کد خبر: 335333
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
مراسم گرامی‌داشت میلاد حضرت زهرا(س) با عنوان «ساحت مهتاب» برگزار شد

مراسم گرامی‌داشت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن با عنوان «ساحت مهتاب» برای تکریم بانوان شاغل در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح روز دوشنبه ۱۱ دی با حضور مدیرعامل کانون برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ابتدای این مراسم سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل و مشاور امور زنان و خانواده کانون پرورش فکری ضمن خیرمقدم به مهمانان و تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن از حمایت‌های مدیرعامل کانون و نگاه ویژه وی به جایگاه زنان تشکر کرد.

ابراهیمی با تشکر از همه همکارانی ‌که در برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) همراهی کردند، افزود: این جشن، با همراهی شما و برای شماست.

مدیرکل حوزه مدیرعامل تصریح کرد: در کانون پرورش فکری حدود ۶۰ درصد از همکاران، خانم‌هایی فرهیخته هستند که در سازمان‌های دیگر جز آموزش و پرورش این فضا حاکم نیست.

مراسم گرامی‌داشت میلاد حضرت زهرا(س) با عنوان «ساحت مهتاب» برگزار شد

وی ادامه داد: ما برای تربیت فرزندان این سرزمین به نگاه مهربان، مهروز و عاشق نیاز داریم. تکریم بانوان برای ما جایگاه ویژه‌ای دارد و امروز کانون پرورش فکری بیش از هر زمان دیگری به همدلی و هم‌افزایی نیاز دارد و این نیازمند حضور فعال شماست.

مشاور امور زنان و خانواده کانون اظهار کرد: شما در فضای آسمانی تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنید و لحظه‌های مبارک عمرتان در کانون پرورش فکری می‌گذرد.

مدیرکل حوزه مدیرعامل کانون در ادامه یادآور شد: در هر جایگاهی که باشید جایگاه مهم و ارزشمندی است، چون در خدمت فرزندان این سرزمین هستید. شکوه زنان این سرزمین که دوشادوش مردان و یا گاهی بیشتر از مردان حضور دارند برای ما گرامی است.

سمیه‌سادات ابراهمی در پایان گفت: تمام تلاش ما این است بانوان در کانون تکریم شوند و به جایگاه اصلی خود برسند. بخشی از مدیران کانون در کشور از بانوان فرهیخته هستند و این نشان از نگاه کانون پرورش فکری به بانوان دارد.

مراسم گرامی‌داشت میلاد حضرت زهرا(س) با عنوان «ساحت مهتاب» برگزار شد

خانواده تنها نهاد فطری و جاودانه انسان است

در بخشی دیگر از این مراسم غلامعلی افروز روان‌شناس و کارشناس خانواده با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) گفت: پرورش امامان با آغاز همسری حضرت زهرا(س) شروع شد و بالاترین قابلیت حیات فردی و اجتماعی ایشان همسری‌شان است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) برترین همسر و مؤسس کاملترین خانواده در گستره جهان هستند که هیچ مشابهی ندارد.

افروز اضافه کرد: الگوی خانواده حضرت زهرا(س) هستند. اگر ما تلاش کنیم می‌توانیم شبیه به این خانواده داشته باشیم.

این روان‌شناس بیان کرد: خانواده تنها نهاد طبیعی، فطری و جاودانه انسان است و تمام نهادهای دیگر برای خانواده ایجاد می‌شود.

وی گفت: بهترین شیوه فرزندپروری این است که بچه‌هایمان را برای آینده تربیت کنیم و خانواده باید به آموزشگاه فرزندپروری تبدیل شود.

مراسم گرامی‌داشت میلاد حضرت زهرا(س) با عنوان «ساحت مهتاب» برگزار شد

افروز با تأکید بر اهمیت تحکیم بنیان خانواده اظهار کرد: زنان باغبان خانه و مردان سنگربان این باغ هستند و باید تلاش کنند آرامش یکدیگر را فراهم سازند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه پیامبر(ص) محبوب‌ترین بنای هستی را خانواده عنوان می‌کنند ادامه داد: خانواده کانون رشد و تحول انسان است و غایت ازدواج رسیدن به آرامش است.

وی با اشاره به آیه ۱۸۷ سوره بقره که زن و شوهر را برای هم مانند لباس معرفی می‌کند عنوان کرد: زن و مرد لباس یکدیگر هستند، سعی کنید مایه آرامش یکدیگر باشید. کامل‌ترین زوج که مصداق این آیه هستند حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) هستند.

مراسم گرامی‌داشت میلاد حضرت زهرا(س) با عنوان «ساحت مهتاب» برگزار شد

افروز در پایان صحبت‌های خود مثبت‌اندیشی، امیدآفرینی، اهل بخشش، اهل خیر و خیرآفرینی، داشتن تألیف قلوب و تلاش مدار بودن را از مهم‌ترین صفاتی عنوان کرد در تحکیم بنیان خانواده نقش دارد.

این مراسم با اجرای مژده لواسانی، مولودی‌خوانی امیر نعیمی، اجرای استندآپ کمدی مهرنوش افتخاری، پخش نماهنگ، قرعه‌کشی و اهدای جایزه همراه بود.

مراسم گرامی‌داشت روز زن با عنوان «ساحت مهتاب» صبح روز دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ با حضور حامد علامتی معاونان، مدیران و همکاران خانمِ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن شهید بهنام محمدی واقع در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =