کد خبر: 335152
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
بازدید 73
اعضای کانون الفبای منابع طبیعی را به خوبی یاد گرفتند

نشست هم‌اندیشی کارشناسان اداره‌کل منابع طبیعی و سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان پیرامون همکاری و اجرای برنامه‌های مشارکتی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، اکبر خدادادی سرپرست و معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در نشستی با مهدی محمدمیرزاییان رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و کارشناسان این اداره‌کل که ۴ دی ۱۴۰۲ برگزار شد، پیرامون برنامه‌های مشارکتی سال‌های قبل و فعالیت‌های آینده گفتگو کردند.

بنابر این خبر، خدادادی با بیان اهمیت توجه به محیط زیست بیان کرد: اهمیت دادن به محیط زیست که مورد تأکید بزرگان نظام اسلامی و به طور مشخص مقام معظم رهبری است در کانون پرورش فکری بسیار مورد توجه است و جزو مهمترین وظایف کانون به حساب می آید.  به نحوی که در همه زمینه‌ها اعم از برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی سعی می شود در ترویج فرهنگ مراقبت و گسترش محیط زیست برای کودکان و نوجوانان کار شود.

 وی افزود: اصولاً عمده فعالیت در حوزه محیط زیست به گونه‌ای عملی تربیتی محسوب می‌شود و حتی در تمثیلاتی که در متون دینی و ادبی ما آمده است در موارد بسیاری انسان و درخت و انسان و گیاه ماهیت یگانه پیدا می‌کنند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با تلاش طرفین همه مراکز کانون در استان به مراکزی سبز و زیبا برای حضور کودکان و نوجوان تبدیل شوند و با پیشنهاد طرح «نونهال» که به نهادینه کردن فرهنگ توجه به محیط زیست می‌پردازد در درازمدت استان کویری کرمان از وضعیت بهتری برخوردار شود.

این در حالی است که مهدی محمدمیرزاییان هم با ارایه گزارشی از فعالیت‌های مشترک کانون پرورش فکری و منابع طبیعی و آبخیزداری استان در دو سال گذشته و تجربه موفق برگزاری دو دوره مهرواره همیاران طبیعت اظهار داشت: با بررسی‌های اخیر متوجه شدیم که اعضای مراکز کانون پرورش فکری الفبای منابع طبیعی را به خوبی فرا گرفتند و افتخار ما این است که با کانون همکاری داشته باشیم.

میرزاییان همچنین افزود: واحدهای بین‌المللی صنعتی تولید کربن دارند که برای لایه ازن مضر است و تغییرات اقلیمی را به دنبال دارد و کشور ما در دنیا رتبه هفتم تولید کربن را داراست. کشورها برای اینکه در صادرات فعال باشند باید رابطه معناداری بین تولید و تجزیه کربن داشته باشند.

بر همین اساس طرح مردمی کاشت نهال راه‌اندازی شده است و سهم استان کرمان ۱۵ میلیون نهال در سال است. برای رسیدن به این مطلوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند نقش موثری ابتدا در فرهنگ‌سازی و در قدم بعدی با کمک مراکز فرهنگی‌هنری سطح استان و اعضایش تولید نهال داشته باشد.

برگزاری سومین مهرواره همیاران طبیعت و تمدید تفاهم‌نامه ما بین دو سازمان از موارد دیگر این نشست بود.

اعضای کانون الفبای منابع طبیعی را به خوبی یاد گرفتند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =