به گزارش روابط عمومی ادارهکل کانون استان اصفهان، اسامی نفرهای برتر دومین دوره جشنواره ملی «در مسیر آفرینش» شامگاه روز پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان معرفی شدند.
این جشنواره با هدف ارتقای سطح فعالیتهای ادبی و خلاق مربیان و معلمان برگزار شد، شاهد رقابت نزدیکی میان شرکتکنندگان از سراسر کشور بود و کانون استان اصفهان در کسب مقامهای برتر خوش درخشید.
برگزیدگان بخشهای ملی:
در بخش نوشتن خلاق که یکی از پرمتقاضیترین بخشها بود، الهام فلاحیساولی از خراسان رضوی موفق به کسب مقام اول شد. صدیقه درویشی از بوشهر به مقام دوم دست یافت و بتول کریمزاده از چهارمحال و بختیاری و زهره طاهر از قزوین بهطور مشترک مقام سوم را کسب کردند. در این بخش، معصومه نظیف از فارس و سیما امیرعبدالهیان از سمنان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
در بخش شعر، بهاره قانعنیا از خراسان رضوی جایگاه اول را از آن خود کرد و بهناز ابوالوفایی از تهران دوم شد.
برگزیدگان بخش داستان:
در بخش داستان سمیه حسینزاده از اردبیل مقام اول، سمانه شجاعی از سمنان مقام دوم و زهرا دیانتی از اصفهان مقام سوم را کسب کردند.
در بخش مکاتبهای، فاطمه سلیمانی از زنجان اول شد، بتول پورشیخ از قزوین دوم و اعظم جلالیان از یزد سوم شد. همچنین، مژگان کدخدایی از اصفهان به عنوان برگزیده بخش خوانش متون معرفی شد.
برگزیدگان بخش ایدهپردازی و طرح نو:
در بخش ایدهپردازی گلستانه، معصومه مهری و زیبا علیخانی از چهارمحال و بختیاری بهطور مشترک به مقام اول دست یافتند. اعظم علیزاده از اصفهان دوم شد و محبوبه صرفی از سمنان جایگاه سوم را از آن خود کرد.
در بخش طرح نو نیز، پریناز ستونه از اردبیل به عنوان برگزیده بخش مربی و نادیا احمدی از اصفهان به عنوان برگزیده بخش کارشناس معرفی شدند.
بیانیه هیأت داوران جشنواره «در مسیر آفرینش»:
هیأت داوران این جشنواره شامل مریم اسلامی، مریم علایی، نسرین قربانی، فروغ شایگان، مهدی رمضانی و نگین صدریزاده نکتههای زیر را برای ارتقای کیفیت طرحها و فعالیتها تاکید کرد: طرحهای ادبی زمانی موفقاند که هدفمند، منطبق با شیوهنامه و از نظر فنی در تصویربرداری و صدابرداری استاندارد باشند. همچنین فضای کارگاه باید طبیعی، صمیمی و بدون تکلّف باشد و از تبدیلشدن به کلاس درس نظری پرهیز شود. محور کار، تجربهمحوری، تعامل، تخیل و روایتهای شخصی کودکان است و مربی باید نقش تسهیلگر را داشته باشد تا مشارکت کودکان افزایش یابد. برنامهریزی نیز باید در اختیار مربی باشد و کودکان تنها روند تجربه و آفرینش را دنبال کنند.




