به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، اسامی نفرهای برتر دومین دوره جشنواره ملی «در مسیر آفرینش» شامگاه روز پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان معرفی شدند.
این جشنواره با هدف ارتقای سطح فعالیتهای ادبی و خلاق مربیان و معلمان برگزار شد، شاهد رقابت نزدیکی میان شرکتکنندگان از سراسر کشور بود.

برگزیدگان بخشهای ملی:
در بخش نوشتن خلاق که یکی از پرمتقاضیترین بخشها بود، الهام فلاحیساولی از خراسان رضوی موفق به کسب مقام اول شد. صدیقه درویشی از بوشهر به مقام دوم دست یافت و بتول کریمزاده از چهارمحال و بختیاری و زهره طاهر از قزوین بهطور مشترک مقام سوم را کسب کردند. در این بخش، معصومه نظیف از فارس و سیما امیرعبدالهیان از سمنان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
در بخش شعر، بهاره قانعنیا از خراسان رضوی جایگاه اول را از آن خود کرد و بهناز ابوالوفایی از تهران دوم شد.

برگزیدگان بخش داستان:
در بخش داستان سمیه حسینزاده از اردبیل مقام اول، سمانه شجاعی از سمنان مقام دوم و زهرا دیانتی از اصفهان مقام سوم را کسب کردند.
در بخش مکاتبهای، فاطمه سلیمانی از زنجان اول شد، بتول پورشیخ از قزوین دوم و اعظم جلالیان از یزد سوم شد. همچنین، مژگان کدخدایی از اصفهان به عنوان برگزیده بخش خوانش متون معرفی شد.
برگزیدگان بخش ایدهپردازی و طرح نو:
در بخش ایدهپردازی گلستانه، معصومه مهری و زیبا علیخانی از چهارمحال و بختیاری بهطور مشترک به مقام اول دست یافتند. اعظم علیزاده از اصفهان دوم شد و محبوبه صرفی از سمنان جایگاه سوم را از آن خود کرد.
در بخش طرح نو نیز، پریناز ستونه از اردبیل به عنوان برگزیده بخش مربی و نادیا احمدی از اصفهان به عنوان برگزیده بخش کارشناس معرفی شدند.

برگزیدگان بخش ویژه معلمان استان سمنان:
بخش ویژه معلمان که مختص استان سمنان برگزار شد، نیز برگزیدگان خود را شناخت. در بخش «ایده پردازی گلستانه» این بخش، سیما امیرعبدالهیان از دامغان، الهام قاسمی از مدرسه انصار مهمانشهر، رقیه لطفی از سرخه، نگین تبیانیان از مهدیشهر و مطهره مشتاقی از سمنان، به عنوان نفرهای برتر معرفی شدند.
بیانیه هیأت داوران جشنواره «در مسیر آفرینش»:
هیأت داوران این جشنواره شامل مریم اسلامی، مریم علایی، نسرین قربانی، فروغ شایگان، مهدی رمضانی و نگین صدریزاده نکتههای زیر را برای ارتقای کیفیت طرحها و فعالیتها تاکید کرد: طرحهای ادبی زمانی موفقاند که هدفمند، منطبق با شیوهنامه و از نظر فنی در تصویربرداری و صدابرداری استاندارد باشند. همچنین فضای کارگاه باید طبیعی، صمیمی و بدون تکلّف باشد و از تبدیلشدن به کلاس درس نظری پرهیز شود. محور کار، تجربهمحوری، تعامل، تخیل و روایتهای شخصی کودکان است و مربی باید نقش تسهیلگر را داشته باشد تا مشارکت کودکان افزایش یابد. برنامهریزی نیز باید در اختیار مربی باشد و کودکان تنها روند تجربه و آفرینش را دنبال کنند.

