کد خبر: 336575
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
برنامه‌های ۹ مرکز کانون استان اردبیل در نخستین روز از ایام الله دهه‌ی فجر

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، در نخستین روز از ایام گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با به صدا درآوردن زنگ انقلاب، برنامه های مختلفی را اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون استان اردبیل، اعضا و مربیان مراکز کانون استان در روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه سال ۱۴۰۲، هم زمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور، برنامه ها و فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را اجرا کردند.

  برنامه‌های ۹ مرکز کانون استان اردبیل در نخستین روز از ایام الله دهه‌ی فجر

گل‌باران تمثال مبارک حضرت امام (ره) در مرکز خلخال

اعضای مرکز خلخال در اولین روز از دهه مبارک فجر، سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور عزیزمان ایران را گرامی داشتند.

در این برنامه پس از نواخته شدن زنگ انقلاب، مربی مسئول مرکز با تبریک ایام‌الله دهه فجر، به معرفی این مناسبت پرداخته و با معرفی بخشی از زندگی‌نامه امام راحل (ره)، اعضا تمثال مبارک ایشان را گل‌باران کرده و پرچم کشورمان را به اهتزاز درآوردند.

در ادامه اعضا باراهنمایی مربی مرکز به خوانش متن‌های ادبی که برای خوشامدگویی امام (ره) نوشته بودند، پرداختند.

برنامه‌های ۹ مرکز کانون استان اردبیل در نخستین روز از ایام الله دهه‌ی فجر

کتیبه‌نگاری تظاهرات مردمی در مرکز شماره‌ی یک کانون پارس‌آباد

در نکوداشت اولین روز از چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های مختلفی با جمعی از اعضا و اولیا، در مرکز شماره‌ی یک کانون شهرستان پارس‌آباد به اجرا درآمد.

در این برنامه باب الله عزیزپور، مربی مسئول مرکز با تبریک آغاز ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی وقایع و اتفاقات این مناسبت را برای حاضران معرفی کرده و در ادامه اعضا با شرکت در فعالیت ادبی که با عنوان «اگر در زمان انقلاب بودم» اجرا شد، به نگارش نوشته‌های خلاق پرداخته و آن را برای حاضران قرائت کردند.

برپایی کارگاه سفال‌گری از دیگر فعالیت‌های مرکز در این مناسبت بود که اعضا به همراه اولیا خود صحنه‌هایی از تظاهرات و راهپیمایی مردم را بر روی لوح‌های سفالی کتیبه‌نگاری کردند.

گفتنی است در پایان، اعضا از نمایشگاه کتاب که با موضوع معرفی کتاب‌های انقلابی در مرکز دایر شده است بازدید کردند.

برنامه‌های ۹ مرکز کانون استان اردبیل در نخستین روز از ایام الله دهه‌ی فجر

برپایی نمایشگاه و نشریه نگاری اعضا در کانون رضی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز رضی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، نخستین روز از چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

در این برنامه اعضای حاضر پس از فضاسازی و آذین‌بندی مرکز، هم‌زمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور، زنگ انقلاب را به صدا درآورده و تمثال مبارک ایشان را گل‌باران کردند.

برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های انقلابی در مرکز جهت معرفی برای اعضا، تهیه کاردستی پرچم کشور، پخش سرودهای انقلابی و همخوانی سرود جمهوری اسلامی توسط اعضای کودک، از فعالیت‌های فرهنگی مرکز در این روز بود.

همچنین در این مناسبت نمایشگاهی از آثار اعضا طی کارگاه‌های برگزارشده جهت بازدید اعضا و اولیا دایر شده و اعضای دختر نوجوان مرکز با موضوع بازگشت امام به میهن اقدام به تهیه نشریه دیواری کردند.

برنامه‌های ۹ مرکز کانون استان اردبیل در نخستین روز از ایام الله دهه‌ی فجر

تجدید میثاق اعضا و مربیان مرکز نمین با آرمان‌های انقلاب و رهبر

در اولین روز از دهه‌ی مبارک فجر، اعضا و مربیان کانون شهرستان نمین، با نواختن زنگ انقلاب، با آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری، تجدید میثاق کردند.

بر اساس این گزارش در روز پنجشنبه مصادف با اولین روز از چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به یمن ورود امام خمینی (ره) به ایران در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷، مربی مسئول مرکز همراه با دیگر مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان، با امام‌جمعه شهر دیدار کرده و در آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا حضور یافت.

همچنین مربیان مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین، با حضور اعضا، زنگ انقلاب را در لحظه ورود امام راحل (ره) به میهن به صدا درآورده و در پاسداشت این مناسبت فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری و ادبی را اجرا کردند.

شایان‌ذکر است، پخش سرودهای انقلابی، معرفی ایام و وقایع، معرفی کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری کارگاه ادبی و نگارش دل نوشته با عنوان «سپیده سحر»، برگزاری کارگاه خوشنویسی و نوشتن شعارهای انقلابی از برنامه‌های اجراشده در کانون نمین در نخستین روز از دهه فجر در سال ۱۴۰۲ بود.

برنامه‌های ۹ مرکز کانون استان اردبیل در نخستین روز از ایام الله دهه‌ی فجر

پیچیدن عطر بهار انقلاب در مرکز شماره‌ی یک کانون اردبیل

هم‌زمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام (ره) به میهن و بزرگداشت این روز، جشن «بوی بهار می‌رسد» در مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون شهرستان اردبیل برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مربیان مرکز قبل از آغاز برنامه با استفاده از نمادهای انقلابی، فضای مرکز را برای فراهم ساختن لحظه‌های شیرین و به‌یادماندنی برای اعضا آذین‌بندی کرده و با پخش سرود و نماهنگ‌های انقلابی از اعضا استقبال کردند.

