تاکید وزیر آموزش و پرورش: نیاز به سند ملی پویانمایی داریم

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم پایانی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران تاکید کرد که نیاز به سند ملی پویانمایی داریم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این آیین عنوان کرد: خیلی خشنود و خوشبختم که در جمع هنرمندان حاضر شدم، بهتر از من می‌دانید که بخش قابل توجهی از زمان کودکان و نوجوانان به مشاهده انیمیشن می‌گذرد و در حقیقت انیمیشن بخشی از سبک زیستی آن‌هاست. بخش بزرگی از قدرت تخیل آنها از طریق انیمیشن شکل می‌گیرد و انیمیشن در پروراندن استعدادها و هویت‌یابی آنها نقش به‌سزایی دارد. بسیاری از آن‌ها شخصیت‌های انیمیشن را الگوی زندگی خود می‌کنند و در این قالب تهاجم‌هایی هم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر چه در سالیان پس از انقلاب، آثار فاخر انیمیشن تولید شده است، اما باید پذیرفت که به یک مکتب انیمیشن با توجه به فضای فرهنگی ایران دست نیافته‌ایم و سال‌هاست که شاهد آثار وارداتی هستیم. این مساله نیاز به این مکتب را بیشتر از قبل می‌کند و در همین جهت بنیاد ملی پویانمایی ایران یک اتفاق فرخنده در این حوزه خواهد بود.

تاکید وزیر آموزش و پرورش: نیاز به سند ملی پویانمایی داریم

صحرایی اظهار کرد: معتقدم اکنون که بنیاد ملی پویانمایی شکل گرفته نیاز به سند ملی پویانمایی داریم که نیاز است به سند ملی آموزش پرورش توجه شود. در سند ملی تحول آموزش و پرورش شش ساحت مورد توجه قرار گرفته است که دانش‌آموزان را خلاق، ایران‌دوست و باسواد بار خواهد آورد.

وی ادامه داد: شاهد آن هستیم که آموزه‌های اصیل ایرانی در دیگر انیمیشن‌ها وجود دارد و باید در شکل گیری و تولید آثار انیمیشن از آن‌ها استفاده کنیم.

این وزیر دولت سیزدهم تاکید کرد: سیاست ما تقویت هنرستان‌ها به ویژه در حوزه انیمیشن است. در حال حاضر هزار دانش‌آموز در هر استان در مکتب انیمیشن فعالیت می‌کنند که معمار سینمای انیمیشن آینده ایران هستند.

تاکید وزیر آموزش و پرورش: نیاز به سند ملی پویانمایی داریم

وی در ادامه گفت: در همین راستا به بهانه آیین پایانی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تهران پیشنهاد می‌کنم که بیش از هر چیزی به سناریو و توجه به محتوا، فارغ از توجه به تکنیک و فرم توجه شود. نکته دوم توجه به قهرمانان ملی است، نکته دیگر آن که همانند جشنواره قصه‌گویی، توصیه می‌کنم که استودیوهای پویانمایی از تمرکز در تهران به سطح تمام کشور گسترش یابد.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمای تهران روز ۱۸ اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =