روایت‌گران رویدادهای کانون گیلان گردهم‌آمدند / برگزاری نشست برخط کانون‌یاران و خبرنگاران کودک و نوجوان

نشست هم‌اندیشی مسئولان کانون پرورش فکری استان گیلان با «کانون‌یاران» و «خبرنگاران کودک و نوجوان» این مجموعه، صبح امروز در بستر فضای مجازی برگزارشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست هم‌اندیشی به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های «کانون‌یاران» و «خبرنگاران کودک‌ونوجوان»، صبح‌روز پنج‌شنبه، ۳ خرداد ۱۴۰۳ در بستر فضای مجازی برگزارشد.

جریان‌سازی فرهنگی با تکیه بر توان‌مندی‌های اعضا، استفاده موثر از «کانون‌یاران» و «خبرنگاران کودک و نوجوان» به‌عنوان پُل‌های ارتباطی مراکز فرهنگی هنری کانون و مدرسه‌ها وهم‌چنین، بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده آینده‌سازان در روایت‌گری فعالیت‌های کودک و نوجوان‌محور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از اهداف برگزاری این نشست به‌شمارمی‌رفت.

معاون فرهنگی کانون استان گیلان هم از حاضران در این نشست مجازی بود و صحبت‌های خود را با ابراز تاسف از شهادت خادم‌الرضا، سیِدابراهیم رئیسی و هیئت همراه آغازکرد.

روایت‌گران رویدادهای کانون گیلان گردهم‌آمدند / نشست برخط کانون‌یاران و خبرنگاران  کودک و نوجوان

سجادکوچک‌نژاد در تبیین اهمیت و موهبت شهادت، به سخنان سردار شهید حاج‌ قاسم‌ سلیمانی اشاره و اظهارکرد: شرط‌ لازم برای شهادت، زیست هم‌چون شهیدان است.

وی در ادامه، به بازتاب گسترده شهادت شهیدجمهور در کشور و در گستره جهانی پرداخت و اندوه همگان از این رویداد را در ولایت‌پذیری، روحیه مردمی، صداقت و نقش به‌سزای این شخصیت انقلابی در تبیین دست‌آوردهای ایران اسلامی جستجوکرد.

او اضافه‌کرد: روحیه ولایی و ارتباط عمیق سیّدمحرومان با اهل‌بیت(ع) که در خادمی امام‌رضا(ع) متجلی‌است،  از دیگر صفات نمایان سیدابراهیم رئیسی و زمینه ساز ارتباط عمیق مردم با این شهید بزرگوار محسوب‌می‌شود.

کوچک‌نژاد درهمین‌حال، از شاخصه‌های شخصیتی دیگر همراهان شهیدخدمت سخن‌گفت و با اشاره به نقش‌آفرینی شهید، ‌حسین‌امیرعبداللهیان در کسوت سردار سلیمانی‌ثانی و دوستدار بچه‌ها افزود: لازم‌است کانونی‌ها و اعضای کودک و نوجوان این نهاد فرهنگی نقش‌به‌سزایی در تبیین ویژگی‌های شاخص این شهیدان داشته‌باشند.

این فعال عرصه فرهنگ تصریح‌کرد: کانون، نشردهنده صفات خوب و در ارتباط با مخاطبانی‌ است که نشردهنده‌ی پاکی، خوبی و صداقت هستند و برهمین‌اساس نیز ضرورت‌دارد در مسیر نهادینه‌سازی این صفت‌های پسندیده در جامعه حرکت‌کنیم.

معاون فرهنگی کانون بر همین‌اساس نیز نقش اعضای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان را ستودنی‌ ارزیابی‌کرد و با اشاره به تلاش‌های «کانون‌یاران» برای پویایی و بالندگی هرچه بیش‌تر فعالیت‌های کانون گفت: نقش‌آفرینی این اعضا در مدرسه‌ها و در سطح جامعه، دارای اهمیت ویژه‌ای است.

 وی در همین‌حال، خبرنگاران کودک نوجوان کانون را پویا، علاقه‌مند و دارای ارتباط قوی و موثر دانست و بابیان‌این‌که حضور در عرصه رسانه، «آگاهی‌بخشی و جریان‌سازی» اتفاق مبارکی‌است، گفت: باوردارم که مسیر خوبی را انتخاب‌کردید و فرداهای نویدبخشی را برای شما انتظارمی‌کشم .

او افزود: «کانون‌یاران» و «خبرنگاران کودک و نوجوان» بال‌های جریان‌سازی و روایت‌گر فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌شمارمی‌روند و نقش این اعضا در آشناسازی هم‌سالان با کانون، فراهم‌سازی زمینه‌های عضویت آنان در مراکز فرهنگی هنری و گشودن دریچه‌های تازه رو به‌فردا برای دوستان، غیر قابل انکار است.

معاون فرهنگی کانون استان گیلان پایان‌سخنان خود در این نشست را به اهمیت انعکاس فعالیت‌های مناسبتی و سالروز حماسه سوم خرداد  اختصاص‌داد و مشارکت کودکان و نوجوانان را برای جریان‌سازی حداکثری خواستارشد.

کارشناس مسئول امور فرهنگی کانون استان هم طی این نشست، به برنامه‌های پیش‌روی این مجموعه پرداخت و از برگزاری اردوی استانی با حضور اعضای برگزیده و راه‌اندازی پویش‌ استانی «خادم‌الرضا، دوست خوب‌بچه‌ها»، برپایی محفل‌ها با همراهی مربیان، اعضا و خانواده‌ها و تولید پادکست و انتشار آثار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خبرداد.

روایت‌گران رویدادهای کانون گیلان گردهم‌آمدند / نشست برخط کانون‌یاران و خبرنگاران  کودک و نوجوان

اکرم‌السادات حسینی هم‌چنین، اختصاص پانل با عنوان«ایثار و شهادت» در مراکز فرهنگی هنری کانون را از دیگر برنامه‌های پیش‌رو دانست و از مربیان برای ارایه محتوای مناسب و معرفی اعضای فعال مراکز دعوت‌کرد.

مریم ابراهیمی‌فر، کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور اعضای توان‌مند کانون در این نشست، به تشریح برنامه‌ها پرداخت و همراهی مستمر «کانون‌یاران» و «خبرنگاران کودک و نوجوان» را با فعالیت‌های مربیان خواستارشد.

پخش آثار اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری و تاکید مسئولان کانون استان بر انتشار این آثار در فضای مجازی و گروه‌های کانونی، پایان‌بخش این نشست به‌شمارمی‌رفت.

روایت‌گران رویدادهای کانون گیلان گردهم‌آمدند / نشست برخط کانون‌یاران و خبرنگاران  کودک و نوجوان

        روایت‌گران رویدادهای کانون گیلان گردهم‌آمدند / نشست برخط کانون‌یاران و خبرنگاران  کودک و نوجوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =