به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، با توجه به حضور اعظم ذوالفقاری، کارشناس روابط عمومی این اداره کل در نشست توجیهی این سامانه که از ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ در سالن جلساات ( شهدای دولت) استانداری البرز، با حضور معاون مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور و مدیرکل بازرسی استانداری، معاون روابط عمومی استانداری و مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی برگزار شده بود، وی به تشریح نحوه عملکرد سامانه با توجه به توضیحات عبدالرسول فلاحزاده، معاون مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور پرداخت.
کارشناس روابط عمومی کانون البرز گفت در سامانه فواد ( ۱۲۸) که در استان البرز به عنوان دومین استان پس از قزوین اجرا خواهد شد و سپس به نوبت در سایر استانها هم خدمت رسانی خواهد کرد، به شکایات آنی و فوری ارباب رجوع و مخاطبان در حوزه نحوه خدمت رسانی دستگاه و نه ماهیت کار پرداخته خواهد شد و ماهیت کار و شکایت های مربوط به آن از طریق سامانههای شکایت دستگاه و سامانههای موجود قبل از جمله سامانههای شکایت وزارت کشور (۱۳۶) ، سامنانه ارتباطات مردمی رئیس جمهوری ( سامد۱۱۱) و در بازه زمانی مشخص انجام خواهد شد.
ذوالفقاری ، نارضایتیهای مردمی از جمله نقص یا نقض در اطلاعرسانی قوانین و فرآیندها، اختلال در سامانههای ارتباطی و تجهیزات اداری، برخورد نامناسب یا تبعیضآمیز، عدم رعایت زمان قانونی ارائه خدمت، موکولکردن خدمت به زمان نامعلوم یا موکول بودن خدمت به حضور اشخاص خاص و عدم پاسخگویی شفاف و بهموقع را از شاخصهایی دانست که در سامانهی فواد مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
وی در پایان با بر ضرورت رفتار محترمانه، دقیق و قانونمند در برخورد با مردم، که مورد تاکید مسئولان کشوری و استانی قرار گرفته بود گفت مسئولان اذعان داشتند که مردم شریف ایران در تمام سختیها در کنار نظام ایستادهاند؛ کمترین وظیفه ما این است که خدماتی با کیفیت، شفاف و مبتنی بر کرامت انسانی به آنان ارائه دهیم.
در ابتدای این نشست فیلم معرفی سامانه و بیانات مقام معظم رهبری( مدظلهالعاالی) در خصوص خدمترسانی شفاف و سریع به مخاطبان پخش شد .
در پایان این نشست که ظهر روز سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۴ ، با حضور مدیر کل و همکاران ستادی در اتاق جلسات کانون البرز برگزار شد، بر ضرورت نصب استندهای مربوط به این سامانه در مراکز کانون و توجیه مسئولان مراکز تاکید شد.
قرار است پس از ارسال کتاب های آموزشی و لوح های فشرده و فیلم های آموزشی مربوطه این اطلاعات در اسرع وقت در اختیار همکاران و مراجعان قرار گیرد.
سامانه ۱۲۸ به عنوان سامانه فوری نظاام اداری به عنوان دومین استان پس از قزوین، به صورت تلفنی پاسخگوی شکایات مردم استان البرز در حوزههای هفتگانه خواهد بود .
نشانیب اینترنتی سامانه «فواد» جهت کسب اطلاعات بیشتر