آغاز مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و دومین جشنواره سرود آفرینش در سیستان و بلوچستان

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و دومین جشنواره سرود آفرینش با رقابت گروه‌های برتر استان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و دومین جشنواره سرود آفرینش آغاز شد.

در این جشنواره‌ها، که تا ۱۵ اسفندماه به طور هم‌زمان ادامه خواهد داشت، ۱۳ اثر در بخش سرود و ۱۱ اثر در بخش نمایش رقابت خواهند کرد.

در آیین افتتاحیه این رویدادها مدیرکل کانون استان ضمن خیرمقدم به مهمانان و تشکر از عوامل اجرایی برنامه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان متولی تخصصی فرهنگ، هنر و ادب، باید متولی تمامی فعالیت‌ها و رویدادهای هنری حوزه کودک و نوجوان، در استان باشد و لازمه این امر گسترش این فعالیت‌هاست.

محمدرضا سالاری سپس خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در برنامه گفت: باید تلاش کنیم تا کودکان و نوجوانان بیشتری در برنامه‌ها حضور داشته باشند و شما به عنوان سفیران کانون، وظیفه مهمی در این زمینه برعهده دارید.

وی در ادامه با بیان شرایط حساس منطقه و فعالیت گسترده دشمنان و نگاه ویژه آنان به سیستان و بلوچستان، آن را تلاشی برای خارج کردن کودکان و نوجوانان از مسیر اسلام و انقلاب دانست و افزود: یکی از راه‌های موثر پیشگیری از این موضوع و بی‌اثر کردن چنین اهدافی، استفاده از ظرفیت فعالیت‌های پرورشی و تربیتی است که کانون با فعالیت‌های مستقیم و غیرمستقیم خود رسالت فرهنگی خطیری دارد.

سالاری، که در جمع کودکان و نوجوانان حوزه جنوب استان صحبت می‌کرد، با بیان بخشی از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه فتح خرمشهر و لزوم آمادگی برای پیروزی در عرصه‌های گوناگون، گفت: برگزاری جشنواره‌های سرود و نمایش و دیگر برنامه‌های هدفمند کانون، در صورتی که با تفکر همراه شود، می‌تواند به یک جریان تربیتی اصیل تبدیل شود که در ذهن و فکر کودک و نوجوان شرایطی را ایجاد کند که سبب افزایش بصیرت و بینش آنان شود و از آسیب‌های بسیاری پیشگیری کند.

مدیرکل کانون، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کودکان و نوجوانان را در استان، یکی دیگر از پیامدهای برگزاری این برنامه‌ها دانست که می‌تواند کمک فراوانی در برنامه ریزی‌ها در راستای پرورش و معرفی آنها انجام دهد.

سالاری سپس خاطراتی از آغاز راه هنری خود با فعالیت «سرود» در دوران نوجوانی برای مخاطبان تعریف کرد و ضمن تبریک به کودکان و نوجوانان، به سبب انجام فعالیت‌های هنری، گفت: استفاده از ظرفیت‌های دیگر مناطق استان در برنامه‌ها به صورت جدی در حال انجام است، و با توجه به پهناوری استان به دوستان هنرمند کودک و نوجوانان خود قول داد که مجموعه کانون، خدمتگزار خوبی برای آنان باشد و زمینه را برای رشد و توانمندسازی آنان در هر شهرستان به صورت جدی از طریق مربیان کانون فراهم‌تر کند.

از ویژگی‌های برگزاری این دو آیین در استان می‌توان به این نکته اشاره کرد که روز نخست این برنامه در ایرانشهر و روز دوم در زاهدان و زابل اجرا خواهد شد. اختتامیه این دو رویداد هنری روز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه در زاهدان برگزار می‌شود.

گفتنی است داوری هنرهای نمایشی را حمیدرضا کمیلی‌خواه، زهرا فاطمی و ارسلان محبی و در بخش سرود امیر اسحاقی، عالیه سجادی و ام‌البنین کریمی برعهده دارند و ناظر جشنواره آذر مشهدی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =