ضرورت حفاظت از تالاب‌ها برای بچه‌های عنبرآباد تشریح شد

ضرورت حفاظت از تالاب‌ها برای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنبرآباد تشریح شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، همزمان با ایام الله دهه فجر و روز جهانی تالاب اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنبرآباد نشست علمی‌آموزشی را با موضوع حفاظت از تالاب‌ها در خانه محیط زیست کانون پرورش فکری عنبرآباد گذراندند.

بنابر این خبر، محمد ابراهیم صحتی مسئول آموزش و مشارکت‌های مردمی و مهرانگیز حیدریان کارشناس آموزش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، درخشانی مسئول دبیرخانه تالاب‌ها، نرجس طوفان رئیس شورای شهر عنبرآباد، علی سرحدی معاون پرورشی آموزش و پرورش، نرجس افشارمنش رئیس محیط زیست، مسئول و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان در این برنامه آموزشی اعضای کانون را همراهی کردند.

این در حالی است که، در این برنامه اعضا ضمن آشنایی با تالاب‌ها، با فواید تالاب‌ها برای محیط زیست و انسان‌ها، روش‌های حفاظت از آن‌ها و انواع آلاینده‌های و عوامل تخریبی‌شان آشنا شدند.

کارشناس این نشست آموزشی ضمن تاسف از خشک شدن تالاب جازموریان که یکی از اصلی‌ترین تالاب‌های منطقه می‌باشد یکی از عوامل اصلی خشک شدن و نابود شدن تالاب‌ها را سدسازی نامید و از بچه‌ها خواست در زمان بازدید و سیاحت از تالاب‌ها در تمیز نگه داشتن آن‌ها کوشا باشند.

تالاب‌ها محیط‌هایی هستند که مشخصاتشان چیزی میان خشکی و آب است. تالاب‌ها ممکن است همواره دارای آب باشند یا اینکه گاه خشک و گاه آب‌دار باشند. برخی تالاب‌های نزدیک دریا با جزر و مد تغییر وضعیت می‌دهند.

تالاب‌ها می‌توانند جلوی سیل را بگیرند و به خاطر پوشش گیاهی و آب می‌توانند مکانی مناسب برای زندگی پرندگان باشند. مشخصه اصلی تالاب‌ها ماندگاری نسبی آب در آن‌ها است. آب تالاب‌ها می‌تواند شور یا شیرین باشد.

ضرورت حفاظت از تالاب‌ها برای بچه‌های عنبرآباد تشریح شد

ضرورت حفاظت از تالاب‌ها برای بچه‌های عنبرآباد تشریح شد

ضرورت حفاظت از تالاب‌ها برای بچه‌های عنبرآباد تشریح شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =