صحبتی با مهدی آرایی به بهانه‌ی حضور در کرمانشاه، صورت پذیرفت

در حاشیه‌ی دومین نشست تخصصی کمیته‌ی علمی‌ اختتامیه‌ی بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی؛ صحبتی با مهدی آرایی به بهانه‌ی حضور در کرمانشاه، صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در حاشیه‌ی دومین نشست تخصصی کمیته‌ی علمی‌ اختتامیه‌ی بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی؛ صحبتی با مهدی آرایی به بهانه‌ی حضور در کرمانشاه، صورت پذیرفت.
مهدی آرایی خود را چنین معرفی کرد: مدرس قصه‌گویی، حافظ پژوه، مدرس گلستان سعدی، داور جشنواره‌های ملی و بین المللی، مولف کتاب چلچراغ قصه‌گویی و ...
وی در خصوص حضور در اختتامیه‌ی بخش علمی جشنواره‌ی قصه‌گویی گفت: بخش حضور اساتید ارجمند با موضوعات قصه‌های قرآنی و ماجرای هوش مصنوعی و ارتباط آن با قصه‌گویی عالی بود، اما متاسفانه زمانبندی‌ها واقع‌گرایانه نبود و نشد که مطالب را به کمال دریافت کرد و ضروری‌است مجدانه نسبت به دیجیتالی کردن مباحث دکتر صدیقی، دکتر حسینی که در پنل تخصصی، مباحثی را ارائه دادند، تجدید نظر صورت گیرد. 
بدون شک جلسات علمی با محوریت قصه‌گویی باعث خواهد شد که قصه‌گو،  قصه‌شنو حکیمانه‌تر با بحث قصه مواجه شود و قصه را به عنوان یک رسانه‌ی آگاهی‌بخش وخردورزانه جدی‌تر بگیرد. در واقع به نظر می‌رسد زمانبندی بخش علمی واقع بینانه نبود و مباحث شتاب زده عرضه شد.
وی در خصوص کرمانشاه عنوان کرد: کرمانشاه شهر حماسه، عرفان و موسیقی است و این ظرفیت عظیم فرهنگی می‌تواند و توانسته است روایت‌های بیشماری داشته باشد که برای نقل و قصه‌گویی ارزشمند باشد، امید است ماجرای قصه‌گویی در این استان بیش از پیش جدی گرفته شود و ادامه یابد...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =