اعتماد و ایمان به توان و ظرفیت نسل نوپا، یکی از دلایل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در رویدادهای سرنوشت‌ساز همچون دفاع مقدس بوده است

اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی به ارائه طرح و برنامه‌های خود در برپایی هرچه باشکوه‌تر این دهه برای کودکان و نوجوانان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، اولین جلسه کمیته کودک و نوجوان دهه فجر با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، مدیر کل کانون استان، نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان، کارشناسان و مسئولین مراکز کانون استان در روز سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

 اعتماد و ایمان به توان و ظرفیت نسل نوپا، یکی از دلایل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در رویدادهای سرنوشت‌ساز همچون دفاع مقدس بوده است

ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در جمع اعضای کمیته کودک و نوجوان دهه مبارک فجر، ضمن تبریک اعیاد رجبیه به ویژه ولادت امام جواد علیه السلام و مولی‌الموحدین امام علی علیه‌السلام هم‌زمانی اعیاد مذهبی با اعیاد ملی را به فال نیک گرفت و گفت: بایستی با هم‌افزایی و مشارکت بین نهادهای فرهنگی و با تأسی به فرمایشات و راهبردهای بنیانگذار انقلاب و توصیه‌های مقام معظم رهبری در «بیانیه گام دوم انقلاب» به دنبال خلق اتفاقات خوب و موثری در عرصه فرهنگی باشیم.

زره‌ساز با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با اقشار فرهنگی به ضرورت آشنایی نسل امروز با هویت ایرانی- اسلامی تاکید کرد و گفت: ایشان در سخنان خود بارها به اهمیت شکل‌دهی و ساخت شخصیت و هویت کودکان به عنوان وظیفه اساسی نهادهای تربیتی یاد کردند و ما در کانون پرورش فکری به عنوان یک نهاد فرهنگی و موثر در جامعه همواره تلاش داریم نسلی دارای هویت ملی، با روحیه امید به آینده و خودباور تربیت کنیم.

مسئول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر، استفاده از ظرفیت دستگاهها در حوزه کودک و نوجوان را خاص ایام گرامیداشت پیروزی انقلاب ندانست و گفت: یکی از دلایل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در رویدادهای سرنوشت‌ساز همچون دفاع مقدس، اعتماد و ایمان به توان و ظرفیت نسل نوپا بوده و امروزه نیز باید تلاش کنیم برنامه‌های فرهنگی متناسب با نیاز مخاطب امروز را با مشارکت و همفکری این قشر پیش‌بینی و اجرا نماییم.

زره‌ساز با تاکید به جنگ ترکیبی دشمن و سیاست هویت‌زنی او، به وجود الگوهای قوی و غنی موجود در کشورمان اشاره کرد و گفت: براساس وظیفه، کارکرد و رویکرد سازمانهای فرهنگی بایستی در حوزه فعالیت‌های کودکان و نوجوانان دغدغه‌مند بوده و با فعالیت‌های فرآیندمحور همچون معرفی شخصیتها و وقایع ارزشی و اثرگذار به این مسئله اهتمام ورزیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه سخنان خود به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشور عزیزمان هستند و بایستی آنان را نسبت به اتفاقات پیرامون‌شان حساس کنیم و ضمن تبیین نقش آنان در انتخابات، به آنها بیاموزیم شرکت در انتخابات یک مسئولیت اجتماعی می‌باشد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر ضمن بیان روزشمار دهه مبارک فجر، از برگزاری رویداد «شاهنامه و کودک» با شعار «با قلب کودکانه خود دوست دارمت» با مشارکت کانون و شهرداری یاد کرد و گفت: با توجه به اتفاقات تلخی که در روزهای اخیر برای کودکان غزه شاهد بودیم و حادثه ناگوار کرمان، لازم است کودکان و نوجوانان بیشتر از پیش با شناخت دوگانه خیر و شر به خودآگاهی برسند و تقابل میان خیر - شر و حق - باطل را به خوبی درک کنند. لذا هدف از برگزاری این رویداد که از ۲۳ بهمن‌ماه به مدت یک هفته در نمایشگاه بین‌المللی برگزار خواهد شد، پیوند میان اسطوره‌های تاریخی با اسوه‌های دوران بعد انقلاب می‌باشد و کودکان و نوجوانان ضمن حضور در ۲۰ کارگاه تخصصی با اجرای یک کار تلفیقی و فرآیندی با قصه ‌اسطوره‌های شاهنامه‌ آشنا شده و تکرار آن را در قصه بزرگ‌مردان انقلاب اسلامی احساس خواهند کرد.

استفاده از ظرفیت تماشاخانه سیار کانون در ایام دهه فجر و به خصوص در مسیر راهپیمایی نیز از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در این ایام می‌باشد که مدیرکل کانون به تجربه خوب مشارکت با صداوسیما در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امیدواریم امسال نیز تماشاخانه سیار به عنوان استودیو محوری صداوسیما با تولیدات و  برنامه‌های متنوع فرهنگی در ایجاد روحیه نشاط و شادابی موثر عمل نماید.

برگزاری نشست‌های ادبی، هنری و فرهنگی به همت مربیان کانون و استفاده از تماشاخانه سیار در مناطق محروم از دیگر برنامه‌های کانون بود که در این جلسه بدان پرداخته شد.

 اعتماد و ایمان به توان و ظرفیت نسل نوپا، یکی از دلایل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در رویدادهای سرنوشت‌ساز همچون دفاع مقدس بوده است

حجه‌الاسلام والمسلمین سلطانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز ضمن تبریک اعیاد رجبیه، به حدیثی از رسول خدا(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر خدا در حدیثی می‌فرمایند: «ما جماعت پیامبران، فرمان داریم که با مردم به فراخور فهم و خردهایشان سخن بگوییم» و وجه تشابه کار شما با انبیا در همین تربیت نسل آینده است که باید به فهم و درک آنها از موقعیت و اتفاقات توجه کنید و به سراغ افکار، دانش و اندیشه آنان رفته و در مسیر درست و صحیح هدایت‌شان کنید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جلسه کمیته کودک و نوجوان از همت کانون در چاپ بیانیه گام دوم انقلاب به زبان قابل فهم و در قالب قصه برای کودکان و نوجوانان تقدیر و تشکر کرد و گفت: کودکان و نوجوانان ما باید ضمن رویارویی با واقعیت‌های تلخی چون تحریم ظالمانه و مشکلات موجود در جامعه، از دستاوردهای بی نظیر جمهوری اسلامی نیز آگاه شوند و این تلاش شما را می‌طلبد.

حجه الاسلام و المسلمین سلطانی در پایان سخنان خود به حضور پررنگ تماشاخانه سیار کانون با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی در مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مقابله با جنگ نرم نیازمند تربیت جوانان انقلابی و مصمم است و اعضای کمیته کودک و نوجوان با تبیین افتخارات کشورمان و تشریح افکار و نگرش مقام معظم رهبری و آرمانهای سرنوشت‌ساز انقلاب می‌توانند نقش پررنگی در تربیت افراد دین‌باور و دین‌مدار ایفا کنند.

در ادامه جلسه، اعضای کمیته کودک و نوجوان که متشکل از دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان به بیان نظرات و برنامه‌های خود در ایام دهه مبارک فجر پرداختند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =