مقاله «نقش مربی در تربیت حماسی کودکان و نوجوانان» در نخستین جشنواره معروف برگزیده شد

مقاله کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در نخستین جشنواره ملی معروف برگزیده شناخته شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، مقاله « نقش مربی در تربیت حماسی کودکان و نوجوانان با تکیه بر نقش تربیتی اباعبدالله الحسین(ع) بر کودکان و نوجوانان در کربلا» نوشته طیبه شجاعی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در نخستین جشنواره ملی معروف و در بخش ادبیات و پژوهش برگزیده شناخته شد.

بنابر این خبر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تخصصی‌ترین نهاد متولی حوزه کودک و نوجوان در کشور همواره با نگاهی ریشه‌ای و غیرمستقیم و با بیانی هنرمندانه و کودکانه به صورت ویژه ارزش‌های اخلاقی و مذهبی را دنبال کرده است.

این در حالی است که، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با برگزاری بیست‌ و یک دوره همایش آفرینش‌های عاشورایی از سال ۱۳۷۵ در زمینه تربیت عاشورایی کودکان چند نسل استان قدم‌های موثر و ماندگاری برداشته است و مقاله « نقش مربی در تربیت حماسی کودکان و نوجوانان با تکیه بر نقش تربیتی اباعبدالله الحسین(ع) بر کودکان و نوجوانان در کربلا» چکیده و ثمره سال‌ها فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تاثیرات بی‌بدیل آن‌ها در رشد همه ساحت‌های وجودی بچه‌ها است.

فراخوان اولین جشنواره ملی معروف در ۹ بخش فیلم، هوش مصنوعی، پویانمایی، شعر، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، ادبیات و پژوهش، عکس و هنرهای تجسمی برگزار از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از آبان ۱۴۰۲ منتشر شد.

سـتاد امـر بـه معـروف و نهـی از منکـر کشـور بـه عنـوان نهـاد حاکمیتـی حـوزه احیـا فریضتین(احکام واجب دینی) بـه منظور شناسایی و معرفی آثار فرهنگـی، هنـری و رسانه‌ای در سـطح ملی و بین‌المللـی، کشـف اسـتعدادهای هنـری، ایجـاد امیـد و دغدغـه، تبییـن و روشـنگری، ذائقه‌سـازی و فرهنگ‌سازی، جریان‌سـازی و رقابـت ســالم و ســازنده بیــن هنرمنــدان، نخبــگان و عمــوم مــردم شــریف «نخســتین جشــنواره ملــی معــروف «بـا شـعار «حکمرانـی عادلانـه» را بـا چشـم انـداز «افـق بیـن‌الملـل» و بـا تاکیـد بـر آمـوزش و اسـتفاده از پایـه «هـوش مصنوعـی» برگزار کرده است.

جشنواره ملی معروف در نخستین دوره خـود، بـه منظـور فراهـم آوردن زمینه‌هــای ارتقــا و اعتـلای رشـد و توسـعه فرهنـگ احیـا خوبی‌هـا و کاهـش بی‌تفاوتی‌هـا در تعالـی جامعـه بـه زبـان هنـر و رسـانه جهـت ارائـه راهبردهـای مسـیر رسـیدن بـه تمدن‌سـازی نویـن اسـامی، رویکـرد مردمی‌سـازی فریضتیـن بـا نـگاه هنرمندانـه را در انتخـاب آثـار مـورد توجـه قـرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =