دقایقی با مهناز افشاری همکار پژوهشگر کانون کرمانشاه

با توجه به اهمیت فعالیت‌های پژوهش‌محور، دقایقی با مهناز افشاری همکار پژوهشگر کانون کرمانشاه، گفتگویی در همین خصوص انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، با توجه به اهمیت فعالیت‌های پژوهش‌محور، دقایقی با مهناز افشاری همکار پژوهشگر کانون کرمانشاه، گفتگویی در همین خصوص انجام گرفت.
مهناز افشاری در معرفی خود گفت: خیلی سال است که با کودکان و نوجوانان شهرم دوست هستم و با قصه‌گویی برای آنها و درست کردن کاردستی، آموزش نقاشی و کتابخوانی رشد کرده‌ام؛  هر از گاهی با یکدیگر کارهای پژوهشی انجام می‌دهیم و در سال گذشته دو نفر از نونگاهان مرکز، رتبه‌ی شایسته‌ی تقدیر کشوری کسب کردند.
وی پژوهش را اینگونه تعریف کرد: ما انسان‌ها همواره سوال‌هایی داریم که برای یافتن پاسخ آن جستجو می‌کنیم که به این عمل پژوهش می گویند، در یافتن راهکار و پیشرفت امور پژوهش به کمک ما می آید و از طریق پرسش، مطالعه، منابع مختلف، دسته‌بندی اطلاعات و جمع‌بندی می‌توان به نتیجه مطلوب رسید.
وی پیشنهاد خود را برای ارتقاء فعالیت‌های پژوهشی در مراکز چنین تشریح کرد: به نظرم بهتر است هسته‌ی پژوهش در استان تشکیل شود و همکاران علاقمند در این مبحث آموزش لازم را ببیند و منابع در دسترس را داشته باشند و موضوع‌های مختلفی را کار کنند. چند موضوع مهم پژوهشی در حوزه‌ی کودک و نوجوان همچون کنترل خشم، رابطه با همسالان، کتابخوانی، احترام به بزرگترها و مهارت‌های زندگی نیز می‌تواند از موارد مهم پژوهشی باشد.
افشاری تصریح کرد: آموزش، همراهی و کمک برای یافتن منابع و نحوه‌ی ثبت پژوهش و موضوعات خوشایند می‌تواند کمک کند تا نوجوانان پژوهنده تربیت شوند. هر انسانی ذاتا" پژوهنده است و به دنبال یافتن حل مسأله فقط راه را باید با راهنما بپیماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =