اولین جلسه هماهنگی جشنواره نمایش عروسکی کانون استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، اولین جلسه‌ی هماهنگی برنامه‌های جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کانون استان در روز 15 فروردین 1403 در دفتر مدیر کل کانون استان و با حضور کارشناسان و معاونین مربوطه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، مدیر استان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران گفت: رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربیت و حمایت از آثار تولید شده توسط مربیان و کودکان و نوجوانان می‌باشد و در این راستا می‌باید همت و اهتمام بیشتری داشته باشیم تا با تولید آثار جذاب و نو، مخاطبین بیشتری را به سمت و سوی اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جذب کنیم.

روح الله واحد گفت: هنر یکی از تاثیرگذارترین راه‌های ارتباط گرفتن و انتقال مفاهیم و تعالیم درست زندگی میباشد و یکی از باارزش‌ترین و تاثیرگذارترین این هنرها، هنر نمایش است.

واحد گفت: در جشنواره امسال ده گروه نمایشی، آثار خود را به نمایش خواهند گذاشت که چهار گروه از مراکز کانون و پنج گروه آزاد و یک گروه نیز در بخش فراگیر شرکت می‌کنند.

مدیر کانون استان گفت: بخش‌های مختلف جشنواره شامل نمایش‌نامه نویسی، نمایش خلاق، نمایش زنده و نمایش عروسکی می‌باشد.

اولین جلسه هماهنگی جشنواره نمایش عروسکی کانون استان برگزار شد

در ادامه، معاونت فرهنگی کانون استان به شرح فعالیت‌های انجام شده در دبیرخانه جشنواره پرداخت و گفت: بعد از انتشار فراخوان اولیه جشنواره که در میان عموم مردم انجام شد، بیش از 20 اثر برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کردند که پس از بررسی‌های انجام شده‌، از تعداد ده نمایش برای اجرای زنده دعوت به عمل آمد.

بابادی گفت: تمامی متقاضیان شرکت در جشنواره، می‌باید ثبت‎‌نام و ثبت اثر را در سامانه انجام می‌دادند که از این میان آثار مربوط به بخش نماشنامه نویسی و نمایش خلاق در ستاد مرکزی تهران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و نمایش‌های زنده و عروسکی در استان اجرا و داوری می‌شوند.

در ادامه مریم شیریان، کارشناس آفرینش‌های هنری استان گفت: مهلت تعیین شده برای اجرای مرحله‌ی استانی جشنواره، از اسفند1402 تا 20 اردیبهشت 1403 است که طبق هماهنگی انجام شده، پیشنهاد شد مرحله‌ی استانی جشنواره هنرهای نمایشی در تاریخ‌های 4 و 5 اردیبهشت 1403 برگزار گردد.

شیریان گفت: تمامی نمایش‌های دعوت شده به مرحله‌ی استانی، در چندین مرحله مورد بازبینی قرار گرفت که پس از بررسی‌های انجام شده، گروه‌ها آماده اجرا شده‌اند و پس از رقابت تعداد سه گروه به مرحله کشوری جشنواره معرفی می‌گردند.

اولین جلسه هماهنگی جشنواره نمایش عروسکی کانون استان برگزار شد

ایرج طالبی، کارشناس امور مالی کانون گفت: در بخش فرهنگ و هنر و مخصوصا در حوزه‌ی کودک و نوجوان هرچقد سرمایه‌گذاری شود با ارزش است و هزینه کردن در این بخش برای تمام جامعه دارای سود سرشاری می‌باشد که آثار آن تا سالیان سال در ذهن و روح کودک و نوجوان ماندگار خواهد شد.

طالبی گفت: بنده در بخش مالی خود را مکلف به همراهی ، پشتیبانی و یاری همکاران، مربیان  و اعضای کانون می‌دانم و برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره تمام تلاش خود را خواهم کرد.

قابل ذکر اینکه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری در تاریخ‌های 4 و 5 اردیبهشت 1403 از ساعت نه صبح تا 6 عصر در محل سالن نمایش مهر واقع در چهارراه ابوریحان برگزار می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =