معرفی برگزیدگان جشنواره کتاب کودک و نوجوان؛ 25 دی در تهران

برگزیدگان پانزدهمین جشنواره دو سالانه کتاب کودک و نوجوان روز 25 دی ماه طی مراسمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی می‌شوند.

        به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جواد محقق دبیر جشنواره کتاب کودک و نوجوان با اعلام این مطلب افزود: داوری آثار رسیده به جشنواره کتاب -که به یاد شهید بهنام محمدی برگزار می‌شود- ‌به پایان رسیده و روز 25 دی از برگزیدگان آن در تهران تقدیر خواهد شد.
        محقق همچنین خاطرنشان کرد در مجموع 1365 عنوان کتاب به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد، 499 عنوان به بخش نوجوان و 886 عنوان آن به بخش کودک اختصاص داشت.
        دبیر پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان در ادامه افزود: از نظر موضوعی در بخش نوجوانان بیش‌ترین رقم یعنی 121 عنوان کتاب در حوزه‌ی علمی ‌آموزشی بود.
        وی یادآور شد در بخش بازنویسی نوجوان 20 عنوان و در بخش بازنویسی کودک و خردسال 33 عنوان کتاب را هیأت داوران مورد بررسی قرار دادند.
        محقق توضیح داد در بخش داستان دینی نوجوان هم 14 عنوان تالیف و 2 عنوان ترجمه داشتیم. در بخش کودک و خردسال نیز 64 داستان دینی تالیف و 31 داستان دینی ترجمه شرکت داشتند.
        دبیر جشنواره گفت: هیأت داوران همچنین 5 نمایش‌نامه برای کودک و خردسال و 3 فیلم‌نامه و نمایش‌نامه برای نوجوان را بررسی کردند.
        او در ادامه تصریح کرد در بخش شعر کودک و خردسال 79 عنوان و در بخش نوجوان هم 20 عنوان کتاب شعر بررسی شد.
        محقق در عین حال اظهار داشت: در حوزه‌ی طنز، 7 کتاب برای نوجوان و 5 کتاب برای کودک و خردسال به دبیرخانه جشنواره رسیده بود.
        مراسم اهدا جوایز به برگزیدگان جشنواره کتاب کودک و نوجوان ساعت 15 تا 17 روز دوشنبه 25 دی در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون استان تهران برگزار می‌شود.