سیستان و بلوچستان برگزیدگان مرحله استانی جشنواره‌های سرود و هنرهای نمایشی خود را شناخت

برگزیدگان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ هنرهای نمایشی و دومین جشنواره سرود آفرینش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جشنواره‌های سرود آفرینش و هنرهای نمایشی در کانون استان، با معرفی برگزیدگان، پایان یافت.

هیئت داوران پس از بررسی آثار در نوزدهمین جشنواره‌ هنرهای نمایشی و دومین جشنواره سرود آفرینش با قرائت بیانیه‌هایی، برگزیدگان این جشنواره‌ها را معرفی کردند.

در بخش هنرهای نمایشی، داوران نوزدهمین دوره این جشنواره شامل حمیدرضا کمیلی‌خواه، ارسلان محبی و زهرا فاطمی با صدور بیانه‌ای نتایج را اعلام کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: نمایش به عنوان واسطه تربیتی اثرگذار در تربیت مخاطب، از فعالیت‌های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به حساب می‌آید و بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که نمایش می‌تواند علاوه بر رشد و پرورش خلاقیت و هنر در میان کودکان و نوجوانان راهی برای جامعه‌پذیر کردن آنان باشد. در این میان شکی نیست که برگزاری جشنواره‌ها و مهرواره‌های مرتبط با نمایش می‌تواند نقشی تاثیرگذار در این فرایند داشته باشد.

هیات داوران هم‌چنین با بیان این نکته که در این دوره از جشنواره به روشنی پیداست که توجه به آثار عروسکی در مراکز کانون نسبت به آثار صحنه‌ای بیشتر بوده است، این‌گونه ادامه دادند: به نظر می‌آید در سال و یا سال‌های پیش رو علاوه بر برطرف کردن ضعف‌ها و نقص‌های نمایش عروسکی، چه در متن و چه در اجرا توجه ویژه به نمایش صحنه‌ای و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در تمامی زمینه‌های نمایش صحنه‌ای از جمله نویسندگی، بازیگری، کارگردانی و... را به صورت جدی می‌طلبد.

در ادامه هیئت داوران آرای خویش را به شرح ذیل بیان کرد: نمایش خرما بُزی به کارگردانی کوثر ثمره میری و با بازی کیانا ثمره میری، کوثر ثمره میری، نازنین‌زهرا خدری اول، زهرا تاجگی، زهرا نوری و طوبی سامانی و نمایش جاروی مهربانی به کارگردانی فاطمه موسوی ثابت و بازی ریحانه کیخا، صبا ملایی، یسنا ملایی، مبینا رضایی و ستایش ساسولی به عنوان برگزیدگان بخش نمایش‌های کانونی و نمایش ماه پری به کارگردانی ریحانه کیخا برگزیده در بخش آزاد معرفی شدند.

در بخش طراحی و ساخت دکور: طوبی سامانی، در بخش طراحی و ساخت بروشور: کیانا ثمره میری، در بخش کارگردانی: کوثر ثمره میری، در بخش بازیگری: یسنا ملایی، در بخش عروسک‌گردانی: صبا ملایی و در بخش نویسندگی: مهتاب سارونی دیگر برگزیدگان جشنواره هنرهای نمایشی بودند.

در بخش سرود هم هیات داروان دومین جشنواره سرود آفرینش شامل امیر اسحاقی، عالیه سجادی و ام‌البنین کریمی در بخشی از بیانیه خود عنوان کردند: سرود در کانون، تنها یک فعالیت گروهی نیست بلکه نمادی از زندگی است. یکی شدن در نهایت کثرت، غایی‌ترین هدف اثرگذار این رویداد مهم است.

در این بیانیه، هم‌چنین، پیشنهادهایی جهت بهبود کیفیت آثار، بیان شده که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: توجه به انتخاب گام صدای مناسب، انتخاب ملودی متناسب با گروه سنی، استفاده از حرکات نمایشی مناسب، استفاده از ریتم‌های متنوع و سازهای زنده و... .

برگزیدگان دومین جشنواره سرود آفرینش در سیستان و بلوچستان بدین شرح اعلام شد: گروه سرود مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع با سرپرستی ملیحه طوفانی با سرود محلی (چَش وره) و گروه سرود مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو زابل، با سرود (غم گز) به سرپرستی معصومه نورا به عنوان آثار برگزیده و گروه سرود مرکز شماره دو خاش با عنوان دختران آفتاب، به سرپرستی اسما مسعودی به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند.

در این بخش، هم‌چنین، برگزیده بخش تک‌خوان: امیرحسین رحمانی از مرکز کنارک، به سرپرستی فاطمه فداکار، بخش خلاقیت در اجرا: گروه سرود مرکز مجتمع و طراحی لباس: سرود لولاک از مرکز فرهنگی‌هنری بزمان به سرپرستی گل‌خاتون داودی معرفی شدند.

سیستان و بلوچستان برگزیدگان مرحله استانی جشنواره‌های سرود و هنرهای نمایشی خود را شناخت

سیستان و بلوچستان برگزیدگان مرحله استانی جشنواره‌های سرود و هنرهای نمایشی خود را شناخت

سیستان و بلوچستان برگزیدگان مرحله استانی جشنواره‌های سرود و هنرهای نمایشی خود را شناخت

سیستان و بلوچستان برگزیدگان مرحله استانی جشنواره‌های سرود و هنرهای نمایشی خود را شناخت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =