به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، با توجه به اهمیت فعالیتهای پژوهشمحور، دقایقی با مهناز افشاری همکار پژوهشگر کانون کرمانشاه، گفتگویی در همین خصوص انجام گرفت.
مهناز افشاری در معرفی خود گفت: خیلی سال است که با کودکان و نوجوانان شهرم دوست هستم و با قصهگویی برای آنها و درست کردن کاردستی، آموزش نقاشی و کتابخوانی رشد کردهام؛ هر از گاهی با یکدیگر کارهای پژوهشی انجام میدهیم و در سال گذشته دو نفر از نونگاهان مرکز، رتبهی شایستهی تقدیر کشوری کسب کردند.
وی پژوهش را اینگونه تعریف کرد: ما انسانها همواره سوالهایی داریم که برای یافتن پاسخ آن جستجو میکنیم که به این عمل پژوهش می گویند، در یافتن راهکار و پیشرفت امور پژوهش به کمک ما می آید و از طریق پرسش، مطالعه، منابع مختلف، دستهبندی اطلاعات و جمعبندی میتوان به نتیجه مطلوب رسید.
وی پیشنهاد خود را برای ارتقاء فعالیتهای پژوهشی در مراکز چنین تشریح کرد: به نظرم بهتر است هستهی پژوهش در استان تشکیل شود و همکاران علاقمند در این مبحث آموزش لازم را ببیند و منابع در دسترس را داشته باشند و موضوعهای مختلفی را کار کنند. چند موضوع مهم پژوهشی در حوزهی کودک و نوجوان همچون کنترل خشم، رابطه با همسالان، کتابخوانی، احترام به بزرگترها و مهارتهای زندگی نیز میتواند از موارد مهم پژوهشی باشد.
افشاری تصریح کرد: آموزش، همراهی و کمک برای یافتن منابع و نحوهی ثبت پژوهش و موضوعات خوشایند میتواند کمک کند تا نوجوانان پژوهنده تربیت شوند. هر انسانی ذاتا" پژوهنده است و به دنبال یافتن حل مسأله فقط راه را باید با راهنما بپیماییم.
کد خبر: 335113
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹
- چاپ
با توجه به اهمیت فعالیتهای پژوهشمحور، دقایقی با مهناز افشاری همکار پژوهشگر کانون کرمانشاه، گفتگویی در همین خصوص انجام گرفت.