نسل امروز توانمندی‌های خود را برای اثرگذار بودن تقویت کنند

مدیرعامل کانون پرورش فکری با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی برای رشد و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان گفت: نسل امروز توانمندی‌های خود را برای اثرگذار بودن تقویت کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی عصر روز پنج‌شنبه ۱۴ دی‌ سال ۱۴۰۲ در مراسم تجلیل از اعضای برگزیده فراخوان‌های ملی و بین‌المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل با عنوان «آفرین‌نامه» برگزار شد، با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی برای رشد و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان گفت: نسل امروز توانمندی‌های خود را برای اثرگذار بودن تقویت کنند.

نسل امروز توانمندی‌های خود را برای اثرگذار بودن تقویت کنند

امروز دنیا، دنیای میان‌رشته‌ای است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آغاز صحبت‌های خود ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، و تسلیت شهادت تعدادی از هم‌وطنان در حادثه انفجار تروریستی کرمان خاطرنشان کرد: حرکت تروریستی نشان از عجز و ناتوانی دشمن و صهیونیست‌ها است که به مردم بی‌گناه به‌خصوص کودکان و نوجوانان حمله می‌کنند و این رژیم صهیونیستی در عمل ثابت کرد به معنای واقعی کلمه رژیمی کودک‌کش است.

علامتی با اشاره به اینکه برخی افراد نتیجه کارشان خیلی فراتر از حالت عادی است، بیان داشت: در زندگی گزاره‌های پنهانی وجود دارد که در موفقیت انسان مؤثر است.

نسل امروز توانمندی‌های خود را برای اثرگذار بودن تقویت کنند

وی در ادامه با اشاره به آیه‌هایی از سوره طلاق تصریح کرد: تقوا یکی از همان گزاره‌های پنهانی است که موفقیت و برکت کار ما به آن بستگی دارد و این آن چیزی است که غربی‌ها و کفار از آن بی‌بهره هستند و اگر ما بتوانیم از ظرفیت‌هایمان خوب استفاده کنیم چندین برابر آن‌ها پیش خواهیم رفت.

علامتی افزود: ارتباط خود باخدا را زیاد کنید و در مسیر دوستی باخدا به پدر و مادر خود احترام بگذارید که این کار به زندگی‌تان برکت خواهد داد.

مدیرعامل کانون بابیان اینکه داشتن هدف مهم‌ترین اصل برای برنامه‌ریزی در زندگی است، خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در جمع گفت: شما بهترین‌ها هستید باید به خودتان ارزش قائل باشید وقت‌تان را مدیریت کنید و برای زندگی خود برنامه‌ریزی داشته باشید و توانایی‌هایتان را کشف کنید و بفهمید چطور می‌شود از این توانایی‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف از تلاش‌هایمان این است که می‌خواهیم در جامعه اثرگذار باشیم، اظهار داشت: فرق ما ایرانی‌ها با بیگانگان برنامه‌ریزی برای آینده و تلاش برای اثرگذاری مطلوب برای دیگران است.

نسل امروز توانمندی‌های خود را برای اثرگذار بودن تقویت کنند

علامتی با بیان اینکه در کانون کار با کتاب شروع‌شده و با کتاب نیز ختم می‌شود، ادامه داد: امروز دنیا، دنیای میان‌رشته‌ای است، اطلاعات علمی‌تان را بروز کنید، کتاب بخوانید چراکه دانش شما را افزایش می‌دهد و در کنار دانش، بر اساس نیازها و اقتضائات زمانی مهارت‌های لازم را کسب کنید.

مدیرعامل در پایان با اشاره به‌روز زن و گرامی‌داشت مقام مادر، اظهار داشت: در غرب دیدگاه به زنان و جهان هستی بر اساس منفعت و نگاهشان به زن نگاه ابزاری است اما در دیدگاه اسلامی ما، نگاه به زنان بر اساس تأثیرگذاری‌هایش در جامعه است و الگویی در تمدن اسلامی مطرح است که زن را فعال در همه عرصه‌ها می‌داند و وی را الگو برای تمامی اعضای جامعه عنوان می‌کند.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل و ملیحه ملک‌زاده مدیرکل کانون استان اردبیل در این مراسم نیز سخن گفتند.

نسل امروز توانمندی‌های خود را برای اثرگذار بودن تقویت کنند

رونمایی از تابلوی لبیک یا حسین(ع)، صحبت‌های دو عضو موفق کانون استان به نمایندگی از اعضا در خصوص بیان دیدگاه‌ها و درخواست‌های آنان، پخش نماهنگ و شعرخوانی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در پایان این آیین با اهدای جوایزی از اعضای برگزیده فراخوان‌های ملی و بین‌المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل و مربیان آن‌ها تجلیل شد و همچنین از طرف اعضا، هدایای فرهنگی شامل یادبودی از اولین نمایشگاه «آب و آیینه» و کتاب‌های چاپ‌شده از آثار اعضا تقدیم سیدحامد عاملی استاندار اردبیل و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

نسل امروز توانمندی‌های خود را برای اثرگذار بودن تقویت کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =