معاون اداری، مالی کانون: از حقوق کارکنان در سراسر کشور دفاع می‌کنیم

معاونت اداری، مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال آن است که در وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان تغییرات قابل توجهی به وجود آورد و تحت هیچ شرایط حاضر به تضییع حقوق همکاران نخواهیم شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، سعید توتونچیان معاون اداری، مالی کانون در کرمان تصریح کرد به استناد نامه دیوان محاسبات کل کشور اعمال ضرایب افزایش حقوق، مشمول کسر و حذف قرار گرفت و اصرار و ابلاغ دیوان باعث شد علی‌رغم میل باطنی مجبور به اجرای این ابلاغ شویم.
وی که در سومین گردهمایی معاونان، مشاوران و مدیران ستادی و استانی کانون سراسر کشور سخن می‌گفت توضیح داد که اگرچه این امر به ویژه در زمان پایان سال باب میل ما نبود اما به جهت پاسخ‌گویی به مراجع نظارتی از جمله دیوان محاسبات و لزوم تسلیم مستندات مجبور به اجرای این ابلاغ شدیم و هرگونه شایعه‌ای مبنی بر حذف حقوق و مزایای کارکنان در ماه اسفند صحت ندارد.
توتونچیان در ادامه به نحوه کسر این مبالغ از حقوق همکاران نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به این که کانون یک شرکت دولتی است نمی‌تواند اقدام به پرداخت وام یا تقسیط کند اما در نظر گرفته‌ایم که این مبلغ در یک بازده زمانی طولانی مدت و با ارقام ناچیزکسر شود به نحوی که تاثیری بر میزان پرداخت حقوق و دستمزد آن‌ها نخواهد داشت.
معاون اداری مالی کانون مژده داد که به حساب بانکی کارکنان در اسفند 1390 علاوه بر حقوق و دستمزد و مزایای هر ماهه، پانزده روز پاداش، اضافه‌کار دو برابر و حق مهدکودک ویژه خانم‌های همکار مشمول قانون مربوطه ـ تا سه فرزند ـ واریز می‌شود.
وی ادامه داد که افزایش حقوق دارای مولفه‌هایی است که با ارایه‌ی ساختار جدید سازمانی کانون به معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری، وضعیت حقوقی کارکنان از رشد مناسبی برخوردار خواهد شد.
معاون اداری، مالی کانون یادآور شد که به عنوان عیدی باید بگویم بودجه سال آینده به نحوی بسته شده است که تمامی کارکنان کانون از افزایش قابل توجهی در دریافت اضافه‌کاری برخوردار خواهند شد.
وی تاکید کرد که هیچ حق و حقوقی نباید از کارکنان در سراسر کشور کسر شود و معاونت اداری مالی در صورت کسر اضافه کار یا ماموریت همکاران به مدیریت‌ها تذکر خواهد داد و به میزان آن مبلغ از بودجه استان‌ها کسر و به حساب اضافه کارکرد کارکنان برگشت خواهد داد.
وی گفت که رشد فعالیت‌ها و تولیدات کانون در سال‌های اخیر با افزایش بودجه‌های کانون متناسب نبوده است ولی با کوشش همکاران این معاونت تلاش کردیم دغدغه‌های مدیرعامل و مسوولان فرهنگی را در حوزه‌ی مسایل اداری و مالی کاهش دهیم و تغییر ساختار سازمانی بی‌تردید بسیاری از این مشکلات را رفع خواهد کرد.
توتونچیان توضیح داد در این ساختار که به معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری تقدیم شده، بیشتر پست‌های سازمانی پست کارشناسی و بالاتر پیش‌بینی شده است.
معاون اداری مالی کانون با اشاره به تغییر وضعیت شغلی کارکنان و استخدام رسمی آنان در دو سال گذشته توضیح داد که کار استخدام تعداد زیادی از همکاران پایان یافته است.