نغمه‌های روشن فردا در کرمان طنین‌انداز شد

دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در مرحله استانی در کرمان با حضور ۲۰ گروه سرود کودک و نوجوان و اعلام دو برگزیده کانونی و آزاد به کار خود خاتمه داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، در رقابت ۲۰ گروه سرود از شهرستان‌های کرمان، راور، ماهان، پاریز، سرچشمه، عنبرآباد و نوق رفسنجان گروه سرود «قالی‌بافی» از مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهان به سرپرستی فردوس ابوالحسن‌زاده در بخش کانونی‌ها و گروه سرود «بازی‌های محلی» دختران به سرپرستی مسعود نکویی در بخش آزاد دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در استان کرمان برگزیده شناخته شده و به مرحله کشوری راه یافتند.

نغمه‌های روشن فردا در کرمان طنین‌انداز شد

نغمه‌های روشن فردا در کرمان طنین‌انداز شد

همچنین گروه سرود «ایران» از راور به سرپرستی «محمد تویسرکانی»، «ایران» از نوق به سرپرستی «بهجت شریفی» و «کنسرت کتاب» به سرپرستی مسعود نکویی به عنوان شایسته تقدیر این جشنواره انتخاب شدند و محمدطاها خواجویی از گروه سرود راور تک‌خوان برگزیده این جشنواره اعلام شد.

نغمه‌های روشن فردا در کرمان طنین‌انداز شد

نغمه‌های روشن فردا در کرمان طنین‌انداز شد

نغمه‌های روشن فردا در کرمان طنین‌انداز شد

بنابر این خبر، در آیین گشایش این جشنواره اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ضمن تبریک میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) و یادآوری این نکته که کانون پرورش فکری از از دیرباز خواستگاه هنرمندان و فرهیختگان بوده است بیان کرد: مرغک کانون بر شانه هر کس بنشیند یک افتخار برای اون محسوب می‌شود و جشنواره سرود آفرینش بهانه‌ای زیبا برای اتفاق افتادن یک رخداد فرهنگی در زمینه کودک و نوجوان است و اگر تبدیل به یک مسابقه مبتذل شود از کارکرد تربیتی اصلی خود منحرف می شود و در این زمینه فرایندها اهمیت بیشتری دارند.

خدادادی با اشاره به مفاهیمی که در این جشنواره به اجرا درآمد افزود: ارزش‌هایی چون ایران اسلامی، شهید سلیمانی، فرهنگ اهل بیت و بازی‌های کودکانه محلی در کنار هم رنگین‌کمانی از زیبایی آفریدند و این جشنواره را می‌توان آیینه‌ای تمام‌نما از فرهنگ کودکان و نوجوانان دیار کریمان دانست.

 او در پایان بر تولید آثار فاخر در حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد و به پیش‌بینی برنامه‌هایی برای رسیدن به فرداهای روشن اشاره کرد.

نغمه‌های روشن فردا در کرمان طنین‌انداز شد

این در حالی است که، مجید محیط، سیدکریم‌الدین نظام‌زاده و محبوبه نژادصادقی هیات داوران دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در کرمان بیانیه خود را به شرح زیر منتشر کردند: «

هم اول خداوند

مژده ای دل مه مسیحا نفسی می‌آید/ که ز انفاس خوشش بوی کسی می‌آید

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیرباز تاریخ همواره خواستگاه هنرمندان و هنروران اصیل و پرآوازه بوده است و برگزاری جشنواره سرود کودک و نوجوان ادامه مسیری طولانی در راستای ترویج و سپاسمندی از این مهم است. این بار نیز با شنیدن سرودهای آینده‌سازان به وجد آمده و آرزومند فردای روشن در ترویج فرهنگ موسیقی فاخر اسلامی‌ایرانی هستیم. هیات داوران ضمن تشکر از کلیه برگزارکنندگان، شرکت‌کنندگان و مربیان ارجمند نکات زیر را در راستای بهبود فضای موسیقایی دیار کریمان توصیه می‌کند، باشد که مورد اقبال قرار گیرد.

- توجه به رعایت اصول بهداشت صدا و حنجره

- دقت در انتخاب شعر و موسیقی مورد استفاده متناسب با گروه سنی

- دقت در ارج دانستن استفاده از موسیقی زنده با اعتنا به سازبندی مناسب

- استفاده از تکنیک‌های آهنگ‌سازی از جمله (هارمونی، کنترپوان و ارکستراسیون)

- اجرای صحیح اصول رهبری کُر

هیات داوران دومین جشنواره ملی سرود آفرینش «نغمه‌های روشن فردا» - ۸ اسفند ۱۴۰۲»

نغمه‌های روشن فردا در کرمان طنین‌انداز شد

دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در مرحله استانی در کرمان ۸ اسفند ۱۴۰۲ در سالن موسیقی تالار فرهنگ‌ و هنر شهر کرمان و با شرکت گروه‌های سرود «سیمرغ رشادت‌ها»، «تشله بازی»، «عمو زنجیرباف»، «دختران سلیمانی»، «دختران سلیمانی ۲»، «کاروانسرا»، «بازی‌های محلی»، «یک صدا ایران»، «کنسرت کتاب» و «گیس گل» از کرمان، «ایران»، «افتخار»، «سردار مقاومت» و «باب‌الرضا(ع)» از راور، «رهبری» و «باز شب یلدا اومده» از پاریز، «شهید سلیمانی» از سرچشمه، «امام علی(ع)» از عنبرآباد و «ایران» از نوق رفسنجان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان برگزار شد.

یادآور می‌شود رده سنی اعضای گروه‌های سرود این جشنواره از ۷ تا ۱۷ سال(نوخوان، نونهال، نونگاه و نوجوان) بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =