اعضای طرح کانون مدرسه در پنج مرکز کانون استان اردبیل حضور یافتند

در سومین روز از ایام‌الله دهه‌ی فجر در سال ۱۴۰۲، ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی با مشارکت اعضای طرح کانون مدرسه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، مراکز شماره‌ی یک کانون اردبیل، گرمی، نمین، شماره‌ی سه کانون مشگین‌شهر و رضی فعالیت‌های خود در سومین روز از دهه فجر را به شرح زیر اجرا کردند.

اعضای طرح کانون مدرسه در پنج مرکز کانون استان اردبیل حضور یافتند

میزبانی مرکز شماره‌ی یک کانون اردبیل از دانش آموزان دبیرستان آموزگار

در برنامه‌ای که به مناسبت دهه‌ی مبارک فجر و باهدف تقویت روحیه خودباوری و وحدت ملی در کودکان و نوجوانان و در حضور ۴۰ نفر از دانش آموزان کلاس هفتم دبیرستان آموزگار ناحیه دو در مرکز شماره‌ی یک کانون اردبیل اجرا شد، ابتدا لیلا فرید مربی مسئول مرکز ضمن عرض خیرمقدم و خوش‌آمد گویی به دانش آموزان به تشریح وظایف کودکان و نوجوانان در پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انقلابی پرداخت و گفت: حضور نوجوانان در تمام عرصه‌های زندگی ازجمله فضای مجازی باید حسابگرانه و هوشمندانه باشد چراکه بی‌توجهی به ارزش‌های اثربخش معنوی، اعتقادی، اسلامی و فکری در تربیت کودکان و نوجوانان از اهداف برنامه ریزان خارجی برای ماست و ما باید در خنثی‌سازی توطئه دشمنان از ارزش‌های دینی و هویت ملی خود، آگاهانه پاسداری کنیم.

در ادامه برنامه اسلام حسن‌زاده مربی فرهنگی مرکز به معرفی شخصیت حضرت امام (ره) پرداخته و اعضا را با وقایع و اتفاقات سال ۱۳۴۳ تا ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ آشنا کرد.

شعرخوانی از کتاب «خورشیدی اینجا، خورشیدی آنجا» و پخش و نقد پویانمایی ربات و کشاورز از دیگر برنامه‌های اجراشده در این برنامه بود.

پس از اجرای فعالیت‌های فرهنگی اعضا در کارگاه هنری با هدایت و راهنمایی مربی آفرینش‌های هنری مرکز با تکنیک چاپ، نقش گل لاله و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر روی کاغذ اجرا کردند.

اعضای طرح کانون مدرسه در پنج مرکز کانون استان اردبیل حضور یافتند

روایت خاطرات انقلاب، فعالیت کانون گرمی در سومین روز از دهه‌ی فجر

در سومین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور اعضای طرح کانون مدرسه از دبستان پسرانه آرمان، برنامه‌های مختلف فرهنگی در کانون گرمی اجرا شد

در این برنامه پروین قلیزاده اعضا را باشخصیت بزرگ حضرت امام خمینی (ره) آشنا کرده و سپس روایتی تحت عنوان فرار از مدرسه برگرفته از کتاب «خاطرات بچه‌های انقلاب» را برای اعضا قصه‌گویی کرد.

اجرای مسابقه با محتوای رویدادهای انقلاب در سال ۱۳۵۷ از دیگر فعالیت مرکز در این روز بود.

شایان‌ذکر است، در ادامه این برنامه اعضای حاضر در خصوص نقش خود در توسعه و پیشرفت کشور گفتگو کرده و به بیان نظرات خود پرداختند.

اعضای طرح کانون مدرسه در پنج مرکز کانون استان اردبیل حضور یافتند

معرفی کتاب «حاج جلال» در مرکز شماره‌ی سه کانون مشگین‌شهر

در سومین روز از گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های متعدد فرهنگی و هنری با شرکت اعضا و دانش آموزان طرح کانون مدرسه در مرکز شماره‌ی سه کانون مشگین‌شهر اجرا شد.

در شروع برنامه مربی فرهنگی مرکز علت اعتراضات مردمی در دوران پهلوی و تسلط کشورهای بیگانه بر ایران در این دوره را تشریح کرده و در ادامه کتاب «حاج جلال» از سری کتاب‌های جدید مرکز را با خوانش بخش‌هایی از این کتاب معرفی کرد.

 از دیگر برنامه‌های این روز بازدید اعضا از نمایشگاه کتاب با محتوای انقلابی، آشنایی با شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهر آلنی و بازدید از نمایشگاه آثار اعضا در طول برگزاری کارگاه‌های هنری بود که مربی آفرینش‌های هنری مرکز نیز در خصوص نحوه ثبت‌نام و شرکت در کارگاه‌های آموزش نقاشی، طراحی و سفالگری برای دانش آموزان توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه اعضای حاضر با ساخت کارت‌پستال، دل نوشته‌هایی خود را نیز تقدیم رهبر معظم انقلاب اسلامی کردند.

گفتنی است، اجرای سرود و نمایش از دیگر فعالیت‌های اجراشده در این مناسبت بود.

اعضای طرح کانون مدرسه در پنج مرکز کانون استان اردبیل حضور یافتند

پویش کتاب‌خوانی کانون نمین در مدرسه دخترانه‌ی محمد جعفری

در سومین روز از دهه‌ی مبارک فجر در سال ۱۴۰۲، مربیان کانون شهرستان نمین، با عنوان با برنامه‌ای تحت عنوان «پیک امید انقلاب» پویش کتاب‌خوانی همراه با فعالیت‌های فرهنگی و ادبی را در مدرسه دخترانه محمد جعفری اجرا کردند.

در این پویش کتاب‌های آوازی برای وطن، مهربان مثل مسیح و خاطرات بچه‌های انقلاب اسلامی برای دانش آموزان معرفی و روخوانی شد.

همچنین در اجرای کارگاه ادبی، اعضای حاضر در فعالیت پس از به نگارش درآوردن دل نوشته‌های خود خطاب به کودکان غزه، آن را درون در صندوقچه انقلاب انداختند.

شعرخوانی از عطر شمعدانی‌ها و معرفی کتاب شعر «با دو چشمم می‌چشم» از دیگر فعالیت‌هایی بود که در این روز اجرا شد.

اعضای طرح کانون مدرسه در پنج مرکز کانون استان اردبیل حضور یافتند

گرامیداشت روز ملی فناوری فضایی در کانون رضی

در سومین روز از دهه مبارک فجر اعضای طرح کانون مدرسه از آموزشگاه عفت رضی، روز ملی فناوری فضایی را گرامی داشتند.

در این فعالیت که در مرکز فرهنگی هنری کانون رضی اجرا شد، مربی مرکز با اشاره به نقش فناوری‌های فضایی در پیشرفت ایران اسلامی و رسیدن به جمع کشورهای برتر در این عرصه، به معرفی دستاوردهای اخیر کشور در پرتاب موفقیت‌آمیز چندین ماهواره پرداخت.

مربی مرکز بابیان اینکه این موفقیت با فناوری‌های بومی حاصل‌شده است به نقش تأثیرگذار جوانان در این کسب این موفقیت اشاره کرد.

شایان‌ذکر است، معرفی برخی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران درزمینه‌ی فناوری فضایی، معرفی کتاب در حوزه فضا و نجوم، تهیه کاردستی و بازدید از نمایشگاه کتاب و دست سازه‌های اعضا از دیگر فعالیت‌های اجراشده در این روز بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =