کد خبر: 335404
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
بازدید 423
کانون پرورش فکری میزبان مهمانان کوچک حاج‌قاسم بود

غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی در مجاورت مزار مطهر ایشان به کودکان خدمات فرهنگی ارایه داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ویژه‌برنامه «کانون دل‌ها» را برای کودکان و نوجوانان حاضر در گلزار شهدا و محدوده مزار مطهر سردار دل‌ها ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار کرد.

بنابر این خبر، ویژه‌برنامه «کانون دل‌ها» در راستای پویش بزرگ و سراسری «عموقاسم» در کرمان با برگزاری «مسابقه ادبی میثاق‌نامه دانش‌آموزی»، «نذر کار خیر به نیابت از حاج‌قاسم»، قصه‌گویی، اوریگامی، کتاب‌خوانی، نقاشی و بازی و سرگرمی در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جنب مزار مطهر سردار سلیمانی، مهدیه صاحب‌الزمان(عج) برگزار شد.

این در حالی است که، پویش بزرگ عموقاسم و میثاق‌نامه کودکان و نوجوانان با برگزاری مسابقه دل‌نوشته با توزیع ۳ هزار برگ کاغذ در گلزار شهدای شهر کرمان اجرا می‌شود. برای شرکت در این پویش علاقه‌مندان حاضر در مراسم دل‌نوشته خود را خطاب به حاج‌قاسم روی کاغذهای مخصوص می‌نویسند و به مربیان کانون استان تحویل می‌دهند. همچنین می‌توانند بعد از مراسم نوشته‌هایشان را به یکی از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان برسانند و عضو افتخاری آن مرکز شوند. کودکان و نوجوانان استان‌های دیگر هم می‌توانند نوشته‌هایشان را بعد از بازگشت به شهر خودشان به صندوق پستی ۱۴۹- ۷۶۱۷۵ مرکز آفرینش‌های ادبی کانون کرمان پست کنند.

کانون پرورش فکری میزبان مهمانان کوچک حاج‌قاسم بود

کانون پرورش فکری میزبان مهمانان کوچک حاج‌قاسم بود

نقاشی گروهی بچه‌ها روی بنرهای ۱۰ متری در طی این سه روز، معرفی بازی «قلعه‌قوس» بازی محبوب دوران نوجوانی حاج قاسم، نقاشی، اوریگامی، قصه‌گویی و کتاب‌خوانی در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای مهمانان سردار دل‌ها بود.

بر همین اساس، مهمانان کوچک حاج‌قاسم به نیابت از «عموقاسم» نیت کردند و کارهای خیر به ظاهر کوچک ولی بسیار بزرگ‌شان را برای انجام انتخاب و روی پروانه‌های کاغذی نوشتند و به روح او تقدیم کردند. تابلوی به «نیابت از حاج‌قاسم» غرفه کانون پرورش فکری در این سه روز روی زمین بند نیست و همراه با پروانه‌ها به سوی عرش در پرواز است. بچه‌هایی که به این پروانه‌ها بال پرواز داده‌اند در مسیر و مکتب حاج‌قاسم قدم برمی‌دارند.

کانون پرورش فکری میزبان مهمانان کوچک حاج‌قاسم بود

کانون پرورش فکری میزبان مهمانان کوچک حاج‌قاسم بود

همچنین، گردهمایی فرزندان حاج‌قاسم با برگزاری «شب شعر» با موضوع مقاومت و رشادت ۱۸ دی ۱۴۰۲ از سوی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار خواهد شد.

 غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار بود روز پنجشنبه ۱۴ دی ماه هم به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی ارایه دهد که به علت حادثه بمب‌گذاری و به شهادت رسیدن تعداد زیادی از زائران خاتمه یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =