امام جمعه شهرکرد: زمینه‌ی حضور کودکان را در مراکز کانون فراهم کنید

نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد از متولیان امر تعلیم و تربیت خواست نسبت به مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ذهنیت بهتری پیدا کنند و زمینه‌‌ی حضور فعال بچه‌ها را در این مراکز مهیا سازند.

به گزارش روابط عمومی کانون،حجت الاسلام محمد علی نکونام در جریان بازدید 2 ساعته از نمایشگاه و فعالیت‌های جشنواره یک هفته با کانون همچنین تاکید کرد که کانون باید عضو فعال شورای فرهنگی عمومی استان شود.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه متحرک‌، فعال و پویایی است که در جهت اهدافی مهم شکل گرفته تا رشد دهنده خلاقیت‌ها و استعداد‌ها باشد و ذهن‌های کودکان ونوجوانان را فعال کرده و در جهت تکامل انسانی خود رشد دهد.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: کانون می تواند زمینه ساز پرورش همه جانبه باشد که این امر در فعالیت های مراکز فرهنگی هنری کانون مشهود است.
حجت‌الاسلام نکونام همچنین تصریح کرد: توسعه بحث‌های دینی و قرآنی و ایجاد زمینه برای ورود کودکان و نوجوانان به عرصه‌های دینی گام بسیار موثری است که مراکز کانون در این امر موفق بوده‌اند.
در این دیدار پرویز شاهوردی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن بیان مشکلات و مسائل کانون در زمینه‌های مختلف بر اهمیت دادن به مسایل دینی در مراکز فرهنگی، هنری کانون تاکید کرد.
یک هفته با کانون عنوان جشنواره‌ای است که هفدهمین دوره‌ی آن در سراسر کشور تا روز 22 مهر ادامه می‌ یابد.
در این جشنواره هریک از استان های کشور یکی از فعالیت‌های مراکز کانون را معرفی می :ند که موضوع معرفی کتاب به کانون استان چهارمحال و بختیاری واگذار شده است.
در همین زمینه کانون این استان تمامی روزهای هفته‌ای را که از 16 مهر آغاز شد و در 22 مهر پایان می‌یابد نام‌گذاری کرده است و در این روزها فعالیت‌های متنوعی را متناسب با این نام گذاری‌ها ارایه می‌دهد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری عنوان بندی روزهای یک هفته با کانون را ابتکار مسوولان استانی برشمرد و گفت: برگزاری نمایشگاه یک هفته با کنون موجب نهادینه ‌شدن فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان می‌شود.
به گفته‌ی پرویز شاهوردی به مناسبت روز جهانی کودک و و جشنواره یک هفته با کانون افزون بر 40 عنوان برنامه محوری در این استان اجرا شد.
وی افزود همزمان با روز جهانی کودک نمایشگاه یک هفته با کانون به‌مدت هفت روز در هفت عنوان مختلف با برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله معرفی کتاب، ایستگاه کتاب‌خوانی، برپایی نمایشگاه‌های خلاق، سرود، شعر و مسابقه و نمایش عروسکی فعالیت کرد.
مدیر کانون استان چهارمحال و بختیاری  با اشاره به عناوین نامگذاری یک هفته با کتاب در این استان، گفت: روز نخست روز کودک، کانون و مسوولان، روز دوم روز کودک، کانون، مدیران مدارس و مربیان پرورشی، روز سوم روز کودک، کانون و مسوولان کانون نامگذاری شد.
شاهوردی ادامه داد: روز چهارم روز کودک، کانون و دانشجو، روز پنجم روز کودک، کانون، فرهنگیان و خانواده‌ها، روز ششم روز کودک، کانون و حوزه‌های دینی و روحانیت نامیده شده بود.
وی با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان، گفت: بخش انتشارات و فروش کتاب کانون به‌عنوان یک مرکز تخصصی عرضه‌ی کتاب و سرگرمی کودکان با تایید متخصصان تعلیم و تربیت در ارایه‌ی محصولات فکری و فرهنگی به کودکان فعال است.
شاهوردی از نمایش بیش از 80 فیلم در مدت سه ماهه تابستان امسال ویژه کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان علاوه بر اجرای نمایش عروسکی نمایش فیلم‌های کوتاه را نیز در دستور کار قرار داده است.
در همین حال در جریان اجرای جشنواره‌ی یک هفته با کانون در شهرکرد نزدیک به 80 عنوان فیلم‌ در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر طی یک هفته برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان به نمایش گذاشته شد.
گفتنی است پانزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی مربیان کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری نیز در روزهای 25 و 26 مهر ماه در شهرکرد برگزار می‌شود.