یادواره‌ شهدای کودک و نوجوان در رشت برگزارشد

به‌مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، یادواره ۲۳ شهید کودک و نوجوان دفاع مقدس استان گیلان و مراسم یادبود کودکان و نوجوانان شهید حادثه تروریستی کرمان در رشت برگزارَشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این آیین عصر روز سه‌شنبه، ۱۸ بهمن ۱۴۰۲  با همراهی و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۱ رشت و دبیرستان اشراق این شهرستان برگزارشد.

شرکت در انتخابات، مهر مانایی و اقتدار ایران اسلامی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در این مراسم که همراهی جمعی از مسئولان، اولیای تربیتی و نوجوانان را به‌دنبال‌داشت، ضمن اشاره به سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع) و گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی، به اهمیت برگزاری محافل مزین به نام شهدا اشاره و نکوداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام را فرصتی برای شریک‌شدن در ثواب این بزرگواران دانست.

یادواره‌ شهدای کودک و نوجوان در رشت برگزارشد

سیدجلیل میرعظیمی برهمین اساس، برگزاری یادواره‌های شهدا را رسالت دستگاه‌های فرهنگی برای بهره‌مندسازی هرچه‌بیش‌تر جامعه و آشنایی نسل کودک و نوجوان با جانفشانی‌های شهدای والامقام‌ عنوان‌کرد و گفت: لازم‌است از کرامت‌های شهدا غافل نشویم  و در سایه هم‌گرایی، امکان استفاده حداکثری از حمایت‌های معنوی شهیدان را برای همگان فراهم‌کنیم.

میرعظیمی در این میان، به اهمیت فرهنگ‌سازی نیز اشاره‌داشت و با تبیین این موضوع که ساختارهای فرهنگی جامعه بر بنیان‌ خانواده شکل‌می‌گیرد، تصریح‌کرد: برای نیل به این اهداف عالیه، همراه‌سازی پدرها و مادرها با فعالیت‌های مربیان و اولیای تربیتی ضرورت‌دارد.

وی افزود: هرزمان که حرکت‌های  خانواده‌محورِ مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی شکل‌گرفته، نتایج ملموس و امیدوارکننده‌ای را شاهد هستیم.

این مدیرفرهنگی در همین‌زمینه، اشاره‌ای به برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان و فعالیت‌های هدف‌مند کانون پرورش فکری استان داشت و ضمن خاطرنشان‌کردن اقدامات صورت‌گرفته در این حوزه گفت: برگزاری یادواره ۲۳ شهید کودک و نوجوان دفاع مقدس گیلان و شهدای حادثه تروریستی کرمان و هم‌چنین، گشایش دبیرخانه کمیته کودک و نوجوان ستاد کنگره ملی سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان، گامی در همین مسیراست.

میرعظیمی‌توضیح‌داد: آغازبه‌کار این کمیته که نقشی سازنده در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایفامی‌کند، اجرای فعالیت‌های فرهنگ‌ساز و بازنویسی و تصویرگری کتاب‌های مرتبط با ۱۵ شهید گرانقدر استان گیلان، بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این کمیته به‌شمارمی‌رود.

این مدیرفرهنگی، بخشی مهمی از صحبت‌های خود در این آیین را به انتخابات ۱۱ اسفند خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اختصاص‌داد و با تاکید بر ضرورت شرکت‌ حداکثری در این حرکت سرنوشت‌ساز تصریح‌کرد: «حضور در پای صندوق‌ها ، مُهر مانایی و اقتدار انقلاب اسلامی ایران است.»

سیدجلیل میرعظیمی براین اساس نیز از برنامه‌ریزی‌های گسترده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، انتشار فراخوان و راه‌اندازی پویش‌های مختلف با عنوان«نقش من در آینده کشورم» خبرداد.

رفیق شهید داشته باشیم

دبیر اجرایی ستاد کنگره ملی سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان هم از حاضران این مراسم معنوی بود و ضمن نکوداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهدا، به تشریح دلایل دشمنی غربی‌ها با ایران اسلامی و نقش امامین انقلاب اسلامی، شهیدان والامقام و مردم مسلمان کشور در صیانت از این نظام مردمی‌پرداخت.

یادواره‌ شهدای کودک و نوجوان در رشت برگزارشد

غلامرضا ملک‌علیپوردراین میان، از پیشینه روشن کشور در عرصه تولید علم و کمک به توسعه دیگر کشورها صحبت‌کرد و با مرور تحولات و پیشرفت‌های علمی کشورهای غربی طی سده‌ها افزود: این مرحله، نقطه آغاز تلاش برای تضعیف دیگر کشورها، ازجمله ایران را فراهم‌کرد.

ملک‌علیپور هم‌چنین، پیروزی انقلاب اسلامی با «پیام خوداتکایی» و حرکت جوانان غیور این سرزمین برای طی مدارج علمی، توسعه همه‌جانبه و نجبه‌پروری را در تضاد با منافع کشورهای غربی و نقطه آغازی بر افزایش دشمنی‌ها با ایران اسلامی ارزیابی‌کرد

وی ایجاد تنگناهای اقتصادی و اجتماعی، جنگ تحمیلی و شهادت دانشمندان جوان ایران اسلامی را بخشی از فرآیند مقابله با پیشرفت‌های ایران اسلامی قلمدادکرد و نقش «اسلام»، «امام» و «شهیدان»  را در مقابله با این اسلام و ایران ستیزی غربی‌ها و حرکت به سوی قله‌ها غیرقابل انکارتوصیف‌کرد.

دبیر اجرایی ستاد کنگره ملی سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان در پایان دیگر بار، یاد شهدای ولامقام را گرامی‌داشت و با اشاره به صحبت‌های سردار شهید، حاج‌قاسم سلیمانی در ارتباط با لزوم اُنس و الفت با شهیدان گفت: برای دست‌یابی به فیض شهادت و بهره‌گیری از برکت‌های أنس با شهیدان، لازم‌است رفیق شهید داشته‌باشیم.

یادواره ۲۳ شهید کودک و نوجوان هشت‌سال دفاع مقدس استان گیلان و مراسم یادبود شهیدان کودک ونوجوان حادثه تروریستی کرمان هم‌چنین، با خوانش شعر از سوی شاعران نوجوان، مداحی، بخش سرود « شهید روستا»،  کاری از انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، نمایش کلیپ و بازدید حاضران از نمایشگاه «از فجرتا هنر»؛ مجموعه‌آثار مربیان هنری کانون استان گیلان همراه‌بود.

این آیین به‌میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.

یادواره‌ شهدای کودک و نوجوان در رشت برگزارشد

یادواره‌ شهدای کودک و نوجوان در رشت برگزارشد

یادواره‌ شهدای کودک و نوجوان در رشت برگزارشد

یادواره‌ شهدای کودک و نوجوان در رشت برگزارشد

یادواره‌ شهدای کودک و نوجوان در رشت برگزارشد

یادواره‌ شهدای کودک و نوجوان در رشت برگزارشد

یادواره‌ شهدای کودک و نوجوان در رشت برگزارشد

یادواره‌ شهدای کودک و نوجوان در رشت برگزارشد

یادواره‌ شهدای کودک و نوجوان در رشت برگزارشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =