدیل به یک اثر هنری والا شود. کانون پرورش فکری در تمام سال‌ها بخش مغفول مانده آموزش‌وپرورش را در دست گرفته است.

ارجمند تصریح کرد: تاریخچه‌ی کانون آدم‌های بزرگ و چهره‌های مطرح را در خود دارد. انیمیشن‌سازان بزرگ، نقاشان، گرافیست‌ها و هنرپیشه‌های بزرگ از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرون آمدند و همه باید بدانند گمشده‌ای که دنبالش می‌گردند در کانون است. جایی که فرهنگ، تاریخ، زبان، فکر، دین و رفتار اجتماعی در آن در جای درستش قرار دارد.

این پیش‌کسوت سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه بچه‌های کانون شاخه‌های نازک بید هستند که می‌توان با آنها سبد بافت و هزاران صنعت بدیع خلق کرد، نقش کانون را در تربیت نسل آینده‌ی این سرزمین مهم دانست و خطاب به کارکنان و مربیان و فعالان کانون گفت: در دوره‌های گذشته، کانون انسان‌های بزرگی تربیت‌کرده است؛ قدر مکانی که در آن هستید را بدانید و آن را حفظ کنید.

 کانون را از جوانی می‌شناسم

دنیای بدون ظلم را کودکان باید فریاد بزنند

میثم مرادی مدیر شبکه یک سیما درباره کلیپی از کودکان غزه که در این مراسم پخش شد، اظهار داشت: تصاویر غزه من را تکان داد.  نشست «پرنده و زیتون» یادآوری می‌کند، در دنیا اگر کسی بخواهد مظلومیت شهدای غزه را فریاد بزند، هیچ‌کس بهتر از کودکان صلاحیت این کار را ندارند. ما بزرگ‌ترها وقتی می‌خواهیم درباره جنایات حرف بزنیم معمولاً به ابعاد سیاسی، نظامی و بین‌المللی آن توجه می‌کنیم و به وجه نقض حقوق بشر آن می‌پردازیم. اما چیزی که می‌تواند فراگیر شود و همه را تحت‌تأثیر قرار بدهد حرف انسانی است که از زبان قشری از همین بچه‌های غزه باید باشد.

وی افزود: روایت شهادت چند هزار کودک غزه را فقط بچه‌ها با زبان، فکر و کار خلاقانه می‌توانند انجام دهند. وقتی اشک کودکی جاری می‌شود در برابر این جنایت با هیچ کلامی قابل‌مقایسه نیست. دنیای بدون ظلم دنیایی است که بچه‌ها باید فریاد بزنند و نشان دهند.

مدیر شبکه یک سیما با اشاره به اینکه، کودکان و نوجوانان کرمان به نمایندگی از کودکان و نوجوانان ایران می‌توانند فریادگر ظلمی باشند که به بچه‌های غزه وارد شده است؛ از کودکان و نوجوانان حاضر در سالن خواست تا سرود این کلیپ را لب‌خوانی کنند و وعده داد، تصاویر این همدلی‌ها از شبکه یک سیما پخش شود.

 کانون را از جوانی می‌شناسم

نشست «پرنده و زیتون» ۹ آذر ۱۴۰۲ با حضور داریوش ارجمند، اکبر خدادادی سرپرست کانون استان، میثم مرادی مدیر شبکه یک سیما، احمد علیرمضانی مدیرکل و جواد رمضان‌نژاد رئیس مرکز بسیج صداوسیمای استان کرمان، مهدی بذرافشان معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان کرمان و ابوذر حسینی‌نسب معاون هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کارشناسان، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =