گسترش تعامل فرهنگی کودکان و نوجوانان ایران و سوریه

مدیرعامل کانون پرورش فکری در دیدار با مدیران گروه اتحادیه جوانان انقلاب (اتحاد الشبیه الثوره) کشور سوریه بر تعامل بیشتر دو کشور ایران و سوریه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، یک گروه متشکل از ۱۷ نفر از اعضا و مدیران گروه اتحادیه جوانان انقلاب (اتحاد الشبیه الثوره) کشور سوریه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کانون پرورش فکری با حامد علامتی مدیرعامل کانون دیدار کردند.

در این جلسه حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری با اشاره به کشتار کودکان مظلوم غزه و نسل‌کشی در فلسطین گفت: این خون معصوم‌ترین انسان‌های روی زمین که ازسوی رژیم صهیونیستی ریخته می‌شود بستر ظهور حضرت حجت خواهد بود و پیروزی آینده این نسل‌کشی جبهه مقاومت است.

وی افزود: یکی از مظاهر مقاومت در منطقه مردم سوریه هستند، در مقابل استکبار ایستادند و امروز پیروی از آن ملت و دولت سوریه است.

گسترش تعامل فرهنگی کودکان و نوجوانان ایران و سوریه

علامتی با یادی از شهید سلیمانی تصریح کرد: وقتی اسم سوریه و مقاومت می‌آید نمی‌شود اسم ژنرال سلیمانی را نبریم همچنین ابومهدی المهندس که در آستانه سالگرد شهادتشان قرار داریم.

مدیرعامل کانون اظهار کرد: از مسئولان امر که این جلسه را فراهم کردند تشکر ویژه دارم و مسرورم به ایران آمدید و از این مجموعه فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان بازدید می‌کنید.

وی ادامه داد: این بازدید فرصتی است به منظور انتقال تجربه و دانش برای مدل ذائقه‌سازی برای کودک و نوجوان. ما برای اینکه از این پیچ تاریخی عبور کنیم و به تمدن نوین اسلامی برسیم باید روی کودک و نوجوان سرمایه گذاری کنیم.

علامتی گفت: امروز تربیت نسل آینده یکی از راهبردی‌ترین برنامه‌های پیش روی جهان به‌ویژه جبهه مقاومت است و کانون پرورش فکری با قدمت حدود ۶۰ سال آماده تعامل مشترک با شماست و تجربیات خود را در اختیارتان قرار می‌دهد.

گسترش تعامل فرهنگی کودکان و نوجوانان ایران و سوریه

وی بیان کرد: در اسم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان زیر مجموعه آموزش و پرورش مأموریت ما نهفته است که همان پرورش فکر است؛ بنابراین کتاب در این مجموعه محور است. در واقع کارهای ما از کتاب شروع با کتاب ادامه و با کتاب تمام می‌شود.

مدیرعامل کانون افزود: کانون پرورش فکری ۶۰ فعالیت گوناگون مبتنی بر فکر و ذائقه و استعداد مخاطب دارد. فیلم، انیمیشن، هنرهای تجسمی، قصه، خوانش کتاب، بازی‌های فکری و فیزیکی، تئاتر و نمایش جزو این برنامه‌هاست.

علامتی اظهار کرد: همچنین کانون ۱۰۳۹ مرکز فرهنگی هنری دارد که بچه‌ها آنجا حضور دارند. تولید اسباب‌بازی و سرگرمی، ۴۰ هکتار کتابخانه کودک و نوجوان، ۱۰ میلیون جلد کتاب و حدود ۵۰هزار نفر مربی هم از دیگر امکانات کانون است. علاوه براین کانون پرورش فکری ۴۶۰ فیلم و انیمیشن برای کودک و نوجوان تهیه کرده است.

گسترش تعامل فرهنگی کودکان و نوجوانان ایران و سوریه

وی ادامه داد: کانون در محیط غیررسمی و بیرون از مدرسه به‌صورت اختیاری فعالیت دارد و اجباری نیست و این برای مخاطب جاذبه دارد.

مدیرعامل کانون با اشاره به نماد «مرغک» کانون» تصریح کرد: وقتی روی محصولی آرم «مرغک» باشد به عنوان استاندارد پذیرفته شده است. هرکسی بخواهد کتاب یا اسباب‌بازی تولید کند اگر نشان ما را بگیرد یک نشان قابل اعتنا در میان خانواده‌هاست و خانواده‌ها به آن اعتماد دارند. از طرفی مهم‌ترین سرمایه ما مردم هستند که به آن سرمایه اجتماعی می‌گوییم.

وی در ادامه بیان کرد: سیاست ما این است که خودمان سراغ کودک و نوجوان می‌رویم و نمی‌نشینیم آنها دنبال ما بیایند.

گسترش تعامل فرهنگی کودکان و نوجوانان ایران و سوریه

حامد علامتی در پایان ضمن تشکر از حضور مهمانان گفت: با حضور هنرمندان درجه یک کانون شامل نویسندگان، فیلم‌سازان و هنرمندان مختلف می‌توانیم برای انتقال دانش کارگاه آموزشی برگزار کنیم، از کتاب‌ها و فیلم‌های کانون در اختیار شما قرار دهیم و برای گروه‌های مختلف از کودکان و نوجوانان تا ۱۸ سال اردو بگذاریم و برنامه‌های مختلفی تدارک ببینیم.

بر اساس این خبر، سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل و مشاور امور زنان و خانواده کانون پرورش فکری نیز در ابتدای این نشست گزارشی از فعالیت‌ها و تولیدات کانون برای میهمانان سوری ارائه کرد.

در ادامه این نشست مدیر آموزش کانون زبان ایران به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه آموزشی پرداخت و افزود: کانون زبان ایران ۱۰ زبان مختلف همچون انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمان، اسپانیایی، روسی، ایتالیایی، چینی، ترکی استانبولی و فارسی برای غیرفارسی‌زبانان تدریس می‌کند.

یاسر زنگنه یادآور شد امکان همکاری در زمینه ترجمه کتاب‌های فارسی به عربی و برعکس با توجه به راه‌اندازی دپارتمان ترجمه در کانون زبان ایران وجود دارد.

وی همچنین، پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه بین کانون زبان و اتحادیه جوانان انقلاب سوریه و همچنین راه‌اندازی مرکز یا شعبه نمایندگی کانون پرورش فکری و کانون زبان در سوریه برای فعال‌سازی شعبه بین‌الملل کانون ‌زبان ایران را مطرح کرد.

گروه اتحادیه جوانان انقلاب (اتحاد الشبیه الثوره) کشور سوریه در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده است و در مدارس راهنمایی و دبیرستان‌ها سوریه فعالیت دارند. این گروه در تمام استان‌ها و شهرهای سوریه دارای شعبه است.

یادآوری می‌شود میهمانان کشور سوریه از کتابخانه مرجع، کارگاه پویانمایی و سینمایی، سینما تئاتر (سینما دانش‌آموزی)، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری، کارگاه‌های هنر خلاق، موزه ملی هنر و ادبیات کودک و نوجوان و... بازدید کردند.

گسترش تعامل فرهنگی کودکان و نوجوانان ایران و سوریه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =