روایت قصه شهدای کودک و نوجوان باید به یک جریان فرهنگی تبدیل شود

نشست شورای اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با حضور مدیر دفتر مرکزی حراست کانون برگزار شد.

 به گزارش روابط‌عمومی اداره‌ کل کانون استان کرمان، روح‌الله عباسی‌نژاد در سفر یک روزه‌ به کرمان در نشست ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ شورای اداری اداره‌کل کانون استان حضور یافت.

بنابر این خبر، عباسی‌نژاد ابتدا بیان کرد: بابت فرصت حضور در جمع شما همکاران خدا را شاکرم و در آستانه عید فطر، امیدوارم امسال یکی از بهترین و نورانی‌ترین سال‌ها برای همه باشد.

روایت قصه شهدای کودک و نوجوان باید به یک جریان فرهنگی تبدیل شود

وی افزود: سال ۱۴۰۲ سال پر فراز و نشیبی بود، لکن علی‌رغم همه دشمنی‌ها و همه تحریم‌های ۴۴ ساله، مردم ایران با عنایت آقا امام زمان(عج) قوی‌تر و سربلندتر از قبل، مسیر انقلابی خود را ادامه می دهد.

عباسی‌نژاد با اشاره به حادثه دلخراش گلزار شهدای کرمان، شهدای کودک و نوجوان این حادثه را ظرفیت بزرگی برای اشاعه و معرفی فرهنگ شهادت و حق‌طلبی دانست و اضافه کرد: تمرکز بر موضوع شهدای کودک و نوجوان و روایت قصه آن‌ها از ضروریاتی است که می تواند به یک جریان فرهنگی و ارزشی تبدیل شود و ادامه پیدا کند و قطعا برکات خوبی خواهد داشت.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رویکرد و سیاست کاری ستاد را جهادی و قرارگاهی معرفی کرد و گفت: برای به سامان رساندن امور و حرکت به سمت قله، نیازمند نگاه قرارگاهی و جهادی هستیم و نباید به سبک کار کارمندی صرف اکتفا کنیم چرا که اصولا حوزه فرهنگ و کار فرهنگی با این نگاه، نباید متوقف و منتظر بماند بلکه باید در چارچوب اصول خود، بدون تعلل انجام شود.

وی در تعریف شاخص‌های این رویکرد گفت: در کار قرارگاهی هدف مشترک و واحد است. مشارکت، انسجام، باورمندی، همدلی، هم افزایی و تعامل از ارکان این شیوه‌ی کاری است و نقد کارشناسی هم صورت می‌گیرد، اما وقتی تصمیمی نهایی شد، تکثر نظر و سلیقه در عمل کنار می‌رود و همه برای رسیدن به هدف واحد، سهم دارند و تلاش می‌کنند.

عباسی‌نژاد همچنین ایجاد رسانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار روابط‌ عمومی، تلاش برای بهبود معیشت کارکنان، ایجاد انضباط برنامه‌ای و مالی، آمایش سرمایه انسانی، توسعه و تحقق طرح کانون مدرسه، ایجاد مراکز الگو و تمرکز بر شعار مرکز محوری، مخاطب محوری و نوجوان محوری در برنامه ۱۴۰۳ را از اساسی‌ترین محورهای ابلاغی مدیر عامل محترم و سیاست‌های کلی کانون عنوان کرد و ادامه داد: سرمایه انسانی با فناوری و آموزش و پژوهش، حمایت و تقویت می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های بی‌وقفه ستاد و همراهی همه کارکنان کانون در کل کشور شاهد افق‌های بلندتری باشیم و نسلی را تربیت کنیم که موازی و همراه مربیان‌شان رشد و فعالیت کنند و آینده درخشانی بسازند.

روایت قصه شهدای کودک و نوجوان باید به یک جریان فرهنگی تبدیل شود

این در حالی است که، اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری ودکان و نوجوانان استان کرمان هم با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر بیان کرد: امسال هم بهار قرآن و هم بهار طبیعت را داشتیم و می‌توان گفت امسال گل بود و به سبزه نیز آراسته شد.

 وی با ابراز خرسندی از حضور ارزشمند دکتر عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست کانون کشور خواست که در تدوین شیوه نامه‌ها و برنامه‌ها از بدنه کارشناسی استان‌ها بهره بیشتری برده شود.

خدادادی همچنین با یادآوری رویکرد کلان سال پیش رو افزود: برنامه‌ریزی‌های سال پیش رو باید بر سه محور مرکز محوری، مخاطب محوری و نوجوان محوری انجام شود و استان‌ها باید در ارایه پیشنهادات به ستاد مرکزی پیشرو باشند.

مدیرکل کانون کرمان با اشاره به شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی کرمان اظهار داشت: مطابق دستور وزیر محترم آموزش و پرورش و مدیرعامل محترم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید برای جاودانه کردن حماسه شهدای کودک و نوجوان گلزار شهدای کرمان به روایت هنرمندانه پرداخته شود.

وی همچنین بعد از بیان دغدغه‌های معاونان، کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در شورای اداری ۲۱ فروردین به ارایه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های پیش رو پرداخت.

روایت قصه شهدای کودک و نوجوان باید به یک جریان فرهنگی تبدیل شود

روایت قصه شهدای کودک و نوجوان باید به یک جریان فرهنگی تبدیل شود

روایت قصه شهدای کودک و نوجوان باید به یک جریان فرهنگی تبدیل شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =