کانون با غرفه «کتاب بازی» در جشنواره «ایران آینده ۳» حضور دارد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با غرفه «کتاب بازی» در جشنواره «ایران آینده ۳» به تبادل کتاب و اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره با شعار «ایران آینده، ایرانی که تو می‌سازی!» به مناسبت گرامی‌داشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در باغ کتاب تهران درحال برگزاری است.

جشنواره «ایران آینده ۳» یک تجربه‌ فرهنگی و آموزشی متمایز برای نوجوانان است که با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی و به منظور ایجاد فضایی همراه با نشاط و امید، طراحی شده است.

این جشنواره با ترکیب سرگرمی و یادگیری، ضمن ارائه فرصت‌هایی برای استعدادیابی، محیطی را برای نوجوانان فراهم می‌آورد که در آن بتوانند مهارت‌ها و علایق خود را کشف و در مسیر رشد آن حرکت کنند.

در همین زمینه، مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان غرفه‌ای با عنوان «کتاب بازی» طراحی کرده است که به تبادل کتاب و اجرای برنامه‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

کانون با غرفه «کتاب بازی» در جشنواره «ایران آینده ۳» حضور دارد

در غرفه «کتاب بازی» کودکان و نوجوانان می‌توانند کتاب‌های خوانده شده خود را با کتاب‌های جدید تعویض کنند. کانون در روزهای ابتدای برگزاری این جشنواره که تعداد مراجعه‌کننده کمتر بود برای انجام این تبادل کتاب‌های تولیدی کانون پرورش فکری را هدیه می‌داد.

بحث و گفت‌وگو میان علاقه‌مندان به کتاب با هدف ترویج سواد مطالعاتی و معرفی کتاب به گروه‌های سنی پایین با کمک قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های کانون در جشنواره «ایران آینده ۳» است.

همچنین بازی‌های فکری کانون پرورش فکری برای بچه‌هایی که کمتر علاقه‌مند به خواندن و نوشتن هستند ارائه می‌شود.

تقویت روحیه امید و خودباوری، بروز خلاقیت و شکوفایی استعدادهای نوجوانان، ترویج فرهنگ و دانش نوجوانان، پرورش استعدادهای فردی و گروهی نوجوانان و ساخت ایرانی پیشرفته و قدرتمند از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مشارکت جمعی از نهادهای علمی، آموزشی و شبکه امید به مناسبت گرامی‌داشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود.

کانون با غرفه «کتاب بازی» در جشنواره «ایران آینده ۳» حضور دارد

در جشنواره «ایران آینده ۳»، مجموعه‌ای از بازی‌ها و سرگرمی‌های چالشی، گروهی، مهارتی، شناختی، فکری، علمی، حرکتی، گفت‌وگومحور و استعدادیابی ویژه نوجوانان در دو نوبت صبح و عصر با بخش‌هایی نظیر بازی‌های فناورانه، بازی‌های شناختی، لیزرتگ، گپ و گفت نوجوانی، بازی‌های رومیزی، بازی‌های گروهی، چالش آشپزی، بازی‌های دیجیتال، بازی‌های هوش مصنوعی، بازی‌های حرکتی، کتاب‌بازی شامل تبادل کتاب‌های خوانده شده، باغ علم کودک و نوجوان، بیان تجربه و ارائه ایده‌ها (تد تاک)، نمایش فیلم و برنامه‌های زنده تلویزیونی برگزار می‌شود.

این رویداد در نوبت صبح میزبان مدارس و دانش‌آموزان مقطع دوره اول و دوم متوسطه در قالب اردوهای گروهی و در نوبت عصر میزبان خانواده‌ها و عموم شهروندان است.

جشنواره «ایران آینده ۳» از ۱۱ تا ۲۱ بهمن در باغ کتاب تهران به نشانی بزرگراه شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزرگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران درحال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =