تاکید بر توجه بیشتر به کودکان در دیدار مدیرعامل با امام‌جمعه و استاندار کرمان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هیات همراه در سفر به استان کرمان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه و همچنین استاندار کرمان دیدار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان، گفت: اعتمادی که مردم به کانون دارند، از اعتبارهای این مجموعه است.

مدیرعامل کانون همچنین با اشاره به‌عنایت ویژه مقام معظم رهبری به حوزه کودک، اظهار کرد: دست‌اندرکاران کانون بارها خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدند و ایشان نکته‌هایی را در حوزه کودک و نوجوان بیان کردند.

وی یادآور شد: داشتن برنامه پویا برای کودکان و نوجوانان شاه‌بیتی برای رسیدن به کاشت بذر ایمان در دل بچه‌هاست.

علامتی استفاده از ابزار هنر را برای کودکان مؤثر دانست و افزود: محور فعالیت‌های کانون از ابتدا کتاب بوده است و اگر در دولت سیزدهم در این مجموعه یک راهبرد داشته باشیم، همان کاشتن بذر ایمان در دل کودکان و نوجوانان است.

مدیرعامل کانون با امام‌جمعه و استاندار کرمان دیدار کرد

مدیرعامل کانون یکی از اهداف کانون را در کنارِ خانواده بودن بیان کرد و با اشاره به اینکه محورِ تربیت کودکان و نوجوانان، خانواده است، تصریح کرد: تخصص مربیان ادبی، فرهنگی و هنری کانون ارتباط با کودک است و این،یکی از سرمایه‌های اجتماعی ماست.

وی در تشریح سیاست‌های مرکزمحوری کانون، سفر به استان کرمان را در امتداد تحقق همین سیاست‌ها بیان کرد و گفت: شورای معاونان با حضور در مراکز کانون استان کرمان، تمامی مجموعه‌ها را رصد و با مربیان گفت‌وگو و چالش‌ها و دغدغه‌ها را بررسی کردند و در پی رفع آن‌ها هستیم.

علامتی حوزه دفاع مقدس و پرداختن به شخصیت حاج قاسم سلیمانی و شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی کرمان را از اهم فعالیت‌های کانون عنوان کرد و افزود: پراکندگی و پهناور بودن استان، ما را بر آن داشت تا با توجه به زیست بوم استان، منطقه به منطقه برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ گروه مستندساز ما فعال شده و گروه روایت‌گری شروع به کار کرده است.

وی با بیان اهمیت ظرفیت ائمه جمعه و روحانیت، بر ضرورت تأثیرگذاری در حوزه بین‌الملل و سرمایه‌گذاری بر کودکان و نوجوانان تأکید کرد و با اشاره به تولیدات سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مثل انیمیشن «بچه زرنگ» گفت: در سال جاری در پی توجه بیشتر به حوزه نوجوان هستیم و تأکید کانون زبان ایران نیز پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در داخل و خارج کشور است.

مدیرعامل کانون با امام‌جمعه و استاندار کرمان دیدار کرد

کانون هر چه می‌کارد، برداشت می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان نیز در این دیدار با قدردانی از بضاعت قوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان، اظهار کرد: در این سفر در کنار ذهنیت شما، واقعیت‌ها دیده شد و راحت‌تر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید تا اتفاق‌های خوبی در این حوزه رخ بدهد.

وی نگاه تربیتی کانون پرورش فکری را فوق‌العاده توصیف کرد و با تأکید بر اینکه کودک از محیط اطرافش به شدت تأثیر می‌پذیرد و اگر اینگونه نبود، از بسیاری از آموزه‌ها دور می‌ماند، افزود: شما در کانون هر چه می‌کارید، برداشت می‌کنید و محصول شما هر چه دقیق‌تر و قوی‌تر باشد، مخاطب شما با همه فضاهای موجود ارتباط می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه انگیزه و محتوای بسیار قوی وجود دارد اما در سال‌های متمادی به کار گرفته نشده است، تصریح کرد: باید تمام توان خود را به کار بگیریم که در این دولت که اعتقاد و انگیزه دارد، تمامی ظرفیت ادب و هنر را به کار بگیرید تا کشور از حالت انفعال خارج شود و در حوزه تربیت که مأموریتِ کانون است، با فکر و اندیشه اقدام مؤثرتری انجام دهید.

مدیرعامل کانون با امام‌جمعه و استاندار کرمان دیدار کرد

مستندسازی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی کرمان

مدیرعامل کانون پرورش فکری در دیدار با استاندار کرمان نیز از مستندسازی کودکان شهید حادثه تروریستی کرمان خبر داد که یک سوم شهدای این حادثه را تشکیل می‌دادند.

حامد علامتی با درود به روان پاک شهدا به خصوص شهید قاسم سلیمانی که الگوی ایثار و مقاومت است، اظهار کرد: امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان براساس نگاه حضرت آقا و دولت محترم، به سمت کاهش تصدی‌گری در حوزه کودک و تولی‌گری رفته است.

وی با اشاره به فعال بودن غرفه کودک و نوجوان در دو نمایشگاه کتاب با حضور رئیس جمهور، سرمایه اعتماد مردم به کانون را قابل ملاحظه دانست و افزود: در حوزه صنعت اسباب‌بازی نیز ۱۸۰۰ محصول در ۱۰ روز با تولی‌گری کانون و حمایت از تولیدکنندگان ارایه شد و اجرای این رویداد در استان‌ها هم پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل کانون با امام‌جمعه و استاندار کرمان دیدار کرد

مدیرعامل کانون با اشاره به حمایت مالی از تولیدات حوزه فیلم و انیمیشن، تصریح کرد: انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» نمونه موفق این روش است که با سرمایه‌گذاری کانون و با ۶۳میلیارد فروش بی‌سابقه، دستاورد بزرگی بوده است.

وی با اشاره به حضور شورای معاونان طی سه روز اخیر در استان کرمان به منظور گفت‌وگو با مربیان مراکز، خواستار تشکیل شورای کودک و نوجوان استان شد و گفت: این شورا با دبیری کانون به صورت خودجوش در سایر استان‌ها نیز راه‌اندازی می‌شود.

علامتی با بیان اینکه استان کرمان دارای ظرفیت‌های بالایی است و می‌تواند برای بچه‌ها هزینه کند و روزنه جدیدی را به روی آن‌ها بگشاید، افزود: از اختصاص بودجه مازاد به کانون قدردانی می‌کنیم اما با توجه به نگاه مقام معظم رهبری به حوزه کودک و نوجوان، باز هم کم است.

مدیرعامل کانون با امام‌جمعه و استاندار کرمان دیدار کرد

وی برجسته‌سازی شخصیت‌ها و نمادهای ملی و بین‌المللی استان و افزایش کتاب‌های ادبیات پایداری به فرموده رهبر معظم انقلاب را به عنوان یکی از مطالبات مطرح کرد و افزود: احداث کتابخانه سیار در استان از اولویت‌هاست که با حضور خودرو به مناطق مختلف با استقبال بچه‌ها مواجه می‌شود و در راستای عدالت فرهنگی نیز است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری در پایان با بیان اینکه کرمان قلب جریان مقاومت جهان اسلام است، طراحی و حمایت از اندوخته‌ای که حاج قاسم به جا گذاشته است را ضروری خواند و ادامه داد: تجهیزات، خدمات و دانش در اختیار داریم و لازم است فروشگاه‌های کتاب و محصولات به کمک ما بیایند.

مدیرعامل کانون با امام‌جمعه و استاندار کرمان دیدار کرد

شورای کودک و نوجوان استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

در ادامه محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با اشاره به اینکه هر چه در دوره نوجوانی کاشته شود، در دوره‌های بعدی درو می‌شود، بخشی از مأموریت تربیتی را به عهده کانون پرورش فکری دانست و اظهار کرد: استان کرمان بزرگ و دارای تنوع فرهنگی است و حکمرانی واحد در حوزه تربیتی مجاز نیست.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر اجتماعی در حوزه کودک و نوجوان، شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی کرمان را نمونه‌ای از آن معرفی کرد و افزود: تولید محتوا از حضور نوجوانان در دوران دفاع مقدس نیز ظرفیت خوبی است.

مدیرعامل کانون با امام‌جمعه و استاندار کرمان دیدار کرد

استاندار کرمان با اعلام حمایت از تولیدات محتوایی کانون پرورش فکری به‌ویژه در حوزه کتاب، ادامه داد: ایجاد شورای کودک و نوجوان با حضور علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان با اولویت‌های کوتاه‌مدت با مدیریت اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به علاقه‌مندی به حوزه شعر در جنوب استان، برگزاری رویدادهای نوجوان‌محور به‌ویژه در حوزه شعر به صورت فصلی و با حضور شخصیت‌های برجسته را خواستار شد و افزود: کانون زبان یک ظرفیت خوشنام در استان است و باید مراقبت شود تا این «نشان» آسیب نبیند؛ ضمن اینکه مراقبت فرهنگی از مدرسان خیلی مهم است.

فداکار با بیان اینکه بخش فروشگاه کتاب و محصولات را حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ساختار کانون، فکر شده و خوب است؛ ضمن توجه به فعالیت‌های بلندمدت، باید اقدام‌های کوتاه‌مدت نیز انجام شود و جلوی آسیب‌ها را بگیریم.

یادآوری می‌شود اعضای شورای معاونان کانون و مدیرکل کانون استان کرمان نیز در این دیدارها، حامد علامتی مدیرعامل کانون را همراهی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =