نامزدهای دریافت جایزه‌ی بخش داستان تالیف و رمان معرفی شدند

با معرفی نامزدهای بخش داستان تالیف پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان بخشی از این آثار به رمان‌های نوجوان اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخش داستان تالیف این جشنواره از میان ۳۰۴ اثر ارسالی شامل ۱۸۲ داستان کودک و ۱۲۲ داستان نوجوان به دبیرخانه، ۳۰ اثر به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی شده است.
جشنواره کتاب کودک و نوجوان روز ۲۵ بهمن جوایز خود را در ۸ بخش اصلی شعر، داستان تألیف، داستان ترجمه، علمی و آموزشی، دینی، زندگی‌نامه، بازنویسی و تصویرگری، گرافیک و طراحی جلد به کتاب‌های برگزیده‌ای اهدا می‌کند که طی سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ منتشر شده است.
بر این اساس در بخش داستان تالیف کودک و خردسال ۱۳ اثر "دیگر در خانه‌ی پسرک هفت صندلی بود"، نوشته‌ی احمدرضا احمدی ، "دزدی که پروانه شد"، نوشته‌ی محمدرضا شمس و "صبحانه‌ی خیالی"، نوشته‌ی محمدرضا شمس هر سه از نشر چشمه، "فاصله‌ای که پیر شد"، نوشته‌ی محمدرضا شمس از انتشارات پیدایش، "دیو سیاهِ دُم به سر"، نوشته‌ی طاهره ایبد و "پیشی بیا من را بخور"، نوشته‌ی سوسن طاقدیس هر دو از انتشارات امیرکبیر، "سین سینا کارآگاه می‌شود"، نوشته‌ی معصومه یزدانی و "زندگی جدید جناب دایناسور"، نوشته‌ی ربابه میرغیاثی هر دو از انتشارات چکه و شهر قلم، "دست‌هایش بوی گل می‌داد"، نوشته‌ی مرضیه جوکار از انتشارات علمی و فرهنگی، "روبی"، نوشته‌ی حدیث لزرغلامی از انتشارات افق و سه کتاب "من و گربه سیاهه"، نوشته‌ی فریبا کلهر، "ماهک و غول سرزمین پارچه‌ها"، نوشته‌ی اعظم سبحانیان و "پادشاه کوتوله و ازدواج دماغ کوچک‌ها"، نوشته‌ی مهدی میرکیایی از انتشارات به‌نشر به عنوان نامزد دریافت جایزه از سوی گروه داوری انتخاب شدند.
در همین حال ۶ اثر داستانی کوتاه در رده‌ی سنی نوجوان به نام‌های "آدم اینجوری"، نوشته‌ی محمد رفیعی‌ضیایی از انتشارات کتاب چرخ و فلک، "خانه‌ی پغورقاتی"، نوشته‌ی طاهره ایبد از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، "فاصله‌ای که پیر شد"، نوشته‌ی محمدرضا شمس، "به آینه نگاه نمی‌کنم"، نوشته‌ی مژگان کلهر و "داستان نقطه سر راهی" نوشته‌ی فریاد شیری و "خدا دلش برای کی تنگ می‌شه؟"، هر دو نوشته‌ی فریاد شیری از انتشارات پیدایش در میان نامزدهای دریافت جایزه قرار گرفتند.
در همین حال در بخش رمان نوجوان نیز در پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان ۱۱ نامزد دریافت جایزه معرفی شده است که به غیر از کتاب "رد پای نویسنده عقده‌ای"، نوشته‌ی احمد اکبرپور از انتشارات قطره ۱۰ اثر دیگر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در قالب طرح رمان نوجوان امروز منتشر شده است.
بر این اساس رمان‌های "باغ کیانوش"، نوشته‌ی علی‌اصغر عزتی پاک، "فصل پنجم: سکوت"، نوشته‌ی محمدرضا بایرامی، "عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی"، نوشته‌ی جمشید خانیان، "توران تور"، نوشته‌ی عباس جهانگیریان، "حتی یک دقیقه کافی است"، "ننه یخی، پسر و تابستان"، نوشته‌ی حمیدرضا نجفی، "پیش از بستن چمدان"، نوشته‌ی مینو کریم‌زاده، "قلب‌های نارنجی"، نوشته‌ی مینو کریم‌زاده، "گردان قاطرچی‌ها"، نوشته‌ی داوود امیریان و "هستی"، نوشته‌ی فرهاد حسن‌زاده ۱۰ رمان کانون است که در میان نامزدهای دریافت این جایزه قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش در مجموع ۱۳۶۵ عنوان کتاب‌ شامل ۸۸۶ عنوان کتاب کودک و ۴۹۹ عنوان کتاب نوجوان مورد ارزیابی داوران جشنواره در ۸ بخش قرار گرفت.
مراسم اهدا جوایز برگزیدگان پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان نیز ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز دوشنبه ۲۵ دی در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون استان  تهران و با یاد شهید نوجوان بهنام محمدی برگزار خواهد شد.