موفقیت کودک ایرانی در مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان مکزیک

یک کودک نقاش ایرانی برگزیده بیست‌وهفتمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان کشور مکزیک در سال ۲۰۲۳ شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیست‌وهفتمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان کشور مکزیک در سال ۲۰۲۳ با عنوان «این مکزیک من است» برگزار و در آن «روشنا زمردعزت» ۹ ساله از مرکز مجتمع شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه به عنوان یکی از ۱۴ برنده اصلی معرفی شد.

برگزارکننده این دوره مسابقه، از کودکان و نوجوانان جهان خواسته است تا تخیل خود را نسبت به موقعیت جغرافیایی مکزیک که از سوی اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس، خلیج کالیفرنیا، خلیج مکزیک و دریای کارائیب، و همچنین جزایر متنوع دربرگرفته شده است، به‌تصویر بکشند.

این مسابقه را مؤسسه مکزیکی‌های خارج از کشور که یک نهاد غیرمتمرکز وزارت امور خارجه و زیر نظر دفتر صدراعظم است به منظور برجسته‌کردن اهمیت ثروت فرهنگی و طبیعی و همچنین ترویج مراقبت از گونه‌ها، اقیانوس‌ها و دریاهای مکزیک برگزار می‌کند.

بر اساس این خبر به بیست‌و هفتمین دوره مسابقه نقاشی مکزیک ۲هزار و ۹۴۷ اثر  نقاشی ارسال شد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز ۱۴۶ اثر اعضای خود را شرکت داده بود.

یادآوری می‌شود نمایشگاهی از آثار برگزیده در مرکز فرهنگی مکزیک برپا و همچنین این آثار در تقویم سال ۲۰۲۴ این مرکز فرهنگی منتشر شد، که به همراه جوایز به برندگان اهدا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =