کد خبر: 338651
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
بازدید 54
تماشاخانه سیار با نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» میهمان البرز شد

تماشاخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج با  نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» میهمان کودکان و نوجوانان البرزی شد.

 به  گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز این تماشاخانه که در ایام مختلف سال به استان‌های مختلف کشور سفر می‌کند، این بار به همت بخش آسیب‌های اجتماعی اداره امور اجتماعی کشور  و با هدف ایجاد شور و نشاط در مناطق کم برخوردار استان البرز میهمان کودکان و نوجوانان ابن مناطق شد.

اولین اجراهای این تماشاخانه  صبح روز جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳  در بوستان طبیعت منطقه خط چهار حصار و عصر این روز در  بوستان جهان نمای منطقه کلاک برای مخاطبان  با همکاری تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل کانون البرز، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج، سپاه ناحیه ۱۱۵ شهید غفاری و پایگاه بسیج شهید جهانی برگزار شد.

گفتنی است کلاغ بلا، توپ طلا داستان یک کلاغ عاشق اجسام براق است که آن ها را می دزدد تا این که به او نشانی یک توپ بزرگ طلایی را می دهند و او با تصمیم دزدیدن این توپ راهی سفر می شود .

این کلاغ  در بین راه با یک سگ و شتر آشنا شده و با قصه های آن ها به مقصد نزدیک ترمی شود .

لازم به توضیح است این نمایش که کارگردانی آن را علی یداللهی بر عهده دارد، با بازی این کارگردان و شهرام مسعودی و رضا معراجی تا روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مناطق مختلف شهر کرج  از جمله حصارک بالا، تپه ی  مرادآب، حصارپایین، خلج آباد، اسلام آباد، جعفر آباد، اختر آباد، ملک آباد و محله ی یزدی ها اجرا خواهد شد .

چاپ آثار تصویرگری تماشاگران نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» در کتاب ویژه 

گفتنی است یکی از اقدامات تماشاخانه سیار ارتباط بیشتر با مخاطبان و تعامل با کودکان و نوجوانان بیننده نمایش است، از این رو عوامل نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا»، از تماشاگران کودک و نوجوان  در نقاط مختلف استان البرز خواستند تا پس از دیدن این نمایش، تصویری دلخواه از یکی از صحنه هایی که به نظرشان جذاب بوده است نقاشی کرده و به نزدیک ترین مرکز ثابت و یا مرکز سیار  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحویل دهند. 

قرار است کتابی با همین عنوان از تصاویر منتخب، چاپ شود. 

گزارش تصویری اجراهای روز اول 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =