مرحله استانی جشنواره ملی سرود آفرینش کانون در رشت برگزارمی‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: مرحله استانی جشنواره ملی سرود آفرینش کانون ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در رشت برگزارمی‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی با اعلام این خبر اظهارکرد: این آیین با شرکت ۱۰ گروه راه‌یافته به بخش پایانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارمی‌شود.

مدیرکل کانون استان گیلان هم‌چنین، در ارتباط با استقبال گروه‌های کانونی و آزاد از این جشنواره سخن‌گفت و افزود: پس از انتشار فراخوان این رویداد هنری، ۶۰ سرود از گروه‌های کانونی، آزاد و فراگیر( بخش غیررقابتی ویژه مخاطبان با نیازهای خاص) در سامانه جشنواره بارگذاری‌شده‌است.

او در ادامه به تعداد و فرآیند ارزیابی آثار ارسالی اشاره و توضیح‌داد: در این میان، آثار ۴۵ گروه سرود آزاد، ۱۴ گروه سرود کانونی و ۲  گروه سرود فراگیر(ویژه شرکت‌کنندگان با نیازهای خاص) مورد پایش و ارزیابی قرارگرفت و گروه‌های حاضر در مرحله استانی جشنواره سرود آفرینش معرفی‌شد.

میرعظیمی ادامه‌داد: طی این مرحله که روز پنج‌شنبه، ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌می‌گیرد، ۱۰ گروه سرود به‌هنرنمایی می‌پردازند و در این میان، یک گروه کانونی یک گروه آزاد، به  مرحله پایانی این جشنواره راه خواهندیافت.

این مدیرفرهنگی در پایان صحبت‌های خود اشاره‌ای نیز به محورهای موضوعی و اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» داشت و سرزمین من (ایران، وطن، پرچم و...)، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام‌آوران (شخصیت‌های تاریخی و انقلابی)، مراسم و مناسبت‌های ملی و آیینی و آزاد را از جمله این محورها اعلام‌کرد.

وی با بیان این‌که کشف و پرورش استعدادهای هنری نسل کودک ونوجوان، افزایش گستره فعالیت‌های هنری و ترویج سرود به عنوان یک هنر انقلابی و تقویت روحیه هم‌گرایی و کارگروهی، از اهداف برگزاری این جشنواره است، افزود: مهارت‌افزایی، بهره‌گیری از ظرفیت سرود به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و هم‌چنین، عمومی‌سازی و مردمی‌سازی این هنر، از اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون به‌شمارمی‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گیلان درپایان، از همراهی دستگاه‌ها، گروه‌های مردم‌نهاد و فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان گیلان در فرآیند برگزاری این جشنواره قدردانی و از تمامی مسئولان، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به هر پویای سرود،  برای شرکت در آیین پایانی مرحله استانی این رویداد هنری دعوت‌کرد.

مرحله استانی جشنواره ملی سرود آفرینش کانون در رشت برگزارمی‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =