مرکز علوم و نجوم کانون را به دانش‌آموزان معرفی کنید

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش این استان خواستار معرفی بیشتر فعالیت‌های مرکز علوم و نجوم به دانش‌آموزان و مخاطبان علاقه‌مند شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیر نظری در این‌باره گفت: این مرکز دارای ظرفیت‌های زیادی برای فعالیت در عرصه علم نجوم است و باید شرایطی فراهم شود تا کودکان و نوجوانان علاقه‌مند از این امکانات بهره‌مند شوند.
 وی یادآور شد: در این مرکز کارشناسان و متخصصانی فعالیت می‌کنند که از دانش آنان در کشورهای دیگر نیز استفاده می‌شود به عنوان مثال باید به نقش اسدالله قمری‌نژاد معاون کانون زنجان در ساخت فیلم‌های مستند 10 قسمتی در زمینه رصد کسوف در چین و ژاپن اشاره کرد.
مرکز نجوم زنجان به عنوان یکی از مراکز خاص آموزش‌های علمی در سطح کانون کشور از امکانات مناسبی برای آموزش‌های نجومی به کودکان و نوجوانان برخوردار است.
 بر اساس این گزارش درابتدای این نشست غلامحسین نظری مدیر کل کانون استان زنجان نیز ضمن قدردانی از حضور مدیر کل آموزش و پرورش و شورای معاونان در مرکز نجوم استان به معرفی فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرداخت.
 وی افزود: بیشتر فعالیت‌های علمی، فرهنگی، ‌هنری و ادبی کانون با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی صورت می‌گیرد.
 همچنین در ادامه اسدالله قمری نژاد معاون  اداره کل کانون زنجان و کارشناس نجوم با نمایش مطالب تصویری از نجوم توضیح‌هایی درباره‌ی فلسفه عکاسی نجومی و کاربردهای حرفه‌ای و آماتوری این نوع عکاسی در دنیای امروز ارایه کرد.
وی همچنین با ارایه یک روش نوین در عکاسی نجومی - که از بازه‌ی دید انسان تا دید تلسکوپی اجرام حرکت می‌کرد - به ابعاد تربیتی‌، علمی و هنری و در نهایت به بخش ترویجی آن پرداخت .
معاون کانون افزود: امید است با کنترل نورهای اضافی در شهرها ومدیریت آن دوباره شاهد زیبایی‌های وصف ناپذیر آسمان شب باشیم.
گفتنی‌ است: نشست شورای معاونان آموزش و پرورش زنجان در محل مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان زنجان برگزار شد.