راه‌اندازی رشته تحصیلی مربی امور فرهنگی کودک و نوجوان در دانشگاه علمی، کاربردی

مدیر آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تصویب پیشنهاد این مدیریت برای ایجاد رشته‌ای دانشگاهی با عنوان مربی امور فرهنگی کودک و نوجوان در دانشگاه علمی، کاربردی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بهمن کاظمی در نخستین گردهم‌آیی معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و سازمانی کانون سراسر کشور در سال 1392 با اعلام این خبر افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در زمینه ایجاد مرکز آموزش علمی کاربردی در آینده نزدیک این امکان ایجاد خواهد شد تا کارکنان و مربیان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی آموزش‌های تخصصی کانون را فرا گیرند.
وی گفت جزییات بیشتری از راه‌اندازی این رشته به زودی اعلام خواهد شد.
مدیر آموزش و پژوهش کانون همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد این مدیریت یادآور شد: درسال 91 بخش آموزش با برگزاری 285 دوره آموزشی توانست برنامه‌های پیش‌بینی شده در این بخش را به خوبی انجام دهد.
کاظمی افزود برای سال 92 با بازنگری در محتوای پودمان‌های آموزشی در 290 دوره پیش بینی شده، این دوره‌های آموزشی اجرا خواهد شد.
مدیر آموزش و پژوهش کانون افزود: در بخش توسعه اقدام پژوهی در سال گذشته 39 پروژه اقدام پژوهی اجرا شد و امیدواریم با ارج گذاشتن به تلاش پژوهش‌گران و مربیان در زمینه آموزش مهارت شیوه‌های تحقیق و پژوهش اقدام کنیم چرا که فعالیت پژوهشی به افراد قدرت تخیل، ارتباط گیری بهتر، ساماندهی و آموزش علوم و دانش تازه ارایه می‌دهد.
سید صادق رضایی مدیرعامل کانون نیز در ادامه این نشست بر اهمیت فعالیت‌های ان مدیریت تاکید کرد و از مدیران کل کانون استان‌ها خواست که هریک دست‌کم یک طرح اقدام پژوهی را در سال جاری با کمک کارشناسان و متخصصان خود اجرا کنند.
نخستین گردهم‌آیی معاونان، مشاوران و دیران کل ستادی و استانی کانون سراسر کشور روزهای 31 فروردین تا 2 اردیبهشت در تهران برگزار شد.