حکایت "کلاه غیبی" و "بچه گربه" بهترین فیلم‌های انیمیشن جشنواره کودک و نوجوان اصفهان

دو فیلم پویانمایی کانون پرورش فکری پروانه زرین بهترین اثر کوتاه یا نیمه‌بلند و جایزه ویژه هیات داوران بیست ‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص دادند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره شامگاه روز 19 مهر 1392 در ورزشگاه گل نرگس اصفهان به پایان رسید و بر اساس رای هیاتداوران، فیلم حکایت کلاه غیبی به کارگردانی فاطمه جعفری پروانه زرین بهترین اثر کوتاه یا نیمه‌بلند پویانمایی و در همین بخش فیلم بچه گربه به کارگردانی شیوا صادق اسدی پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد.
فیلم حکایت کلاه غیبی با تکنیک استاپ موشن (عروسکی) داستان پسری کچل، خجالتی و تنها را به نمایش می‌گذارد که با کچلی خود مشکل دارد، روزی مرد دست‌فروشی راه‌حلی عجیب و ترسناک به پسر پیشنهاد می‌کند و می‌گوید اگر با پوست گربه سیاه، برای خودت کلاه درست کنی، نامریی می‌شوی و هیچ بچه‌ای دیگر نمی‌تواند اذیتت کند!!!
بچه گربه نیز فیلم موفقی است که در چند ماه گذشته در چندین جشنواره داخلی و بین‌المللی به نمایش گذاشته شده و جایزه هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «انیماکف» در کشور بلاروس را در بخش بهترین تصاویر بصری به دست آورد.
بیست ‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان طی روزهای 15 تا 19 مهر در اصفهان برگزار شد.