معرفی وقایع و روزشمار انقلاب، معرفی کتاب پرچم ایران ما، شعرخوانی مربی و اعضا، پخش پویانمایی و اجرای مسابقه ازجمله برنامه‌های این جشن بود.

شایان‌ذکر است نوشتن داستانک و دل نوشته‌های ادبی اعضای کارگاه‌های ادبی کودکان با عنوان «می‌نویسم از نور» از دیگر فعالیت‌های مرکز در روز دوازدهم بهمن‌ماه در سال ۱۴۰۲ بود.

برنامه‌های ۹ مرکز کانون استان اردبیل در نخستین روز از ایام الله دهه‌ی فجر

همخوانی سرود اعضای مرکز شماره‌ی دو کانون اردبیل در استقبال از دهه‌ی فجر

در آغاز ایام فرخنده‌ی دهه‌ی فجر در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲، اعضای فعال مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی دو کانون شهرستان اردبیل همراه با مربیان، فضای مرکز برای گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آذین‌بندی کردند.

همچنین در این روز با برگزاری برنامه‌ای تحت عنوان «با تو آغاز می‌کنیم»، در لحظه ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور با پخش «سرود خمینی ‌ای امام» اعضای مرکز نیز به همخوانی با آن پرداخته و با برافراشتن پرچم ایران عزیز، زنگ انقلاب را به صدا درآوردند.

گفتنی است، معرفی شخصیت بزرگ امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و برگزاری کارگاه نقاشی با موضوع «انفجار نور» از دیگر فعالیت‌های مرکز در این روز و این برنامه با پذیرایی و پخش شیرینی پایان یافت.

برنامه‌های ۹ مرکز کانون استان اردبیل در نخستین روز از ایام الله دهه‌ی فجر

اجرای ویژه‌برنامه «یار دلنواز آمد» در مرکز شماره سه کانون اردبیل

با فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر و سالروز ورود شکوهمندانه حضرت امام خمینی (ره) به کشور ویژه‌برنامه «یار دلنواز آمد» با حضور اعضای کودک و نوجوان و جمعی از مادران اعضا در مرکز شماره‌ی سه کانون اردبیل برگزار شد.

سارا وطن‌خواه مربی مسئول مرکز در آغاز این برنامه، با تبریک ایام مبارک دهه‌ی فجر، ضمن اجرای فعالیت شعرخوانی، کتاب پرچم زیبای ایران همراه با رخدادهای انقلاب در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ را برای حاضران معرفی کرده و در خصوص شجاعت، ایمان و همبستگی مردم ایران در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی مطالبی بیان کرد.

در ادامه با پخش سرود «خمینی ‌ای امام» و جمع خوانی توسط اعضا، تمثال حضرت امام (ره) تا جایگاه حمل شده و توسط حاضران گل‌باران شد.

همچنین به همین مناسبت مربیان آفرینش‌های ادبی و هنری مرکز نیز به‌طور جداگانه با موضوع روزهای انقلاب و امام آمد به اجرای فعالیت پرداختند که در پایان دل نوشته‌ها و نقاشی گروهی اعضا کنار تمثال مبارک حضرت امام (ره) نصب شد.

برنامه‌های ۹ مرکز کانون استان اردبیل در نخستین روز از ایام الله دهه‌ی فجر

اجرای فعالیت‌های متنوع در مرکز شماره‌ی پنج کانون اردبیل

در اولین روز دهه‌ی مبارک فجر فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مرکز شماره‌ی پنج کانون اردبیل اجرا شد.

بر همین اساس، در فعالیت‌های ادبی مرکز، اعضای کارگاه شعر، سرود ای ایران را به‌صورت دسته‌جمعی همخوانی کرده و در کارگاه نوشتن خلاق ضمن معرفی کتاب «خورشیدی اینجا، خورشیدی آنجا» و خوانش اشعاری از این اثر، تصاویری از ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور در اختیار اعضا قرار داده شد و اعضا نیز بر اساس این تصاویر دل نوشته‌های خود را به رشته تحریر درآوردند.

همچنین در کارگاه هنری مرکز اعضا شعارها و جملاتی در خصوص انقلاب اسلامی ایران را خوشنویسی کردند.

برگزاری مسابقه شطرنج بین اعضا، نواختن موسیقی سرود ای ایران و همنوایی اعضا با این سرود و برگزاری کاردستی «قاب لاله‌ها» از دیگر فعالیت‌های مرکز در این روز بود.

برنامه‌های ۹ مرکز کانون استان اردبیل در نخستین روز از ایام الله دهه‌ی فجر

«پرچم برافراشته» در مرکز شماره‌ی دو کانون مشگین شهر

هم‌زمان با آغاز ایام‌الله دهه‌ی فجر ویژه‌برنامه‌ی «پرچم برافراشته» باهدف معرفی و آشنایی مخاطبان با وقایع و رویدادهای دوران پرشکوه انقلاب اسلامی، در مرکز شماره‌ی دو کانون شهرستان مشگین‌شهر اجرا شد.

بر اساس این گزارش در این برنامه که با شعار «جشن ملی، بچه‌های امروز، آینده روشن» با حضور اعضا و جمعی از مادران آن‌ها برگزار شد، نرگس پورعلی مربی مرکز فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفته و در مورد اهمیت و نقش پرچم در به‌عنوان یک نماد ملی و همچنین مفهوم و نمادهای روی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران برای حاضران مطالبی ارائه کرد.

در ادامه اعضای مرکز در کنار مادرانشان، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در طرح‌ها و حالت‌های مختلف و خلاقانه درست کرده و در پایان همگی پرچم‌های خود را در دست گرفته و سرود ملی کشورمان را همخوانی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =