کد خبر: 340276
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
دومین نشست آموزشی توجیهی منتخبان رویداد ایده‌پردازی «ثامر» برگزار شد

دومین نشست آموزشی توجیهی راهبری (منتورینگ) منتخبان رویداد ایده‌پردازی «ثامر» با حضور مدرسان و شرکت‌کنندگان به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیدین مهدیزاده‌تهرانی معاون آموزش اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون در ابتدای این نشست با اشاره بر رویداد ایده‌پردازی «ثامر» گفت: طرح ثامر نیز مانند جشنواره قصه‌گویی کانون که بعد از برگزاری ۲۴ دوره تبدیل به میراثی گرانبها برای کانونی‌ها شده است می‌تواند به جشنواره ملی و بین‌المللی تبدیل شود.

وی درباره انتخاب هفت اثر که به مرحله پایانی نخستین رویداد ایده‌پردازی «ثامر» راه یافته است، گفت: انتخاب برگزیدگان به این معنی نیست که برتری نسبت به طرح‌های دیگر وجود دارد بلکه ما قصد داریم کنگره‌ای از افراد اندیشمند تشکیل دهیم.

دومین نشست آموزشی توجیهی منتخبان رویداد ایده‌پردازی «ثامر» برگزار شد

مهدیزاده‌تهرانی تصریح کرد: تصمیم داریم رویداد آخر را با هفت ایده برگزار کنیم و در سال ۱۴۰۳ با درایت مدیرکل آموزش و پژوهش کانون این رویداد به نتیجه برسد. هدف اصلی‌اش سنت شدن است تا هر سال برگزار شود.

معاون آموزش اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون به مربیان و شرکت کنندگان در این رویداد گفت: حداقل یکی از این هفت ایده را باید به ثمر برسانیم و انتخاب این‌که کدام ایده به ثمر برسد بستگی به این دارد که آن ایده چقدر به واقعیت نزدیک‌تر باشد و به پیگیری کسی که ایده را داده نیز بستگی دارد.

دومین نشست آموزشی توجیهی منتخبان رویداد ایده‌پردازی «ثامر» برگزار شد

وی به برگزیدگان توصیه کرد: از همین لحظه به بعد هم تلفنی و هم حضوری تا زمان اجرای رویداد با هم در ارتباط باشیم تا در روز آخر اجرایی بی‌نقص داشته باشیم.

معاون آموزش اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون گفت: طرح ایده را به صورت پاورپوینت درست کنید اگر قرار شد فیلمی و تصویری اضافه شود در اندازه همان ۶ دقیقه باشد. دلنشین باشد که دوست باشیم ایده اتفاق بی‌افتد. از ایده به سمت طرح برویم به موضوع متمرکز باشیم. ایده‎ها را خاص، منحصربه فرد و متمرکز کنیم.

دومین نشست آموزشی توجیهی منتخبان رویداد ایده‌پردازی «ثامر» برگزار شد

وی تصریح کرد: ایده اگر طرحی باشد که نتوان مالکیت برایش مشخص کرد از بین می‌رود. عنوان پروژه، توضیح درباره ایده و ارکان ایده بسیار مهم است.

این مدرس افزود: باید بدانید هدف از ارایه این ایده چیست سازمان شما را به عنوان کسی که دنبال ایده می‌رود بشناسد و بداند شما پی‌گیر ایده هستید و مدیران، کارشناسان و مربیان حامی شما باشند.

مدیرکل آموزش و پژوهش کانون نیز در پایان این نشست ضمن ابراز خوشحالی از مورد استقبال قرار گرفتن اولین رویدادِ ثامر گفت: ایده‌ها در دوره اول نواقصی دارد که در دوره‎های بعدی برطرف خواهد شد.

سعیده عزیزیان اظهار کرد: در مرحله اول ۱۰۶ ایده به دبیرخانه نخستین رویداد ایده‌پردازی «ثامر» ارسال شد، سپس ۲۲ اثر به مرحله بعد رسید و در حال حاضر هفت اثر به مرحله پایانی این رویداد راه یافته است.

وی گفت: آیین پایانی رویداد ایده‌پردازی ثامر در خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دومین نشست آموزشی توجیهی راهبری (منتورینگ) منتخبان رویداد ایده‌پردازی «ثامر» روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن جلسه‌های معاونت فرهنگی برگزار شد.

رویداد ایده‌پردازی «ثامر» با هدف جمع‌آوری ایده و استقرار نظام ایده‌پردازی و با بهره‌گیری از خلاقیت‌های تمامی کارکنان کانون پرورش فکری برای رسیدن به اهداف کانون برگزار می‌شود.

دبیرخانه نخستین رویداد ایده‌پردازی «ثامر» در معاونت پژوهش اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون در تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع شده است.

شرکت‌کنندگان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۰۲۱۸۸۹۷۱۳۷۹ و ۰۲۱۸۸۹۷۱۳۵۹ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =