برگزاری کارگاه آموزشی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کانون استان ایلام

با هدف ارتقاء آگاهی سلامت بانوان در راستای اجرای برنامه جوانی جمعیت ،کارگاه آموزشی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام ، کارگاه آموزش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور مدیرکل و کارکنان و کارشناس شبکه بهداشت شهرستان ایلام در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

  ابتدامدیر کل کانون استان باابراز خرسندی از برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع جوانی جمعیت وحمایت از خانواده ، این امر مهم را از موضوعات اساسی وقابل پیگیری در کانون دانست وگفت: خوشبختانه در کانون استان با توجه به اهمیت موضوع برنامه هایی تدارک دیده شده از جمله دوره ها وآموزش مناسب برای همکاران، اعضای نوجوان ووالدین که در سال آینده نیز به صورت مستمر برگزار خواهد شد .

برگزاری کارگاه آموزشی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کانون استان ایلام

رستگار افزود : در کانون استان با توجه به اهمیت موضوع جهت صیانت وتحکیم خانواده با حضور کارشناسان واساتیداز دانشگاه علوم پزشکی وشبکه بهداشت استان جلسات آموزشی برگزار شده ودر این راستا تمهیداتی از جمله رعایت وضعیت همکاران در دوران  فرزند آوری واستراحت آنان وهمچنین تهیه مکان جهت مهد کودک برای کودکان همکاران اندیشیده شده ودربرنامه ریزی سال جدید نیز دوره های آموزشی با این هدف وباموضوع نشاط وامید برای تمامی همکاران وخانواده ها در نظر گرفته شده است . 

برگزاری کارگاه آموزشی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کانون استان ایلام

در ادامه جهانی کارشناس شبکه بهداشت ایلام با اشاره به اهداف، شاخص ها و وضعیت موجود برنامه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سپس مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و چگونگی اجرای آن، برنامه پیشگیری از ناباروری، مشاوره فرزند آوری و پیشگیری از سقط و آسیب های تک فرزندی به موارد اساسی اشاره نمود.

وی با اشاره به اهمیت جمعیت مولد و جوان عنوان کرد: جوانی نیروی انسانی در جامعه یکی از عوامل مهم اقتدار و پایه‌های اصلی قدرت و رشد اقتصادی اجتماعی کشورها به شمار می‌رود به طوری که قدرت و توسعه هر کشور در رابطه با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا خواهد کرد و لازمه حرکت به سمت توسعه همه جانبه، نیازمند توسعه و ارتقاء سرمایه انسانی است.

وی افزود : اساسی‌ترین عوامل موثردر موفقیت برنامه‌ریزی‌های توسعه، همگام شدن با تغییرات جمعیتی است و بحث جمعیت و تأثیر آن در تمامی برنامه‌ریزی‌های اجتماعی،اقتصادی، سیاسی و...یک موضوع انکار ناپذیراست .

جهانی در ادامه با اشاره به موارد ونکات قابل پیگیری ومهم در سبک زندگی سالم به ابعاد مختلف روانی ، اجتماعی ، جسمی ، ومعنوی آن اشاره نمود وسبک زندگی سالم را عامل مهم برای ساختن شخص سالم وجامعه سالم دانست وی داشتن برنامه ورزشی صحیح وتغذیه سالم ودور نمودن استرس را بسیارموارد مهم وضروری در داشتن جسم سالم دانست ودر ادامه به بحث مراقبت های پیش از بارداری وهمچنین بحث فرزندآوری واهمیت ان در سلامت جسم وجامعه اشاره نمود .

در پایان جلسه پرسش وپاسخ برگزار شد وبه سوالات همکاران پاسخ مناسب ارائه گردید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =