رونمایی از طرح " وقف کتاب " در کانون کرمانشاه

رونمایی از طرح " وقف کتاب " با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مدیرکل کانون استان، کارشناسان، جمعی از اعضا و والدین رقم خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، رونمایی از طرح " وقف کتاب " با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مدیرکل کانون استان، کارشناسان، جمعی از اعضا و والدین رقم خورد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، عنوان کرد: در کانون استان سعی بر این داشتیم که با طرح وقف کتاب تاکید بر اهمیت کتاب و مطالعه و حائز اهمیت بودن این مقوله را بیانگر باشیم که این امر با رایزنی و مشارکت با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه محقق شد. در واقع اهمیت کتاب به اندازه‌ای‌است که آن را برای مطالعه و نشر این مقوله، وقف می‌نمایند و با توجه به ارزش کتاب در دین مبین اسلام این کار، امری بزرگ و خیر است و امیدواریم که در این راه بتوانیم همواره اثرگذار بوده و عملکردی نیک و مطلوب داشته باشیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه، بیان داشت: از مدیرکل کانون کرمانشاه برای فراهم آوردن چنین شرایطی تشکر می‌کنیم و خدا را شاکرم که در جمع شما عزیزان و سرمایه‌های این سرزمین حضور دارم، عمر مثل برق‌و باد در گذر است و برای اینکه حسرت گذشته را نخورید باید از ایام جوانی استفاده کنید و این سن و شرایط برای پژوهش و کار علمی و مطالعه خیلی مهم و مناسب است.
وی تصریح کرد: امروز مدیرکل کانون استان به عنوان سکان‌دار این مجموعه، به جایگاهی رسیده که خود فکرش را پرورش داده و به شما نیز در پرورش یافتن کمک می‌کند، پس زمان را مغتنم شمرده و موقعیت‌ها را دریابید و با هدایت این مدیرکل می‌توانید مدارج پیش‌رو را به خوبی طی کنید تا در آینده همچون او بتوانید مرجع و منبع ارزنده‌ای برای نوجوانان نسل آینده باشید؛ ما نیز برای توسعه‌ی کتاب و کتابخوانی و در امر پژوهش و علم و دانش در کنار شما هستیم.
در ادامه از طرح وقف کتاب و کتاب‌های تهیه‌شده برای این امر با مشارکت کانون و حمایت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان ، رونمایی شد و توضیحات لازم در جهت نحوه‌ی به‌کارگیری کتاب‌ها ارائه گردید.
لازم به ذکر است که این طرح با همکاری دو مجموعه در استان پیاده‌سازی می‌شود و با تهیه‌ی کتاب با عناوین متنوع و برای رده‌های سنی مختلف به ارزش بیش از سی میلیون تومان اجرایی می‌شود در این طرح کودکان و نوجوانان با تهیه‌ی پنج کتاب می‌توانند یک کتاب از این مجموعه را به‌عنوان جایزه‌ی مطالعه‌ی کتاب دریافت کنند و این کتاب‌های اهدایی از محل موقوفات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان کرمانشاه تامین گردیده که امیداست منتهی به فرهنگ ترویج کتاب و کتابخوانی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =