کد خبر: 336005
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
بازدید 177
پیش‌قراولان خانواده کانون به مقصد رسیدند

خانواده شهیده زینب رحمت‌آبادی مهمان کانون زبان ایران شدند و در کلاس و کنار هم‌کلاسی‌هایش یاد و نامش را زنده کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، شهیده زینب رحمت‌آبادی از اعضای کانون زبان ایران شعبه شهیدصدوقی شهر کرمان بود و در حادثه بمب‌گذاری روز ۱۳ دی ۱۴۰۲ به همراه مادرش به جمع شهدا پیوست.

بنابر این خبر، در مراسمی به دعوت محمدحسن رزمی سرپرست و مدرسان کانون زبان ایران در کرمان از اعضای خانواده شهیده زینب رحمت‌آبادی دعوت شد تا در کلاس زبان‌ او حاضر شوند و همراه با هم‌کلاسی‌های او نام و یاد این زبان‌آموزِ به روایت معلمش نخبه را زنده کنند.

این در حالی است که، اکبر خدادادی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برای تسلای خاطر این خانواده شهید که دو فرزند دیگرشان هم فارغ‌التحصیل کانون زبان ایران بودند بیان کرد: این روزها در استان کرمان احسای دوگانه‌ای حاکم است. از سویی مصیبت از دست دادن عزیزان است و از سویی شکوه حماسه و زیبایی دیده می‌شود.

وی افزود: هرچند این عزیزان در مظلومانه‌ترین شکل ممکن به شهادت رسیدند و ان‌شاالله با شهدای کربلا محشور باشند، اما شواهد نشان می‌دهد همه این شهدا انتخاب شده بودند و تصادفی در کار نبوده است. نجابت، پاکی و صلابتی با این شهدا بوده است که بالاترین حق برای ایشان جز شهادت نمی‌توانست باشد. رسیدن به این درجات متعالی قطعا نیازمند زمین حاصلخیزی است و فراهم کردن شرایطی که از هر کسی برنمی‌آید و این توانایی تنها به شما خانواده شهدا اهدا شده است.

خدادادی با اشاره به آیه شریفه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» ادامه داد: شهدا زنده‌ و عاقبت‌بخیر هستند و کسانی که پیش‌تر و پیش‌قراول می‌شوند قطعا خلوت و شخصیت ویژه و پنهانی داشته‌اند.

سرپرست کانون کرمان در پایان از طرح‌های در دست اقدام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای جاودانگی نام این شهدا همچون برگزاری یادواره شهدای کودک و نوجوان با عنوان «گنجشک‌های ناتمام»، طرح «مشق‌های ناتمام» و قرار دادن صندلی‌ی خالی به یاد شهیدان و نام‌گذاری مراکز کانون زبان ایران به نام این شهدا نام برد.

یادآور می‌شود، شهید امیرحسین ده‌دهی و جانباز امیرعلی سلطانی‌نژاد دیگر زبان‌آموزان کانون زبان ایران در شهر کرمان بودند که در حادثه بمب‌گذاری ۱۳ دی ۱۴۰۲ حضور داشتند.

پیش‌قراولان خانواده کانون به مقصد رسیدند

پیش‌قراولان خانواده کانون به مقصد رسیدند

پیش‌قراولان خانواده کانون به مقصد رسیدند

پیش‌قراولان خانواده کانون به مقصد رسیدند

پیش‌قراولان خانواده کانون به مقصد رسیدند

پیش‌قراولان خانواده کانون به مقصد رسیدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =