پیامی خطاب به آیین اختتامیه‌ی بخش علمی جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه

از طرف آیت‌الله محمود محمدی عراقی نماینده‌ی مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیامی خطاب به آیین اختتامیه‌ی بخش علمی جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه، صادر گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، از طرف آیت‌الله محمود محمدی عراقی نماینده‌ی مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیامی خطاب به آیین اختتامیه‌ی بخش علمی جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه، صادر گردید و توسط محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون استان در آیین اختتامیه‌ی جشنواره، قرائت شد.
 متن پیام آیت‌الله محمود محمدی عراقی نماینده‌ی مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، به آیین اختتامیه‌ی بخش علمی جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه:

نحن نقصّ علیک أحسن القصص بمآ أوحینآ إلیک هذا القرءان ...
به نام خداوندی که بخش‌هایی از کلام خویش را در قرآن مجید احسن‌القصص نامید.


 خدای تبارک و تعالی اراده نمود تا سلسله‌ی انبیاء را واسطه ی آسمان و زمین قراردهد و هبوط آدم بر زمین آغازگر هدایت خداوندی برای بشر شد تا خیر و شر دنیا را بشناسد، فضائل و کرامت مقام انسانی را بداند و از رذائل اخلاقی دوری کند.


خداوند رب‌العالمین از آنجا که رحمان و رحیم است برای هدایت و راهنمایی و راهبری ما انسان‌ها قصه‌های تاریخی عبرت‌آموز را از آدم و حوا تا هابیل و قابیل تا نوح و ابراهیم بت‌شکن و زندگی پر ماجرای پیامبران مانند قصه‌ی یوسف از چاه تا زندان تا پادشاهی که سر تا سر درس توحید است با بی‌نهایت زیبایی بیان فرموده است و آن‌را زیباترین قصه‌ها و احسن القصه نامیده است.

 انسان برای طی طریق  هدایت فقط باید صراط مستقیم را برگزیند و عصاره و خلاصه‌ی کلام اینکه حضور در این مسیر پرداختن به اعمال خیر و برائت و دوری از بدی‌هاست و این تصویر کاملا" در فضا و فرهنگ قصه‌گویی متجلی است. یکی از قصص برگزیده قرآنی که جا دارد امروز با توجه به ماجراهای فلسطین هر چه بیشتر به آن پرداخته شود قصه‌ی حضرت موسی در برابر فرعون و داستان‌های عبرت‌برانگیز بنی‌اسرائیل است که در بیش از ۲۰ سوره‌ی قرآن به اشکال گوناگون آمده...

قصه‌ها در فرهنگ ایرانی و اسلامی عاقبت انسان‌های خوب و بد را به شیرینی و شیوایی نشان می‌دهند و برهمین اساس قصه‌گویی هدفمند فقط تفریح و سرگرمی نیست بلکه  تداوم رسالت انبیاء الهی است و از بهترین واسطه‌های اثرگذار تربیتی محسوب می گردد.

قصه درخدمت تزکیه و تربیت انسان تعریف شده که  مکتب انبیاء است و پرداختن به قصه‌ها و منطبق‌سازی این هنر با نیازهای جامعه‌ی امروز مستلزم فعالیت‌های دقیق و عمیق پژوهشی خواهدبود.

 خدای را شاکریم که مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم در زمینه‌ی ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی و هم در عرصه‌ی پژوهش تلاش و جدیت فراوان نموده است و این تلاش‌ها بحمدالله استمرار دارد و در آینده هر چه جدی‌تر توسعه یابد.

اینجانب ضمن آرزوی موفقیت برای خواهران و برادران فعال در این عرصه از مسئولین محترم کانون پرورش خواستار حمایت و پشتیبانی هر چه بیشتر برای رشد و شکوفایی استعدادهای برتر در این حوزه‌ی تاثیرگذار می‌باشم.

خدا یار و نگهدار شما باد 
محمود محمدی‌عراقی  
نماینده‌ی مردم شریف کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =